Finns det bra kvinnor i Sverige som åker hoj och inte är utvikningsbrudar?

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Hojåkarvärlden är ju extremt mansdominerad. Jag vet ju inte när i tiden kvinnsen här började åka hoj, men jag gissar 90-tal tidigast. Ungefär vid samma tid som när kvinnsen (hrm... nåja... ) började lira hockey.

När jag började köra på 80-talet tror jag inte där var några tjejer som körde hoj? Jag kan ha missat förstås...

Min kvinno-granne här där jag bor körde rally på 70-talet. Alltså det fanns ju inbrytare, men...

Världen förändras i långsam takt, om den nu ens förändras?

Men blir inte de flesta hojåkare glada när de ser en kvinnlig förare? Jag blir det i alla fall.

De flesta blir glada bara av att höra att man kör MC :)

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag har ingen aning om vad som föranlett trådstarten, men ibland orkar man inte inte bry sig :)

Sen hoppas jag att alla män inte är på ett speciellt sätt bara för att de är just män. :3freak Det finns de som är guld från start :D

Ja, jag är ju guld från start! Det vet du eftersom du är min enda (!) Vän på SH.
Nevvör alone again :)

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Njae... de sporthojskillarna kör ju falsk marknadsföring värre än sillisar, de har ju avatarer på nakna brudar... vad är poängen med det liksom? Utvikning ja, men då är de ju killar de är ute efter att lura... :va För övrigt min största gåta på sh... svaret jag fick när jag frågade en kille om varför han har en naken brud som avatar var "jamen det är en sån brud jag vill ha"... Hur tänker man då? Varför skulle en sån brud ragga på en konkurrent? Nej där är inte många hästar i rätt motor där inte... :hihi

Jag kan ju inte han nån riktig bild för då skulle pm boxen vara smackad hela tiden från kexena - funkar inte:D
Hamnar jag på en på en buss och det kliver på 30 grundskole och gymnasiebrudar gör jag bäst att krossa bakrutan med krossmojängen och dunsta.

Fort som fan också:rofl

:fakta

S84

När du minst anar det!
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Halvt bobbrad
Jag är sjukt bra, å har tuttar men inte f*n får jag några Slitzjobbför det :tungan

De med slitzjobb kan vi nog ordna! :gnissla
Men för de krävs de ju en bild, Behöver inte säga att den ska vara utan kläder va? :tuttar

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
Jamen vänta här nu vännen tjerring...
Det vet du ju. Du är en. Jag är en. Plus en hel hög till här på forumet. Skillnaden på oss två är dock att du är både snygg och bra biker som gillar hojkörning för hojkörningens skull och mig veterligen (jag kan ju ha fel dock eftersom jag inte övervakar varje steg du tar) så viker du inte ut dig.

Sen om du gick in i hojvärlden med tron att männen här inte ser på kvinnor som utvikningsbrudar så... tja... vad ska man säga. Det är män i en mansdominerad värld där skryta om vem som slangar längst, kör fortast och har snyggast pingla på kutsen då och då...

Själv upplever jag att de flesta kvinnor jag mött som kör hoj är starka individer, som inte behöver en karl att luta sig mot, inte bryr sig speciellt om att passa in osv. Visst finns dessa tjejer här du pratar om, de som är här för att ragga upp en söt liten sporthojspojke och få bli deras hangaround. De är inte intresserade av hojar över huvudtaget så de brukar gå att identifiera rätt fort. Sen vet jag inte om de är utvikningsflickor för det, men de har nog en djupare urringning än jag brukar ha och bryr sig om saker som hur deras hår ser ut efter att de tar av sig hjälmen :dummer

Jag har heller aldrig upplevt att det är tutt-töser med på bandagar eller så. Jag ser bara en hoper skinnställ med hjälm eller stora leenden i ansiktena. Följer man däremot som jag MotoGP cirkusen ja då blir i alla fall jag asförbannad på de förlegade tankarna om att varje förare ska ha en hop fotomodeller som ska visa så mycket som möjligt bredvid sig och hålla i nått fjolligt paraflax. Faan jag svär varje gång en sån där tuttflash kommer på tv:n och förstör min MotoGPkväll. Jag vill se förarna, se mekanikerna i action, höra kommentatorerna... inte se på vem som har lockigast hår och inzoomning på nakna boobisar... Nu börjar ju dessa paraplyhållare klä på sig lite mer ibland, ibland till och med utan att spela på sin sexighet... så det kanske är på väg bort. Såg gamla MotoGP race i höstas och då slog det mig hur mycket cigarettreklam det var mot idag då det inte förekommer alls. Så jag hoppas att om några år så är paraplymodellerna a la playboy borta ur bilden.

Men återigen, det är nog fortfarande en väldigt lång väg tills vi tjejer kan gå in i en hojbutik och bemötas på samma sätt som killarna. Det finns undantag på butikspersonal förstås men det är få som ser mer än ett par tuttar som kommer in.

