Filmer och Bilder

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
Fram med äggklockan sportis, du får bara ett varv denna gången! :tungan

[YOUTUBE-ID]tP66QK1KyTc[/YOUTUBE-ID]

hastighetsmätaren stämmer inte efter jag bytte till 55 profil bak.. tog ett par pass innan jag fatta varför man inte fick fart på gixxern.. ;)

Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a

hastighetsmätaren stämmer inte efter jag bytte till 55 profil bak.. tog ett par pass innan jag fatta varför man inte fick fart på gixxern.. ;)

Nu börjar det bli tufft Jonas! 1,17 kan ha varit en hög 1:16 tid:tummenupp:BugarSkulle inte ens försöka vara närheten att försöka mäkta ditt tempo..licens och onsdagsöva så kan du säkert pressa ner till en nivå där det kommer bli riktigt tungt ett tag att forcera tiden.

Passar på att fråga dig, varför 55 profil? Bättre? Kollar man på däckspriset så är 190/55-17 dyrare. Men kan finnas en naturlig anledning.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Du är hård Jonas. :metal Men åker du så fort att du är i framtiden och spakar? :skrämd Kolla datumet. :rofl
55-profilen lär ge en vassare profil, mer gummi i marken vid nedlägg, och vara lite mer lättsvängd...?

Och det är coooooola grejer, det sitter ju på riktiga cyklar (1098-or). ;)

Bilder från "GubbLasse" på gårdagens körning uppe, letade rött ekipage först, hoppas fler av oss fastnade. :)

Jag och italienskan håller ett par instruktörer stången, med bred körstil kan man uträtta underverk. :hihi

http://83.179.6.211/gubblasse/main.php?cmd=imageview&var1=geller15.7/DSC_9770.jpg

Monobike ute och busar

http://83.179.6.211/gubblasse/main.php?cmd=imageview&var1=geller15.7/DSC_9772.jpg

Almgren is the shit.

http://83.179.6.211/gubblasse/main.php?cmd=imageview&var1=geller15.7/DSC_0089.jpg

Last edited:

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500

Coolt satan :fakta Det var väl våran tryckluft i bakhjulet som gjorde grejen? :D

Fighterfarsan är fasen hårdare än junior Almgren. :fakta

Vafan, nu stryker jag dig från julkortslistan!

Last edited:

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
Najs, närsomhelst ska jag se om det blev nån skarp bild ur min kamera :)

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
Här kommer några bilder

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    138.5 KB · Visningar: 72
  • 2.JPG
    2.JPG
    132 KB · Visningar: 65
  • 4.JPG
    4.JPG
    101.1 KB · Visningar: 79
  • 6.JPG
    6.JPG
    97.4 KB · Visningar: 72
  • 7.JPG
    7.JPG
    83.6 KB · Visningar: 75
  • 8.JPG
    8.JPG
    135.4 KB · Visningar: 93

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Nytt däck:)

Bifogat

• Maxxis däck 15 juli 2010 001.jpg
    Maxxis däck 15 juli 2010 001.jpg
    229.4 KB · Visningar: 60

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
Blir lite som att höjja hojjen bak, man får brantare gaffelvinkel vilket ska göra den lite mer lättsvängd. Får lite mer markfrigång också. (om jag fattat rätt)

SGM: Reste tillbaka och ändra tiden ;)

Jag blev inte nöjd med slitaget hade 1.7 kalltryck och efter 4:e passet såg bakdäcket ut så här.
däcket.JPG
Hann köra ett pass med Almgrens luft i däcket såg ut att bli lite bättre. Så nästa repa startar jag med högre tryck.

Passar på att fråga dig, varför 55 profil? Bättre? Kollar man på däckspriset så är 190/55-17 dyrare. Men kan finnas en naturlig anledning.

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Lördagsrunda

Med dotter och kompis med tillhörande far. Blev Västermo-Katrineholm-Lövåker-Väg 214 till Eskilstuna och slagstaglass:tummenupp

Lövåkerbiten var helt klart åkvärd upp o ner o sväng hit o dit väg i cykelbanestorlek, något för motardbrappare:tummenupp

Körde 16,7 mil och fick i 7, 35 liter 0,44 per mil trodde inte mina ögon..men var en riktigt soft, laglig körning nästan rakt igenom, med lugna gaspådrag(några pågasningar..) samt ligga o köra runt 3000-3500 rpm spar på dropparna..hade man inte haft med sig pasagerare idag så kanske under 0,4:vaSnålt iaf:)

Bifogat

• r1 viffer.jpg
    r1 viffer.jpg
    240.7 KB · Visningar: 57
  • VÄSTERMO.jpg
    VÄSTERMO.jpg
    241.6 KB · Visningar: 75
  • Västermo 2.jpg
    Västermo 2.jpg
    245.3 KB · Visningar: 63
  • Tuna park tanka.jpg
    Tuna park tanka.jpg
    235.5 KB · Visningar: 68
  • ruggat framdäck.jpg
    ruggat framdäck.jpg
    228.2 KB · Visningar: 67
  • slagstafika.jpg
    slagstafika.jpg
    235.1 KB · Visningar: 85
Last edited:

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA
Med dotter och kompis med tillhörande far. Blev Västermo-Katrineholm-Lövåker-Väg 214 till Eskilstuna och slagstaglass:tummenupp

Lövåkerbiten var helt klart åkvärd upp o ner o sväng hit o dit väg i cykelbanestorlek, något för motardbrappare:tummenupp

Körde 16,7 mil och fick i 7, 35 liter 0,44 per mil trodde inte mina ögon..men var en riktigt soft, laglig körning nästan rakt igenom, med lugna gaspådrag(några pågasningar..) samt ligga o köra runt 3000-3500 rpm spar på dropparna..hade man inte haft med sig pasagerare idag så kanske under 0,4:vaSnålt iaf:)

Familjetouring till slagsta för glass?
Du är bra facinerad över dina däck va :posör :D :krama

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Familjetouring till slagsta för glass?
Du är bra facinerad över dina däck va :posör :D :krama

En gång posör, alltid posör:tummenupp men en stolt posör, ni andra kallar väl mig pussy....

Vi hejjade på Bertil med familj vid slagsta glass dessutom, kan väl tänka mig att det är en av höjdpunkterna med sommarboendet i Torshälla att avnjuta den goda glassen:tummenupp

Last edited:
Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...