Finns det någe kul folk o köra med i Gävle?

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Köpte hus i Älvkarleby i vintras och nu börjar det bli dags att ta ut hojen. Känner en hel del runt Gävle som kör, men det är alltid roligt att träffa nytt folk.

I Uppsala körde vi med att träffas vid pumpen inne i centrum på helgerna, ni har inget liknande i Gävle?

**Edit**

Kan ju tillägga att det är småvägar, bakhjulskörning och ha allmänt skoj som är intressant för min del. Inget ont om att glida runt och lukta på blommor, men det é inte riktigt min grej...

Last edited:

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Köpte hus i Älvkarleby i vintras och nu börjar det bli dags att ta ut hojen. Känner en hel del runt Gävle som kör, men det är alltid roligt att träffa nytt folk.

I Uppsala körde vi med att träffas vid pumpen inne i centrum på helgerna, ni har inget liknande i Gävle?

**Edit**

Kan ju tillägga att det är småvägar, bakhjulskörning och ha allmänt skoj som är intressant för min del. Inget ont om att glida runt och lukta på blommor, men det é inte riktigt min grej...

Jaha ja Macke! Du har hamnat i Gävle tråden du också!? :hej

Då kanske vi syns i sommar på vägarna i Gävle. Jag tror inte att jag är en alternativ ut-och-köra polare till dej enligt din editering. Men om du skulle ha missat infot så har du körningar på Rörbergs gokart bana på månadagarna precis som Rörken.

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Fan vad dött det va i det här forumet.....

Liljequist: Låter bra det! Är du uppvuxen i Tierp? En annan kommer från Söderfors från början, har flyttat runt en hel del men landade i Älvkarleby till slut.

Ska lämna in gaffelbenen för byte av packboxar imorgon, så nu blir man hojlös i minst en vecka :huvet

Nån från Gävle som va ute o körde en Röd/Vit R1:a mellan Mehedeby och Marma i måndags runt kl19? Det va jag som körde om dig på bakhjulet med en svart Fireblade fighter :)

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Fan vad dött det va i det här forumet.....

Liljequist: Låter bra det! Är du uppvuxen i Tierp? En annan kommer från Söderfors från början, har flyttat runt en hel del men landade i Älvkarleby till slut.

Ska lämna in gaffelbenen för byte av packboxar imorgon, så nu blir man hojlös i minst en vecka :huvet

Nån från Gävle som va ute o körde en Röd/Vit R1:a mellan Mehedeby och Marma i måndags runt kl19? Det va jag som körde om dig på bakhjulet med en svart Fireblade fighter :)

Ja det är lite skillnad på aktivitet på forumet om man jämför med Uppsala forumet. SH kulturen, sammanhållningen och samåkningen har varit igång längre där, men det kommer nog igång här också till sommaren. :)

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Det va ju nå grejs i Sandviken i Söndags annars är det inte så mycket organiserat. Alla kids åker på bakhjule på bilprovningen men mer än så är de inte.

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Organiserade körningar är i regel tråkigt, beror iofs på vilka som är med och kör. Har vart med på nån för många år sedan och då fick man inte ens köra om skäggmuppen som låg först och tuffade med sin gamla pråm... :rolleyes:

Tanken med tråden va bara att kolla om det fanns nån som helst aktivitet på Gävledelen, främst då om det fanns några med samma typ av körstil och hoj som en själv här i Gävletrakten.

Det är ju trots allt roligare att va ett gäng som är ute och kör, så länge man ligger på ungefär samma nivå när det gäller hastighet osv... Träffar alltid på nån som vet vägar som man själv inte hade en aning om t ex. Sen har man ju hjälmkamera och det är roligare om man är fler som är med och kör på film :)

Har redan ett gäng polare att köra med, men dom är inte aktiva på sporthoj.com och det är som sagt alltid kul att träffa nytt folk.

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kan mycket väl ha vart en R6:a, kollade inte så noga.

Packboxarna skulle dom byta på Lelles för drygt 1000:-, skulle ta en vecka... Kopplingen har börjat slira så jag ska fixa det under tiden tänkte jag. Omdrevning och kapning av slip-on står också på schemat i helgen.

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Organiserade körningar är i regel tråkigt, beror iofs på vilka som är med och kör. Har vart med på nån för många år sedan och då fick man inte ens köra om skäggmuppen som låg först och tuffade med sin gamla pråm... :rolleyes:

Vilken mogen inställning du har !!:rolleyes:

Trodde kanske du mognat i samma takt som dom du kört med i Uppsala ....men misstog mig.

Det finns nog inte så många krompråmar som håller till på SH, och vill man åka fortare om man är fler ute så går det ju att åka i flera grupperingar men med samma mål. Väsby körningarna funkar ju med närmare 60-90 hojar på onsdagarna, även om det tyvärr har varit en olycka med allvarlig utgång även där.

