Filmtips: Transformers

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
exakt, men då var man såpass ung att man sket fullständigt i b-iga repliker. Dessutom var det tecknat vilket blir en helt annan sak. Otecknade smurfarna hade väl knappast varit en hit nu även om det var ballt när man var liten?

Den här filmen förutom effekterna var ungefär lika bra som otecknade He-Man med Dolph Lundgren :D

Hähä .. jag säger inte emot dig för jag har itne ens sett filmen. Jag talade bara emot den posten ovanför nånstans som sa att transformers var" en löjlig ide med robotar som blir fordon ":huvet transformers är kult och har man inte insett det har man gått miste om nånting :D :pannkyss

Btw, otecknade smurfarna ..... `? Det lät förvisso väldigt intressant! :tummenupp

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag tänker se Transformers vid tillfälle, för efter att ha sett Shortbus igår så ska det till mer än taskiga repliker för att skrämma mig. :näsblod

Fyfan, en polare lurade mig att se den filmen med kommentarer som "det bästa jag sett!" och "på allvar grym rulle!".
Jag höll fan på att knyckla ihop hela karln efteråt. Om nån säger att den filmen är bra, och menar det, så är vi på allvar ovänner för livet. :mad:

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
På senare tid exempelvis The Departed, Blood Diamond och The Good Sheperd.

The Departed kändes som en lågbudget b film med kasst slut som han krökade ihop eftersom pengarna/fantasin var slut
Såg lovande ut på reklamen och bra skådespelare o allt men det var just det, allt bra visade dom på reklamen vilket var 2 min tack o hej skitfilm
(dock så var storyn bra så nån annan hade kunnat lyckats bättre kanske)

Blood Diamond tyckte jag om däremot, riktigt bra!

The Good Sheperd har jag inte sett, rekommenderar du starkt??

Last edited:

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650

En ganska långtråkig och stundtals rörig rulle enligt moi. De Niro (hans första riktiga regijobb) försöker hålla en hel del bollar i luften, men tappar tyvär några längs vägen, vilket lämnar filmen utan ett bestående intryck - på gott och ont.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Såg ikväll.
Hade bara negativa förväntingar, så jag blev ändå lite varm i den del av mitt jag som fortfarande var 6 år och satt och lekte med Transformers i Vasaparken.

Storyn och alla premisser för filmen är bortom urlöjliga, flosklerna regnar och det är mycket "comic relief" av den riktigt jobbiga typen.

Kan man dock lägga detta åt sidan så var det 153 minuters hygglig underhållning med schyssta effekter och maffigt ljud.

Edit: Filmen innehåller ju dessutom en Aprilia RSV Mille med radfyramotor.

Last edited:

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 250 & 660
The Departed kändes som en lågbudget b film med kasst slut som han krökade ihop eftersom pengarna/fantasin var slut
Såg lovande ut på reklamen och bra skådespelare o allt men det var just det, allt bra visade dom på reklamen vilket var 2 min tack o hej skitfilm
(dock så var storyn bra så nån annan hade kunnat lyckats bättre kanske)

Blood Diamond tyckte jag om däremot, riktigt bra!

Måste då berätta att någon har lyckats bättre. Departed är
en remake och är inte ett orginalmanus. Jänkarna (läs: hollywood),
måste ju tvunget sabba alla bra filmer...

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
KTM Superduke 08:a
Micronauts

Transformers *pffffft* var och såg filmen med min grabb som är 10. Han tyckte den var bra. Jag tyckte den var bra 1:a halvan, men sen blev den fånig.

Förvånande blandning av komedi / action / töntfilm.

Hursomhelst när JAG var liten (i slutet av 70-talet) så lekte jag med Micronauts, som var fan så mycket coolare än Transformers.

Den onde Baron Karza t.ex. gav inspiration åt designen av Darth Vader

http://www.micro-outpost.com/

http://en.wikipedia.org/wiki/Micronauts

Bifogat

• karza.jpg
    karza.jpg
    18.4 KB · Visningar: 27

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Såg den på premiären. Riktigt bra rulle.

Bästa citatet från Optimus : 'Bumbelbee... Stop lubricating the human!'

Skulle vilja säga att bästa citatet är ifrån Ratchett: "The boys paranormlevel suggests he wants to mate with the female" (pinsamt värre för Sam)

+JEVLAR vad läcker hon är Megan Fox :kär (efternamnet säger allt...)
ny bakgrundsbild på laptopen då va...:D
bifogar bilder från filmen så ni som inte sett den ser vad ni missar...:tuttar

Bifogat

• Megan Fox.JPG
    Megan Fox.JPG
    135.2 KB · Visningar: 53
  • Megan Fox(y).JPG
    Megan Fox(y).JPG
    139.5 KB · Visningar: 64
Last edited:

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Som 40åring har jag totalt missat allt vad transformers heter men jag har nu sett filmen.
Otroligt bra gjort av filmskaparna att göra en så bra film av en såpass dålig story...
Kände av gubbåldern när det var som mest "robotwar" och 11år-pojkdrömslutet var väl inte riktigt i min smak (jag gillar slutet i The Departed)

Jag hade mer nöje av denna film än Diehard 4.0.

Transformer får en radfyra i betyg för att den otroligt nog, med tanke på förutsättningarna, faktiskt är bra!

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Skulle vilja säga att bästa citatet är ifrån Ratchett: "The boys paranormlevel suggests he wants to make with the female" (pinsamt värre för Sam)

Jag vet inte vad du lyssnade med eller vad du hade för betyg i engelska men det heter MATE på engelska vad jag vet. Vilket betyder att han vill para sig med honan.

Jag tycker filmen var rätt OK, man ska som sagt inte ha några hopp om en väldigt djup dialog eller djupt drama som i "a beautiful mind".

Har för mig att han sa mate och inte make men jag kan ha fel. :)

Typiskt... Hade jag bläddrat ner lite till så hade jag sluppit lagt energi på det också ;)

Last edited:

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
Massvis med åsikter hittills :)
En härlig film men man bör nog ha en del av barnasinnet kvar för att uppskatta den fullt ut, synd bara att den inte håller hela vägen ut riktigt. Hade dock förväntat mig större puffror (har massvis med gamla Transformers tidningar) för sånt läste man ju om hela tiden.

T.ex som när Megatron möter halva Usa's pansarkår och dom brakar lös på han i några minuter och sen står han bara och flinar å skjuter tillbaka en gång :rock

Helt klart sevärd, 3/5 för filmen och 5/5 för upplevelsen :)

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Jag vet inte vad du lyssnade med eller vad du hade för betyg i engelska men det heter MATE på engelska vad jag vet. Vilket betyder att han vill para sig med honan.
/snip/
Typiskt... Hade jag bläddrat ner lite till så hade jag sluppit lagt energi på det också ;)

Transformern sa nåt i stil med: "The boy's pheromone level suggest he wants to mate with the female"

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...