Finn fem fel eller en lite för billig 999R

crasypete

Pete82
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
gpz 900 fighter
OT, men när det disktuteras i tråden.

Och vem ska ändra det V Rossi? Tror inte det :D

haha, honom är man galen om man räknar bort!!!!!!!!! han är nog hungrigare än vanligt nu när han va så nära segern 06 och inte kunde ta den 07 heller.
men där finns många som skulle kunna knipa de. själv är jag lite av en hayden fan, så man hoppas ju på honom men de förstår till och med jag att de knappast kommer att hända......

ja du kommer säkert få argumentations övertag eftersom kvackisaki kommer sopa banan med allt i vanlig ordning :tuttar

hehehe bara för jag råkar köra kawa själv betyder ju inte det att jag hoppas att dom ska vinna motoGP de skiter jag i:), där hejar jag på förare som jag tycker kör roligt! att jag kör kawa e mer en tillfälighet + att jag e fattig haha

Last edited:

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Förstår charmen med en lite speciell hoj. Mycket snygg och häftig:tummenupp

Smaken är som baken.
Vill man lägga 160 blås på en 3år gammal hoj för att det är en speciell modell så är det helt okej. Inget ont om det men när det börjar snackas om att dom ska vara bättre än andra eller att kvaliten skulle vara högre eller nått dravel då gäspar jag. Du har till större delen betalt dina pengar för att få en image. Precis samma sak som dom som köper HD.

Sen sitter du ju fina runt-i-kring grejer ibland men knappast nått som gör att den skulle vara värd pengarna på det sättet.

Men hade man snuskigt mycket pengar så skulle jag också han nån av varje i garaget.

morphine

what the fouko
Gick med
23 Sep 2007
Hoj
R1 -07
Varför tycker du att den är dyr!?!? Den har ju precis rätt pris. Motorcyklar följer nästan exakt samma värdeminskningstrend som bilar. Inte minst när de är hyffsat nya. Motorcyklar har generellt en hägre lägstanivå än bilar, men de första 8-10 åren följer de bilars värdeminskningskurva ganska bra. Detta gör att 165k för den duccen du tittar på är ungefär vad man kan vänta sig. 50% värdeminskning på en 3-årsperiod är vad bilbranschen räknar med och även hojbranschen. Speciellt de första tre åren. Det är därför folk som köper nya hojar alltid gnäller så förbannat när de ska sälja hojen efter typ tre år och köpare bjuder ungefär 50% av nypriset. Då haglar kommentarerna om "skambud" osv. Men 50% av nypriset på 3 år är verkligheten. Klart som fan att det är surt för säljaren, men så är det.

/morphine

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Min fundering var just inte ha begäret utan mer varför det måste försvaras hela tiden.
Men det e ju allmänt kännt på detta forum iofatt det blir gärna lite pajkasstning likaså med tvåtakt o fyrtakt.
Men det e lite uppfriskande iof.
Nåja men lite måste du hålla med mig lite i det jag menar.

Är det inte typiskt svenskt att bli aktsam så fort det dyker upp en tävling? Jag tycker det är bra med lite konkurrens! Man får reda på sina svagheter och styrkor.

Förövrigt så kan jag inte påstå att jag är överdrivet seriös när jag till exempel säger "kamma till er och kom in i matchen". Det är ju bara dra till med något tillbaks!
Jag menar vore det inte otroligt trist om alla höll med hela tiden?:tummenupp

Last edited:

LowFlyer

Gick med
24 Aug 2005
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99
Jo så är det. På Ducceklubbens körningar brukar alltid 8-10 motorer rasa per dag och banan brukar drypa av olja. :rolleyes:

ja, precis, gör det inte det på andra bankörningar också? Jag trodde motorcyklar skulle vara så, skall de inte? Jag menar, jag kör med regndäck hela tiden, greppar myCket bättre än slicks på oljan, annars får man ju inte köra nånting alls (fast man får ju bara köra litet ändå på en bandag, måste ju byta motor mellan passen, annars får man jaga kamaxlar och ventiler över hela banan).

-Freddy-

Guest
WOW 1200 mil (1 säsong) det måste ju va rekord för en italienare...
Läste nyss motorrads test av gsxr 1000, efter 5000 mil var motorn i nyskick :tummenupp

Ungefär som min bandit då. Pendlad av en tant i 50års åldern.

Maax

Maax
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
4 hjul o en gräsklippare
Verkligen, japanska hojar är det sämsta skitet jag någonsin har ägt och kört.

