Filmer och Bilder

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Man får en helt annan respekt för proffsen när man försökt själv :D:D
Fyfan, trodde jag skulle klara det utan rinn faktiskt men tog typ 30sekunder så vare kört hehe. Men men det får duga denna säsong!
oj råkade visst få med en bild på regskylthållaren också, ska ju besiktiga hojen nu så det behöves tydligen.

Bifogat

• DSCN1665.JPG
    DSCN1665.JPG
    111.4 KB · Visningar: 51
  • DSCN1666.JPG
    DSCN1666.JPG
    93.5 KB · Visningar: 50
  • DSCN1667.JPG
    DSCN1667.JPG
    71.1 KB · Visningar: 43
  • DSCN1668.JPG
    DSCN1668.JPG
    65.2 KB · Visningar: 52
  • DSCN1670.JPG
    DSCN1670.JPG
    57.6 KB · Visningar: 48
  • DSCN1671.JPG
    DSCN1671.JPG
    50 KB · Visningar: 60

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Fyfan, trodde jag skulle klara det utan rinn faktiskt men tog typ 30sekunder så vare kört hehe. Men men det får duga denna säsong!
oj råkade visst få med en bild på regskylthållaren också, ska ju besiktiga hojen nu så det behöves tydligen.

Keep up the good work:tummenupp Starkt jobbat, kämpa på med fälgarna o kränga av däck, slipa o lacka, en annan skulle ha varit lat och gjort det när däcket var slut:rofl

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)

Blev fina!:)

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Beställde nyss Maxxis Presa Sport, tänkte försöka kränga Pilot Road2 över blocket faktiskt. Man vill ju inte åka R1 på touringdäck även fast de har mjuka sidor :D

Annars har det varit stressigt som fan alltså, vill ju få hojen körklar bra så snabbt som möjligt så hoppas man får däcken senast fredag!

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Beställde nyss Maxxis Presa Sport, tänkte försöka kränga Pilot Road2 över blocket faktiskt. Man vill ju inte åka R1 på touringdäck även fast de har mjuka sidor :D

Annars har det varit stressigt som fan alltså, vill ju få hojen körklar bra så snabbt som möjligt så hoppas man får däcken senast fredag!

var det inte dessa som gjorde att sportis marksyna på hälla sist:D

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Tisdagsåka 21 April

Lite kallt, många kallade få utvalda:tummenupp Sintex dök upp från E-tuna, så turen blev Arboga via Valskog-Västermo-Höger mot Katrineholm Svänga av vid Bie och mot Flodafors! Underbara vägar hela vägen fram till man Svänger av mot Hälleforsnäs, där 14 Km ren o skär njutning börjar:) Körde sen bort mot väg 214 och höll mot vänster på den mot Julitakorset-Höger och mot Stora Sundby och hem igen, en härlig sväng.

Summa sumarum T o R Köping=Precis 20 mil. Lite kallt dock ikväll, men denna tur gör jag gärna om igen:banana

Nu kommer jag även ihåg "Banan" utan att behöva vika upp Gps:en ur fickan, lite fick jag gratis av aRWe i Söndags, och lite kom den förlängda nerven ihåg med guds försyn:hihi

Lite Bilder

Bifogat

• SinteX (Medium).JPG
    SinteX (Medium).JPG
    57.4 KB · Visningar: 64
  • donken efter (Medium).JPG
    donken efter (Medium).JPG
    64.8 KB · Visningar: 62
  • Här börjar härliga vägar (Medium).JPG
    Här börjar härliga vägar (Medium).JPG
    65.8 KB · Visningar: 48
  • Bie 2 (Medium).JPG
    Bie 2 (Medium).JPG
    51 KB · Visningar: 66
  • Bie avfarten (Medium).JPG
    Bie avfarten (Medium).JPG
    73.8 KB · Visningar: 78
  • Samling (Medium).JPG
    Samling (Medium).JPG
    93 KB · Visningar: 61
Last edited:

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Hoj
-----
Sweet med lite bilder... de förmedlar den trevliga stämningen på ett bra sätt.