Och som sagt så kör ju Rörberg igång den 14:e där är det små kurvor...... ;)

Last edited:

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vilken mogen inställning du har !!:rolleyes:

Trodde kanske du mognat i samma takt som dom du kört med i Uppsala ....men misstog mig.

Det finns nog inte så många krompråmar som håller till på SH, och vill man åka fortare om man är fler ute så går det ju att åka i flera grupperingar men med samma mål. Väsby körningarna funkar ju med närmare 60-90 hojar på onsdagarna, även om det tyvärr har varit en olycka med allvarlig utgång även där.

Och som sagt så kör ju Rörberg igång den 14:e där är det små kurvor...... ;)

Tja, mogen är jag nog så att det räcker. Dom körningar jag varit med på i Uppsala har inte varit organiserade på det sätt jag menar med organiserad. Att träffas 5-6 hojåkare och sticka ut en sväng är inte organiserat i mina ögon... man kör vart man vill, hur man vill osv.

Med organiserad menade jag snarare den typ av körning som exempelvis hojklubbar brukar kunna ha, med ett tempo som ett begravningståg och ingen som helst tolerans för gasglada hojåkare.

Det du beskriver låter väll kanske som ett mellanting, men det är fortfarande inte den typ av körning JAG är ute efter. Men alla är vi olika :)

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Moget och organiserat = tråkigt. Sandvikenkörningen va väl i princip så att det bestämdes vart vi skulle sen va de fri gasning dit, tyckte de va helt ok.

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja, det är den typen av körningar jag menar.... Träffas ett gäng och sticka ut o gasa helt enkelt.

Snygg avatar :tummenupp Nytagen bild?

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Ja, det är den typen av körningar jag menar.... Träffas ett gäng och sticka ut o gasa helt enkelt.

Snygg avatar :tummenupp Nytagen bild?

Ja i helgen typ men min Kjell-avatar jag hade innan va snyggare.

Don_Tomazo: Bara fullgaskörning som är inne nu, allt under 250 är värdelöst.

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Full fart i gävletråden ser jag ; )
Macke, det är bara att komma förbi uppsala igen på helgerna ; )

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kommer garanterat att bli ett antal svängar till Uppsala också i sommar, måste ju se ReDan wheela skiten ur Kawasakin.... :D

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Trodde det va lamellerna, men när jag fick ur lamellerna som satt i så såg dom jävligt fräscha ut... Fjädrarna såg också bra ut och stålskivorna vart det inget fel på vad mitt otränade öga kunde se :va

Den innersta skivan var det dock ett ganska djupt spår i efter den tunna stålringen som ligger innerst, under 1:a lamellen.

Har köpt nya lameller, hårdare fjädrar och en stålskiva (byter den som sitter innerst). Får hoppas att det hjälper, annars vettefan....

Tänkte jag ska be en kompis blästra av alla stålskivorna med finkornig sand också, ett tips jag fick av Perra på Lelles.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Trodde det va lamellerna, men när jag fick ur lamellerna som satt i så såg dom jävligt fräscha ut... Fjädrarna såg också bra ut och stålskivorna vart det inget fel på vad mitt otränade öga kunde se :va

Den innersta skivan var det dock ett ganska djupt spår i efter den tunna stålringen som ligger innerst, under 1:a lamellen.

Har köpt nya lameller, hårdare fjädrar och en stålskiva (byter den som sitter innerst). Får hoppas att det hjälper, annars vettefan....

Tänkte jag ska be en kompis blästra av alla stålskivorna med finkornig sand också, ett tips jag fick av Perra på Lelles.

Jag brände fast olja på mina skivor under min korta dragrejjskarriär med ZX9, bara putsa av med smärgelduk sen va det fullt hugg. Inga problem på 929, och ingen annan jag känner har haft det heller. Visst ska nya lameller ligga i oljebad ett tag innan montering va?

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja, lamellerna ser inte ett dugg slitna ut så det skulle nog räcka att putsa av dom kanske... Frågan är om man ska chansa på det och lämna tillbaks dom jag köpt, eller om man ska sätta i dom nya för att va på den säkra sidan.

Surt om det skulle fortsätta slira när man hällt i olja för över 400:- :huvet

**EDIT**

Är det nån idé att ha kvar alla dom gamla stålskivorna och dessutom sätta i den nya jag köpt? Har läst att en del gör så när kopplingen börjar bli sliten. Men byter jag lamellerna och fjädrarna också så är frågan om en extra stålskiva kanske gör mer skada än nytta?

Last edited:

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Åfan, var det drygt att få bort lamellerna ? Tänkte att jag skulle kika över mina här nån dag med.. Passa på när det är pissväder..

Närå, jag har tummen mitt i handen och har inte meckat på "riktigt" sen moppetiden. Men det va inga problem alls att plocka bort lamellerna.

Har en service/mekhandbok på datorn i PDF-format, PM:a din mail så kan jag skicka över den. Där står allt du behöver veta....

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!