Så svar: JA, det finns massa bra tjejer med genuint hojintresse som inte flashar sina bröst så fort tillfälle ges. Men svaret är också att det finns mer könsrelaterade fördomar i den här grupperingen i samhället än i många andra grupper. Själv drar jag ner hjälmen och skiter i och läsa de trådarna med de värsta grabbarnas kommentarer. De som bemött mig som två tuttar på sh har jag helt enkelt stoppat i gruppen "inte värda min tid" och skiter fullständigt i dom. Det är män med mindervärdighetskomplex som inte klarar av att ta att det finns tjejer som också kör hoj... och ve och FASA om man som tös har mer kubik och fuckihelvet om man kör ifrån dom.... Sen om dessa grabbar tycker jag är ugly.... Kan inte bry mig mindre, varför skulle jag liksom? Men det är ju också dessa pojkars enda livrem... att tjejer som faktiskt gillar att köra hoj är skitfula, tänk om det fanns snygga tjejer som kör hoj liksom...

Sen är de flesta sporthojspojkar jag mött inte alls så där ytliga när man träffar dom i verkligheten. De är mest ödmjuka små gullisar som bara blir glada om de får visa sina skills i garaget och tycker det är rätt fränt med tjejer som kör hoj. Vilket de aldrig skulle erkänna men forumet och verkligheten är två skilda saker, glöm inte det.

vi killar gillar tuttar,så enkelt är det,men jag har inget emot att diskutera hojar med någon bara för att hon är tjej.
alla är ju inte depåsnygga,vare sig killar eller tjejer.
de flesta tjejer gillar väl muskulösa killar? inte känner vi mindre muskulösa män kränkta av oss för det?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag kan ju inte han nån riktig bild för då skulle pm boxen vara smackad hela tiden från kexena - funkar inte:D
Hamnar jag på en på en buss och det kliver på 30 grundskole och gymnasiebrudar gör jag bäst att krossa bakrutan med krossmojängen och dunsta.

Fort som fan också:rofl

:fakta

Ja, har man inte verklighetsuppfattning så kan man åtminstone få ha självförtroende :tummenupp

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Hojåkarvärlden är ju extremt mansdominerad. Jag vet ju inte när i tiden kvinnsen här började åka hoj, men jag gissar 90-tal tidigast. Ungefär vid samma tid som när kvinnsen (hrm... nåja... ) började lira hockey.

När jag började köra på 80-talet tror jag inte där var några tjejer som körde hoj? Jag kan ha missat förstås...

Min kvinno-granne här där jag bor körde rally på 70-talet. Alltså det fanns ju inbrytare, men...

Världen förändras i långsam takt, om den nu ens förändras?

Men blir inte de flesta hojåkare glada när de ser en kvinnlig förare? Jag blir det i alla fall.

Jag körde på åttitalet men hade då inga andra tjejer att köra med mer än min morsa vilket förmodligen var en av anledningarna att det tog många år att komma tillbaka till hojvärlden när jag gjorde uppehåll. Nu finns det desto mer tjejer även om de flesta väljer att inte hänga på detta forumet.

Man får onekligen ha lite skinn på näsan om man ska stå ut med den fjortismentalitet som finns här emellanåt :rolleyes:

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Ja, har man inte verklighetsuppfattning så kan man åtminstone få ha självförtroende :tummenupp

Jag tycker det är rätt skönt att ha hög intelligens,en extremt klar verklighetsuppfattning,vara snygg och sÅ vidare - visst blir ju en dem autografskrivande och :pussa men det är smällar man får ta ponken lilla :såjaponken

Höhö

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Samtidigt, ska man arbeta mot jämställdhet så ska man kanske inte börja med mc-världen. Det är lite som att få igenom jämställdhet på en rallarverkstad, kvinnorna är en försvinnande liten del av verksamheten så det är liksom inte lönt.

Ska vi jobba mot jämnställdhet??
Jag trodde vi skulle vara för jämnställdhet.. :krama

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Njae... de sporthojskillarna kör ju falsk marknadsföring värre än sillisar, de har ju avatarer på nakna brudar... vad är poängen med det liksom?

Ja, det är i sanning en gåta!
Avataren är ju liksom den signatur eller bomärke man har för att visa vem man är på internet. Om man inte vill ha en bild på sig själv så väljer man väl något som känns representativt för hur man är, tänker eller känner.

Att ha en naken brud som avatar om man är heterosexuell kille är lika märkligt som att ta på sig en riddarrustning när man vill sova bekvämt.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Är en kvinna en sämre hojåkare för att hon har vikt ut sig? Du säger själv att i en mansdominerad värld pratar man inte män och kvinnor utan resultat. Varför skulle det skilja sig från att vara en bra eller dålig hojåkare bara för man vikt ut sig? Menar att resultatet är väl hojåkat och utvikningen påverkar väl inte resultatet på något sätt?

:va

Jag tycker utvikning är fullt logiskt. Har man en karriär inom någonting som gör att allmänheten får upp ögonen för en och om allmänheten dessutom gillar vad de ser och skriker efter mer, då är det väl bara TT tacka och ta emot? Tycker man inte att det är något konstigt att visa lite hud och låta folk glo lite så kan man väl lika gärna tjäna pengar på det? Kan ju rentav ses som någon typ av språngbräda in i... Nånting... Jag skulle också vika ut mig, om jag kunde hitta någon som ville betala för det :D

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC