Finlandskryssning - vad ska man tänka på?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Ska boken en och vill minimera risken för fiasko. Vad ska man tänka på? Vilka båtar är bra/dåliga? Vilken arrangör är bra/dålig? Raggningsteknik? Bästa tequilan?

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Bästa tipset är att skita i det.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
en stor båt. ragga på dom fullaste snyggaste brudarna du hitta.
inte åka på 30+ kryssning som jag råka göra en gång.. va 24 bast då.
sprit.. börja längst upp på drinklistan o gå igenom den. efter var tredje tar du ett glas vatten = lyckad kväll :tummenupp

oh ja.. om du får lite napp på en broiler så fråga om hon vill ta frisk luft.. sen ut på däck o ställ er längst fram som i filmen titanic,, chicksen gillar det har jag märkt :yoparty

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Vad är du ute efter? Fylleslag med grabbpolare? Då ska du åka med Vikings spy-pråmar.
Vill du ha lite mer "klass"(i dygnskryssningssammanhang) så ska du åka med Birka Paradise. Den är modernast och fräschast och kostar nån hundring mer men transporterar inte riktigt lika mycket drägg som Vikingbåtarna.

Ska du åka kryss med damen så är det väl silja lines större båtar som gäller. De brukar dock vara två nätter men ska vara fräscha och ha en hel del restauranger å shopping men betydligt mindre fylleslag.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Det absolut viktigaste är att, oavsett vad, ha ett sexpack Long-Drinks brevid sängen när man vaknar! :finland

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Varför i hela världens frid skulle man vilja shoppa ombord?

Varför bryr du dig ens om att fråga? Du kommer aldrig förstå dig på tjejer iallafall?! Vissa saker är det bättre att bara acceptera som de är utan analys. Går det att shoppa kommer tjejer att shoppa.
Finns det skor kommer tjejer att vilja köpa dem.
Finns det choklad kommer tjejer att vilja äta den.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Varför bryr du dig ens om att fråga? Du kommer aldrig förstå dig på tjejer iallafall?! Vissa saker är det bättre att bara acceptera som de är utan analys. Går det att shoppa kommer tjejer att shoppa.
Finns det skor kommer tjejer att vilja köpa dem.
Finns det choklad kommer tjejer att vilja äta den.

Men att ge upp är som att ge upp hela framtiden.

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Hehe, den här tråden om någon har en förutsättning att spåra ur, men låt oss försöka hålla en civiliserad nivå:

Klockan 19:
- Tänk på att äta ordentligt, på tom mage blir man snabbt snefull.

Klockan 20:
- Ät inte för mycket, inga tjejer gillar en kille som kräks i deras knä klockan 21

Klockan 21:
- När ni sitter och värmer i hytten kommer du snabbt inse att du skulle valt slafen ovanpå, då du nu sitter i ett hav av salta pinnar och jordnötter...

Klockan 22:
- ... och vid detta laget inser du verkligen att du skulle sovit en trappa upp, då två polare spillt ut öl i din bunk.

Klockan 22.03
- ...dags att gå ut mot nya jaktmarker. Ett tips från coachen; trots att Minttu (typ vodka smaksatt med mint) luktar tandkräm, så ger den inte bättre andedräkt.

Klockan 23
- Du och polarna är lite besvikna. Alla människor på båten befinner sig längst fram, där de... wait for it.... spelar dansband. Thor-Einars rockar järnet, och ung som gammal stuffar. Och på discot, där de spelar anständig musik uppehåller sig tre personer... två barn i 10-årsåldern med tillhörande mindre road fadersfigur.

Klockan 24
- Nu börjar det likna nåt. Ni börjar alla trivas, det finns gott om cheyer på discot i rätt ålder (16-35), och ni börjar bli lagom pruttiga. Men var fan är Sigge?

Klockan 01
- Ni börjar nu alla bli rejält fulla, men shit vad ni dansar bra. Och Musse har träffat en brud han hånglar med. Men var fan är Sigge...?

Klockan 02
- Du har träffat en brud (grattis). Hon hette Nettan, har två barn och bor i Haninge. Men vafan tänker du, ni ska ju inte gifta er, så du föreslår att ni ska gå till er hytt och bada i jordnötter... Men var fan är Sigge?!

Klockan 03
- Du är olycklig. Nettan fick kalla fötter då hon hörde ett barn skrika. Hennes kommentar var "fan shit, min man kommer att döda mig". Så du jagar vidare, och joinar Nils-Emil som sitter och diskuterar Star Wars med en snubbe du aldrig sett förut. Men var fan är Sigge?

0330
- Du är kung igen! Du har träffat Hanna, en spätta på 18 som tom ser riktigt bra ut. Ni går ner till er hytt, och börjar jufsa runt i sänghalmen. Ingen av er är särskilt nyktra, och du sätter ett nytt hastighetsrekord. Rekordet uppmättes i sekunder. Inte en tanke på Sigge...

Klockan 04
- Du har avbrutit din korta affär med Hanna efter att hon erkänt att hon bara är 15 (vafan, hon såg ju äldre ut). Du hittar Nils-Emil på samma ställe, de har nu glidit in på vilken Alien-film som är bäst. Då slår det dig; Var fan är Sigge?

Klockan 05
- Musse, Nils-Emil och du är på jakt... Efter Sigge. Ni har letat överallt. Överallt! Så ni kontaktar en i personalen, och delar med er av er oro. Ni berättar även att Sigge alltid blir jättefull. Sigge!!!

Klockan 0530
- Sigge är återfunnen. Han hade följt med en 52-årig finska med tilltalsnamnet Siirpa, och hade mer eller mindre blivit utnyttjad av denna amazonkvinna med en outtömmlig sexlust.

Klockan 12
- Frukost/lunch. Ni sitter och är bakis och snackar om nattens bravader. Musse berättar hur han blev dumpad precis innan han fick komma till skott. Hans ragg hade fått syn på ett ex, och ville hellre återuppleva gamla minnen. Nils-Emil hade nått nya kunskapshöjder på ämnet Science Fiction. Och ditt 16-åriga ragg sitter två bord bort... Shit, hoppas hon inte säger nåt till sina föräldrar. Men vafan, var är Sigge?

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Hehe, den här tråden om någon har en förutsättning att spåra ur, men låt oss försöka hålla en civiliserad nivå:

Klockan 12
- Frukost/lunch. Ni sitter och är bakis och snackar om nattens bravader. Musse berättar hur han blev dumpad precis innan han fick komma till skott. Hans ragg hade fått syn på ett ex, och ville hellre återuppleva gamla minnen. Nils-Emil hade nått nya kunskapshöjder på ämnet Science Fiction. Och ditt 16-åriga ragg sitter två bord bort... Shit, hoppas hon inte säger nåt till sina föräldrar. Men vafan, var är Sigge?
Du glömmer nämna den så mysiga ångesten...:huvet Har hänt att man har haft sådan jävla ångest så jag inte har lämnat hytten dagen efter förrän man kommit in i hamn..:D

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.

Klockan 19:

Klockan 20:
- Ät inte för mycket, inga tjejer gillar en kille som kräks i deras knä klockan 21

Klockan 21:
- När ni sitter och värmer i hytten kommer du snabbt inse att du skulle valt slafen ovanpå, då du nu sitter i ett hav av salta pinnar och jordnötter...

Klockan 22:
- ... och vid detta laget inser du verkligen att du skulle sovit en trappa upp, då två polare spillt ut öl i din bunk.

Klockan 22.03
- ...dags att gå ut mot nya jaktmarker. Ett tips från coachen; trots att Minttu (typ vodka smaksatt med mint) luktar tandkräm, så ger den inte bättre andedräkt.

Klockan 23
- Du och polarna är lite besvikna. Alla människor på båten befinner sig längst fram, där de... wait for it.... spelar dansband. Thor-Einars rockar järnet, och ung som gammal stuffar. Och på discot, där de spelar anständig musik uppehåller sig tre personer... två barn i 10-årsåldern med tillhörande mindre road fadersfigur.

Klockan 24
- Nu börjar det likna nåt. Ni börjar alla trivas, det finns gott om cheyer på discot i rätt ålder (16-35), och ni börjar bli lagom pruttiga. Men var fan är Sigge?

Klockan 01
- Ni börjar nu alla bli rejält fulla, men shit vad ni dansar bra. Och Musse har träffat en brud han hånglar med. Men var fan är Sigge...?

Klockan 02
- Du har träffat en brud (grattis). Hon hette Nettan, har två barn och bor i Haninge. Men vafan tänker du, ni ska ju inte gifta er, så du föreslår att ni ska gå till er hytt och bada i jordnötter... Men var fan är Sigge?!