Min ducce är den hojen som har hållt bäst av alla hojar jag har haft, hade en 900 ss i 1200 mil, tanka, tuta och köra.

Inte ett enda problem med den hojen, bytte bara olja i den och kamremmarna och hade koll på ventilerna.

Sen har jag haft en cbr 900 och den kom jag 90 mil på innan en ventil hälsade på kolven...

Innan dess så hade jag renoverat den för att veven hade skurit.

Japansk kvalité, my ass.... :rolleyes:

Samma för mig, min 750 SS har inte gett mig några som helst problem, bara att tuta o köra.

Mina tidigare japanare därimot, herre jösses:näsblod ....ena irriterande felet efter det andra, och ingen av dom hade gått över 4000 mil. (duccen ligger på 2700 för tillfället.)

Last edited:

SNAFU

Vaffanculo
Gick med
16 Jan 2007
Hoj
Monster
haha, honom är man galen om man räknar bort!!!!!!!!! han är nog hungrigare än vanligt nu när han va så nära segern 06 och inte kunde ta den 07 heller.
men där finns många som skulle kunna knipa de. själv är jag lite av en hayden fan, så man hoppas ju på honom men de förstår till och med jag att de knappast kommer att hända......

Ehh, Rossi var ju inte direkt övertygande mot slutet, sen om det är hojen eller nåt annat problem vet man ju inget om...kan bara hoppas att det blir bättre i år så att det blir lite körning på banorna :D. Gillar Stoner men inte bara för att han kör Ducce, han har ju haft sina ups and downs men kör alltid för att vinna, skön inställning tycker jag :)

Edit: Ju fler som kör bra desto bättre, roligare att titta på. MotoGP till Sverige...BYGG EN RIKTIG BANA I SVERIGE!!!

Last edited:

Solid snake

Guest
Samma för mig, min 750 SS har inte gett mig några som helst problem, bara att tuta o köra.

Mina tidigare japanare därimot, herre jösses:näsblod ....ena irriterande felet efter det andra, och ingen av dom hade gått över 4000 mil. (duccen ligger på 2700 för tillfället.)
Din ducce kommer antagligen gå bra i 3000 mil till, min hade runt 5300 mil på mätaren när jag bytte in den mot motarden, som för övrigt har strulat ungefär lika mycket.

Maverick_ou812 har en superlight 900 med över 8000 mil på mätaren om jag minns rätt, går hur bra som helst den med.

Mycket skumt, jag menar, ducce är ju skit om man ska tro på vad folk som aldrig har haft en säger... :rolleyes:

crasypete

Pete82
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
gpz 900 fighter

Ehh, Rossi var ju inte direkt övertygande mot slutet, sen om det är hojen eller nåt annat problem vet man ju inget om...kan bara hoppas att det blir bättre i år så att det blir lite körning på banorna :D. Gillar Stoner men inte bara för att han kör Ducce, han har ju haft sina ups and downs men kör alltid för att vinna, skön inställning tycker jag :)

Edit: Ju fler som kör bra desto bättre, roligare att titta på. MotoGP till Sverige...BYGG EN RIKTIG BANA I SVERIGE!!!

jag håller med! han kanske börjar bli gammal och rädd??:tungan men och andra sidan så såg man ju att yamahan inte hängde mä riktigt på rakerna de måste va jobbit å veta det att man blir ifrån åkt på rakan gämt. precis som du säger så tycker jag också att de ska va så många förare som möjligt som kör bra över hela året, så det blir tätt ända in på mållinjen!! på valencia!!:yoparty

Förövrigt så kan jag inte påstå att jag är överdrivet seriös när jag till exempel säger "kamma till er och kom in i matchen". Det är ju bara dra till med något tillbaks!
Jag menar vore det inte otroligt trist om alla höll med hela tiden?:tummenupp

jo de e klart!!! jag kan ju bara snacka för mig själv, men jag tror ju att dom flesta här på SH har glimten i ögat när man skriver något spydigt eller komenterar nått/någon. och de e nog många som jag som tycker det e ganska roligt, och sitter och asgarvar imellan åt, åt alla roliga vassa svar och pikar:) jag själv tar iaf inte illa upp om nån säger att min cykel eller ett visst märke e kasst, de skulle jag kunna säga själv också! men sen så e jag inte nått märke trogen heller!!:D :D

Last edited:

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Sätt dig ner i en bekväm stol. Betrakta dessa bilder i några minuter var,

Det är ju faktiskt denna han borde använda att gämföra med -->

Honda nsx 2008
acura_sports_concept_fr.jpg

MagnusK