Nu måste jag stretcha lite efter rundan, man e ju både otränad och ovan :rolleyes: :hihi

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF

...jag *tror* att Road2 är ett bättre allrounddäck faktiskt, hade spritt nya sådana på min gamla viffer, lättstyrt och snällt.

Som av en händelse så har jag Maxxis Presa Sport på Millen, och de fungerade bra för mig på bana, hur tryggt som helst, även om jag kör försiktigt på gatan så har de kännts stabila där med.

...så jag är allt nöjd, kan nog bli något annat nästa gång det byts, mest för att man vill prova lite (kan bli M3or då).

/J

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Sålde nyss michelindäcken så nu har jag inget val än att byta :D Hoppas bara jag får dem innan helgen, (DHL, beställde av hojdäck.se) annars blire tröstäta godis och spela dota :(

Fina bilder, jag har gått igenom vägen flera gången både på kartan och i huvvet så fin var den !!

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Köping-Hälleforsnäs

Samma fina rutt igen, via Kungsör och Stora Sundby-Bie Flodafors.
Almren, Härnborg, Gabor2, SGM och undertecknad fick oss en 18 mila tur och retur donken i Köping idag:tummenupp

Corvetten ville vara med, men han fick inte, enbart hojar när vi kör:)
Blir nog de sista bilderna på ett tag nu, då jag lyckades med konststycket att drämma kameran i backen när jag kom hem..lyckades rädda dessa från minneskortet, men nu är det färdigplåtat på ett tag..:huvet :(

Bifogat

• corvette (Medium).JPG
    corvette (Medium).JPG
    93.3 KB · Visningar: 55
  • efteråt (Medium).JPG
    efteråt (Medium).JPG
    101.3 KB · Visningar: 73
  • 3-korset (Medium).JPG
    3-korset (Medium).JPG
    104.4 KB · Visningar: 57
  • Bie (Medium).JPG
    Bie (Medium).JPG
    95.3 KB · Visningar: 60
  • samling2 (Medium).JPG
    samling2 (Medium).JPG
    92 KB · Visningar: 65
  • samling (Medium).JPG
    samling (Medium).JPG
    77.2 KB · Visningar: 51

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Samma fina rutt igen, via Kungsör och Stora Sundby-Bie Flodafors.
Almren, Härnborg, Gabor2, SGM och undertecknad fick oss en 18 mila tur och retur donken i Köping idag:tummenupp

Corvetten ville vara med, men han fick inte, enbart hojar när vi kör:)
Blir nog de sista bilderna på ett tag nu, då jag lyckades med konststycket att drämma kameran i backen när jag kom hem..lyckades rädda dessa från minneskortet, men nu är det färdigplåtat på ett tag..:huvet :(

aa, det var en fin repa. :)
Min skalle var dock inte med från början, vaknar upp, sexar lite, klar, startar datorn 10.30, Almgren skriver dirr " Ska du mä eller?" shitshitshit tänker jag. Hinner jag? Jaja, visst jag kommer, men ni får möta upp mig typ vid Stora Sundby.

Drar i mig en macka, brassar ner på stan och tankar, åker hem igen, flickvännen hoppar på, brassar upp mot Tyringe.
Släpper av henne där, och sen är det järnet fram mot mötesplatsen.
2 min, sen kom ni. :hihi

Snacka om panikmorgon :tungan
Men det var en riktigt skön runda, så det är inget jag ångrar! :)

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Ja se ungdomen, prioritera kladdigt morgonjufs före hojåka? :va

Kul med bilder Sportis, trist med kameran. :(
Jag fumlade fram kameran lite jag med och fick ett par bilder, vassego'.

Go' tur, 'en får tacke' som det heter, jag trivs bäst när det är lagom krokigt mest hela tiden, Hälleforsnäs är berg-och-dalbana, men kanske väl smal och med lite för många dolda krön å grejer för min smak (jag är nog bara oduglig :D ).