Klockan 03
- Du är olycklig. Nettan fick kalla fötter då hon hörde ett barn skrika. Hennes kommentar var "fan shit, min man kommer att döda mig". Så du jagar vidare, och joinar Nils-Emil som sitter och diskuterar Star Wars med en snubbe du aldrig sett förut. Men var fan är Sigge?

0330
- Du är kung igen! Du har träffat Hanna, en spätta på 18 som tom ser riktigt bra ut. Ni går ner till er hytt, och börjar jufsa runt i sänghalmen. Ingen av er är särskilt nyktra, och du sätter ett nytt hastighetsrekord. Rekordet uppmättes i sekunder. Inte en tanke på Sigge...

Klockan 04
- Du har avbrutit din korta affär med Hanna efter att hon erkänt att hon bara är 15 (vafan, hon såg ju äldre ut). Du hittar Nils-Emil på samma ställe, de har nu glidit in på vilken Alien-film som är bäst. Då slår det dig; Var fan är Sigge?

Klockan 05
- Musse, Nils-Emil och du är på jakt... Efter Sigge. Ni har letat överallt. Överallt! Så ni kontaktar en i personalen, och delar med er av er oro. Ni berättar även att Sigge alltid blir jättefull. Sigge!!!

Klockan 0530
- Sigge är återfunnen. Han hade följt med en 52-årig finska med tilltalsnamnet Siirpa, och hade mer eller mindre blivit utnyttjad av denna amazonkvinna med en outtömmlig sexlust.

Klockan 12

:D :D :D :D faan det roligaste jag läst, ikväll. Stämmer ju klockrent :näsblod :näsblod

Dominator-Rocks

Guest
Du glömmer nämna den så mysiga ångesten...:huvet Har hänt att man har haft sådan jävla ångest så jag inte har lämnat hytten dagen efter förrän man kommit in i hamn..:D

Ha ha en polare ringde mig (dagen efter) från en finlandsbåt... han hade nog en såndär ångest som du beskriver.. :hihi

Han erbjöd mig 1500:- för att åka upp till Stockholm och hämta honom, han trodde han skulle dö i ångest på bussfärden hem... :hoppskratt men jag hade inte tid och han vart skitlack.

Jag brukar åka finnkryss ibland jag brukar tycka det är asball, ingen ångest alls. Apgött dan efter ju, att (på birka) glida upp i bubbelkopparna och dricka iskalla :öl

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
båtresa

ja du det finns väl inte mycket mer än att hänga i baren och ragga på flickorna för det mesta på finlandsfärjorna,men åkte med birka paradise för ett tag sedan och de har ju lite schysst jacussi ,pool,konstgjord sol bastu med panoramafönster,naturligtvis med bar utan för vid poolerna,rätt schysst att se kobbarna glida förbi och ta en bärs i bastun,några gnäller att den båten är dyrare,ja kanske på mat ,även poolen kostar nån krona extra men ölen är lika dyr/billig kall o god i barerna i alla fall.
Slipper du och polarna sitta och smygsupa i hytten ,en bastu och poolstund är aldrig fel,tror smörgåsbordet kostade 295 för vuxna om det är dyrare än andra båtar vet jag inte,åker ni en vardag så tror jag tom anslutningsbussarna är gratis,skönt när man känner sig som ett lik och vill bara dö,att slippa köra de 20 milen eller vad ni har för att komma hem.
har en bonuskryssning som gäller för 2-4 personer,gäller söndag till onsdag annars kan ni lägga till om ni vill åka en helg.
Du eller nån kan få den ge mig en femma till porto eller nåt,så skickar jag biljetten till dig/er...pm:a :tummenupp kan inte åka själv då jag har annat på agendan som att hämta mitt senaste tillbehör till senaste leksaken,boogiekärra till atv:n ska ut med en del pengar så krogen får vänta ett tag,men den som är intresserad hör av sig men ,biljetten gäller till den 26:e april...så pm:a

Klockan 19:

Klockan 20:

Klockan 21:

Klockan 22:

Klockan 22.03

Klockan 23

Klockan 24

Klockan 01

Klockan 02

Klockan 03

0330

Klockan 04

Klockan 05

Klockan 0530

Klockan 12

:tummenupp klockren,kunde berätta en anekdot om både när jag och brorsan inte vaknade i våra hytter,men det tar vi en annan gång,frågan är det han ville veta? hmmmm jo antagligen,var nog för seriös det är ju trots allt sh...:D

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...