Filmer och Bilder

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Tillbaka på gelleråsen

[YOUTUBE-ID]gSvyNvbp5bk[/YOUTUBE-ID]

Denna gången kändes det bättre, mer flyt i körningen. Ändrat om sittställningen lite, sticker inte ut benet lika långt längre bl.a. Gixxern går ju faktiskt att lägga ned mer än busan. ;)

Nästa repa blir det nya sulor och techspec gripsters på tanken. Sen ökar vi lite till. :slicka
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
[YOUTUBE-ID]gSvyNvbp5bk[/YOUTUBE-ID]

Denna gången kändes det bättre, mer flyt i körningen. Ändrat om sittställningen lite, sticker inte ut benet lika långt längre bl.a. Gixxern går ju faktiskt att lägga ned mer än busan. ;)

Nästa repa blir det nya sulor och techspec gripsters på tanken. Sen ökar vi lite till. :slicka

1:19! Det börjar gå undan nu:yoparty
 

Brynad

Steechk
Gick med
14 May 2010
Ort
Västerås
Hoj
KTM 690 SMC -10, KTM 525 EXC -07, Yamaha WR 125 R -09
[YOUTUBE-ID]gSvyNvbp5bk[/YOUTUBE-ID]

Denna gången kändes det bättre, mer flyt i körningen. Ändrat om sittställningen lite, sticker inte ut benet lika långt längre bl.a. Gixxern går ju faktiskt att lägga ned mer än busan. ;)

Nästa repa blir det nya sulor och techspec gripsters på tanken. Sen ökar vi lite till. :slicka

för mig som är lite okunnig, vad är den röda lampan som blinkar till vänster om varvmätaren :)
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Denna gången kändes det bättre, mer flyt i körningen. Ändrat om sittställningen lite, sticker inte ut benet lika långt längre bl.a. Gixxern går ju faktiskt att lägga ned mer än busan. ;)

Nästa repa blir det nya sulor och techspec gripsters på tanken. Sen ökar vi lite till. :slicka

Snyggt kört! :tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Min varvräknare i mobilen fick det till att några var höga 1.18 å 1.18 e 1.18. ;)



Det som blinkar till vänster är bensinmätarn.

Själv satt jag bara med tidtagar ur, inte riktigt rättvist.. från en kurva och varvet runt jag kan ha missat klockat av på 1000 delarna:D.., det var varv nr 2 tror jag, man brukar ju även köra fortare efter några varv:tummenupp:tummenupp.
 

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Gixxer kamp på Gotland Ring

Jag och R-Sickan tampas på Gotland Ring...

http://www.hoztic.se/bilder/Gallery048/IMG_1325.jpg
http://www.hoztic.se/bilder/Gallery048/IMG_1326.jpg
http://www.hoztic.se/bilder/Gallery048/IMG_1327.jpg
http://www.hoztic.se/bilder/Gallery048/IMG_1328.jpg

Min varvräknare i mobilen fick det till att några var höga 1.18 å 1.18 e 1.18. ;)



Det som blinkar till vänster är bensinmätarn.

Så du minskar tiderna med mer än 4 sekunder per träning T-Bag.... :Bugar
Så efter 2 träningar till så är du om mig och är upp i toppen i R1000 fältet, ytterligare en träning så spöar du de flesta i PRO Superbike :).
Själv köpte jag till mig 1 sekund på gelleråsen genom att skaffa en snabbare hoj. Tänk om man hade haft din talang.
 
Last edited:

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Har studerat qungen´s 1.14 varv från den 10/6 och analyserat min egen körning. Så jag har sett vad som krävs.. frågan är ju bara.. Hittar man känslan och vågar man?.

Om det bara räcker med 2 träningar till äre väl bara o ta licens och kvala sen borde väl saken vara biff för en seger i R1000? ;)

Har du några ombord filmer från när du kör på åsen?

Så du minskar tiderna med mer än 4 sekunder per träning T-Bag.... :Bugar
Så efter 2 träningar till så är du om mig och är upp i toppen i R1000 fältet, ytterligare en träning så spöar du de flesta i PRO Superbike :).
Själv köpte jag till mig 1 sekund på gelleråsen genom att skaffa en snabbare hoj. Tänk om man hade haft din talang.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Har studerat qungen´s 1.14 varv från den 10/6 och analyserat min egen körning. Så jag har sett vad som krävs.. frågan är ju bara.. Hittar man känslan och vågar man?.

Om det bara räcker med 2 träningar till äre väl bara o ta licens och kvala sen borde väl saken vara biff för en seger i R1000? ;)

Har du några ombord filmer från när du kör på åsen?

Jonas för fan!! DU om någon är ämne för att sätta snabbare tider:)Jag är mest förbryllad då jag kollar din film hur du tar esset, tycker du tar så lite höjd o skär rätt hårt mot apex i sväng2 ut på rakan bort mot ejes, jag tar mer höjd upplever jag då jag kör mer "mjuk o soft linje,," mot dig , men du har ju kanonspår!! Attack är nog fan tidssparande på ett varv, måste fan köra efter dig OM du håller ner tempo o kolla spårval:D

Tänk på att ju fortare det går, dessto svårare blir det att kapa sekunder samt att övervinna känslan att nu kommer jag krascha i varje böj kommer att öka i samma takt..
 
