Filmer och Bilder

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
KTM RC8-08
Coolt vad skadad man är :tungan
Tänkte direkt blicken ser bra ut flytta bak och ut röven häng av med överkroppen åt sidan/framåt och skrapa dina gnistpuckar :D

Jodå man försöker ju få ner dem :confused: men man åker ju alldelese för sakta för sånt:va

Hade inte så mycke häng på det kortet men det var mera uthäng normalt......ja lovar:D

Åkning på tisdag om väder tillåter:tummenupp

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
tråkiga orginalpryttlar blir lite roligare med hjälp av fräs och pulverlack :tummenupp

Bifogat

• DSCN2650.jpg
    DSCN2650.jpg
    293.1 KB · Visningar: 81
  • DSCN2654.jpg
    DSCN2654.jpg
    244.1 KB · Visningar: 82
  • DSCN2655.jpg
    DSCN2655.jpg
    242.8 KB · Visningar: 87

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
Här kommer neonmannens första. fram med ägglockan sportis.. ;)

[YOUTUBE-ID]gOaNh6ItSIU[/YOUTUBE-ID]

kommer mer sen..

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Här kommer neonmannens första. fram med ägglockan sportis.. ;)

kommer mer sen..

Det där var ju askul att se, fast det är ifrån just den vinkeln som jag brukar få uppleva det hela. Tyvärr så får jag ju svart på vitt vilken mes jag är när det kommer till omkörningar. Lägger mig snällt bakom och väntar in start och målrakan och kör om där. Det gör inte direkt susen för varvtiderna.

Och precis som jag trodde, sekvensen i film #2 där jag är på väg in i esset och håller på att flyga ur sadeln 2 varv efter varandra pga vobbel, ser HELT odramatiskt ut på filmen.

Du måste väl satt personbästa Jonas? Varvet innan jag smyger om dig hade jag 1.15.7 på Mylaps och då låg jag ju bakom dig varvet runt.

Sportis, skippa äggklockan. Det sista flygande varvet går på 1.11.8. Det blev dagens snabbaste.

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA
Det där var ju askul att se, fast det är ifrån just den vinkeln som jag brukar få uppleva det hela. Tyvärr så får jag ju svart på vitt vilken mes jag är när det kommer till omkörningar. Lägger mig snällt bakom och väntar in start och målrakan och kör om där. Det gör inte direkt susen för varvtiderna.

Och precis som jag trodde, sekvensen i film #2 där jag är på väg in i esset och håller på att flyga ur sadeln 2 varv efter varandra pga vobbel, ser HELT odramatiskt ut på filmen.

Du måste väl satt personbästa Jonas? Varvet innan jag smyger om dig hade jag 1.15.7 på Mylaps och då låg jag ju bakom dig varvet runt.

Sportis, skippa äggklockan. Det sista flygande varvet går på 1.11.8. Det blev dagens snabbaste.

ja jävlar vad det går :Bugar vilken hastighet har du på ett ungefär innan du bromsar inför ejes?

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
På ett ungefär så går det vid mina gladaste tillfällen i dryga 170 km/h i GPS fart.

Då kan man alltså åka 30 knyck fortare där..:gnisslaHUR törs ni köra så fort o hur hinner ni bromsa och VÅGA släppa bromsen till svängpunkten:va jag bara:Bugar för detta:tummenupp

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Då kan man alltså åka 30 knyck fortare där..:gnisslaHUR törs ni köra så fort o hur hinner ni bromsa och VÅGA släppa bromsen till svängpunkten:va jag bara:Bugar för detta:tummenupp

Eftersom man inte är nån naturbegåvning så har jag själv fått träna mig till att våga lita på att däcken kommer hålla i under inbromsning, nedlägg och gaspådrag.
Men jag ställer mig samma fråga själv. Titta i början på filmen där Ockelfelt som kör i PRO Superbike på en KTM, bromsar sig om mig och sen bara försvinner. HUR kan han våga köra så fort?!

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
Sista filmerna...

[YOUTUBE-ID]IsEaW0y2v-w[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]PfEaSKXuAiY[/YOUTUBE-ID]

Är väl lite tveksam till om det blev någe PB för min del. 4:e o sista det var då det började kännas bra. Får skylla på Mamma som tjatade på mig att jag skulle ta det lungt. Och att jag hade solen i ögonen på min rulle. Hårigt att se banan.. ;)

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
KTM RC8-08
Eftersom man inte är nån naturbegåvning så har jag själv fått träna mig till att våga lita på att däcken kommer hålla i under inbromsning, nedlägg och gaspådrag.
Men jag ställer mig samma fråga själv. Titta i början på filmen där Ockelfelt som kör i PRO Superbike på en KTM, bromsar sig om mig och sen bara försvinner. HUR kan han våga köra så fort?!

Det har ingenting med körsätt att göra...beror på vad man kör:tuttar:banana
Bra laddat fortsätt med det så blir det bra:tummenupp Du skulle åka 8:eek:r runt en annan iaf.:D

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
Lite bilder o film från BKK på åsen.

Då körde var alla pass med tanten avklarade på åsen.

Kraschat = nopes
Dubbelt knäskrap = nope
Knäskrap = NEJ?! :va
Skrapat något = Ja, se bifogade bilder

Över 200 på rakan = Yep :tummenupp
Hur snabbt runt banan = runt 1.30

IMG_1417.JPG
IMG_1421.JPG

Andra passet tog man första sprötet i vänstern på esset och tyckte inte jag hade lagt mycket alls. Sedan lugna man ned sig, jag ville inte fördärva hojjen. ;) Sista passet stod fotograferna i depåkurvan, då tänkte man allt eller inget nu gäller det.. lägger ned ut med knät *skrap* och där var andra sprötet nere!.. verkar vara väl tilltagna dom där spröten. :mad:

Summan blev iaf att vi blev jäkligt synkade och fick bra flyt i körningen.

[YOUTUBE-ID]uvFPmYUoV4A[/YOUTUBE-ID]

Bifogat

• IMG_1423.JPG
    IMG_1423.JPG
    151.5 KB · Visningar: 80

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Då körde var alla pass med tanten avklarade på åsen.

Kraschat = nopes
Dubbelt knäskrap = nope
Knäskrap = NEJ?! :va
Skrapat något = Ja, se bifogade bilder

Över 200 på rakan = Yep :tummenupp
Hur snabbt runt banan = runt 1.30

View attachment 319114
View attachment 319115

Andra passet tog man första sprötet i vänstern på esset och tyckte inte jag hade lagt mycket alls. Sedan lugna man ned sig, jag ville inte fördärva hojjen. ;) Sista passet stod fotograferna i depåkurvan, då tänkte man allt eller inget nu gäller det.. lägger ned ut med knät *skrap* och där var andra sprötet nere!.. verkar vara väl tilltagna dom där spröten. :mad:

Summan blev iaf att vi blev jäkligt synkade och fick bra flyt i körningen.

[YOUTUBE-ID]uvFPmYUoV4A[/YOUTUBE-ID]

:brinnerupKLippet fungerar ej Jonas:huvetVille ju se:Bugar

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Klippte ihop en liten film. Så segt att sitta och redigera på bärbara datorn bara.

[YOUTUBE-ID]uY21CyqsuiU[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...