Ha't gött, ses nästa gång det beger sig - i veckan blir det enduroträning...skall tydligen tävla den 10/5 i lagenduro i Etuna..

/J

Bifogat

• IMG_0281.JPG
    IMG_0281.JPG
    235.3 KB · Visningar: 74
  • IMG_0280.JPG
    IMG_0280.JPG
    213.2 KB · Visningar: 53
  • IMG_0279.JPG
    IMG_0279.JPG
    236.8 KB · Visningar: 63
  • IMG_0278.JPG
    IMG_0278.JPG
    132.4 KB · Visningar: 74
  • IMG_0277.JPG
    IMG_0277.JPG
    237.7 KB · Visningar: 52
  • IMG_0276.JPG
    IMG_0276.JPG
    216.5 KB · Visningar: 64

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Ja se ungdomen, prioritera kladdigt morgonjufs före hojåka? :va

Kul med bilder Sportis, trist med kameran. :(
Jag fumlade fram kameran lite jag med och fick ett par bilder, vassego'.

Go' tur, 'en får tacke' som det heter, jag trivs bäst när det är lagom krokigt mest hela tiden, Hälleforsnäs är berg-och-dalbana, men kanske väl smal och med lite för många dolda krön å grejer för min smak (jag är nog bara oduglig :D ).

Ha't gött, ses nästa gång det beger sig - i veckan blir det enduroträning...skall tydligen tävla den 10/5 i lagenduro i Etuna..

/J

SGM hittar nya fotovinklar:D Jepp, touringvarning är det med gummiupphängning, allt för att slippa landsplågor som "bra vibrationer":hihi

På hemvägen från Stora Sundby fick mina nästan 2x33 cl burkar jobba för att hänga på Mjölkpaketet a lá SGM, men det går än:D Efter sommarn då vette f-n om du skall fortsätta utvecklas i detta tempo:brinnerup

Last edited:

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Kul runda idag gubbs! Kul att någon tar med kameran :)

Tänkte dela med mig av lite bilder jag fick av en kompis som är fotograf (Tom Ljungqvist).

Ta inte bilderna för seriösa, tycker bara dom blev riktigt läckra, dock är kvalitén rejält nerdragen :)

Bifogat

• _DSC0149.jpg
    _DSC0149.jpg
    151.9 KB · Visningar: 59
  • _DSC0187.jpg
    _DSC0187.jpg
    134.4 KB · Visningar: 55
  • _DSC0193.jpg
    _DSC0193.jpg
    146.4 KB · Visningar: 56
  • _DSC0216.jpg
    _DSC0216.jpg
    125.7 KB · Visningar: 51
  • _DSC0250.jpg
    _DSC0250.jpg
    154.7 KB · Visningar: 54
  • _DSC0251 copy.jpg
    _DSC0251 copy.jpg
    163.7 KB · Visningar: 55

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Tänkte dela med mig av lite bilder som är seriösa, tycker jag blev riktigt läcker, dock är kvalitén rejält nerdragen :)

:såjaponken ( :rofl )

Du Emil, går det att hyra in den lirarn' och ställa honom i någon fet kurva? Åkbilder får man aldrig för mycket av! :fakta

/Phulquotarn'

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500

Du Emil, går det att hyra in den lirarn' och ställa honom i någon fet kurva? Åkbilder får man aldrig för mycket av! :fakta

/Phulquotarn'

Hahaha, fan du. trodde först att jag hade skrivit det där :D

Jo det ska nog inte vara en omöjlighet!

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj

/Phulquotarn'

Hälla ring finns det många fina kurvor för en fotograf att välja på, tar han mkt bilder på de flesta som snurrar runt där en dag, sår finns det säkert möjlighet att sälja högupplösta bilder med.:) Vi är väl alla fetischer då det gäller att få se sig själv i skinnstället i någon snygg kurva el:va

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...