Last edited:

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Har studerat qungen´s 1.14 varv från den 10/6 och analyserat min egen körning. Så jag har sett vad som krävs.. frågan är ju bara.. Hittar man känslan och vågar man?.

Om det bara räcker med 2 träningar till äre väl bara o ta licens och kvala sen borde väl saken vara biff för en seger i R1000? ;)

Har du några ombord filmer från när du kör på åsen?

Det är bra att analysera körningar från nån som kör snabbare tider än en själv. Så vet man ungefär hur fort man faktiskt kan köra. Sen är det bara att nöta på så kommer den rätta känslan och modet med tiden.

Jag har tyvärr inga filmer på när jag kör. Däremot så har jag GPS loggar från min laptimer som du kan få titta på.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag tar med höjd i utgången på esset, tycker man kan slå på tidigare...driftar gärna ut som fan annars om man går för tight på (men så är jag en kyckling när det gäller snabbstyrning med... :näsblod).
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Tänk på att ju fortare det går, dessto svårare blir det att kapa sekunder samt att övervinna känslan att nu kommer jag krascha i varje böj kommer att öka i samma takt..
Där är nått som jag funderat på många ggr. När en vanlig svensson ligger och tänjer gränser (rr-bana, crossbana eller vad som helst)... ligger så pass nära gränsen att man kanske går omkull nån gång, så finns det alltid nån som kommer och kör om en som ingenting ändå. Såna personer måste ju ha gått över gränsen flera ggr om kan det kännas som. Det skummaste av allt är att det finns folk som kör om även dessa jeppar med lätthet. :va

Måste ju bero på materialet. :D
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF

Det där är hårt...Robert Lönnroos är frugans hEstpolares lillebrorsa, så den parveln stöter man på lite stup i ett.

Metzeler M3 vill jag minnas de har åkt på iaf...fort går det i kurvorna, uja.
Men å andra sidan är insatsen lite lägre med...och ingen av dem har amorteringar att ta hand om, och en galen chef att förklara varför man är sjukskriven för. :hihi

Inte för att jag tror T-bag bryr sig, ryktet säger att han har markerat ut en egen yta på hans jobb för sista vilan. :rofl :D

Där är nått som jag funderat på många ggr. När en vanlig svensson ligger och tänjer gränser (rr-bana, crossbana eller vad som helst)... ligger så pass nära gränsen att man kanske går omkull nån gång, så finns det alltid nån som kommer och kör om en som ingenting ändå. Såna personer måste ju ha gått över gränsen flera ggr om kan det kännas som. Det skummaste av allt är att det finns folk som kör om även dessa jeppar med lätthet. :va

Måste ju bero på materialet. :D

...gör man rätt så handlar det om att nöta in, och få känsla för vad man håller på med, och flytta de där mentala spärrarna.

Att köra utan broms och på en hög växel triggade en del av de där överlevnadsinstinkterna (en dutt på frambromsen är min personliga "snuttefilt", att speedchecka lite sådär extra :hihi ) - och gjorde att man fick stålsätta sig, klart det går att ta kurvan i den här hastigheten...etc.
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a

ja ta mig fan, snabba tider!!:tummenuppMed tanke på hur det blir lämnade på rakorna, så kan man förstå vilken hög hastighet de har i Tröset, Esset, Ejes och hårnålen, depåkurvan :skrämd! med en sketen hundratjufort hoj!!:fakta Många här med nästan 200hk hojar som anser sig "snabba" på åsen som blir frånåkta av 125:a..(jag tillhör en av dem..),
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Hör man en mygga bakom sig äre bara ut me armbågarna börja kryssa fram o tebaka, ända till man kan åka in i depån. Sätta på däcksvärmarna, nolla laptimern, ta på monsterkepsen o solglajjorna, sätta sig under parasollet i motogp stolen, sippa lite på monsterdrickan och gnälla lite till depågrannarna om att nya gp slicksen inte fått upp värmen. Därav kryssandet ute på banan. :brynad

SGM: Allt ordnat, testamentet undertecknat. :slicka

Däcken som jag har på min nu är michelin pp 2ct som satt på när jag köpte den i höstas. Visserligen var bakdäcket plattkört men fanns kvar en del på sidorna och framdäcket var i princip nytt. Har tänkt byta, men kanske får hålla en bandag till.
 

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Xt660x
Haha
Herr Bjurhager är fokuserad

lelles2010_DSC_1163.jpg


*Edit
Bjuder på en till jag hittade

lelles2010_DSC_1168.jpg
 
Last edited:

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Västerås!
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Där är nått som jag funderat på många ggr. När en vanlig svensson ligger och tänjer gränser (rr-bana, crossbana eller vad som helst)... ligger så pass nära gränsen att man kanske går omkull nån gång, så finns det alltid nån som kommer och kör om en som ingenting ändå. Såna personer måste ju ha gått över gränsen flera ggr om kan det kännas som. Det skummaste av allt är att det finns folk som kör om även dessa jeppar med lätthet. :va

Måste ju bero på materialet. :D

Som när du slangar:D
 
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Top