Finns det nån tjej på forumet som kan köra på bakhjulet?

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Som titeln lyder... Undrar om det finns nån tjej på forumet som kan köra på bakhjulet? Nu snackar vi inte framhjulslyft på 2dm eller powerwheelies på 200m, utan bakhjulsKÖRNING. D v s ta upp hojen till balanspunkten (möjligen strax under) och kör kontrollerat på bakhjulet en längre sträcka.

Nyfiken på om det finns en enda tjej som kör så? Inte för att det spelar nån roll, men kunde va kul att veta om det finns.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Varför skulle det INTE finnas?
:corn
 

620 Sport

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2006
Ort
Halmstad
Hoj
Ducati 620Sport Ducati 900SS
Fördomar, Klart det finns töser som kör mil efter mil på bakhjulet!
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Nyfiken på om det finns en enda tjej som kör så? Inte för att det spelar nån roll, men kunde va kul att veta om det finns.

Du är i friartankar eller? Jag lovar att det finns ett par sätt till att värdera cheyer på. ;) :rolleyes:
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Tror ni det? Det tror inte jag... Men nu får vi ju se hur det ligger till, vore riktigt häftigt om jag har fel och det finns ett gäng tjejer som é fullfjädrade bakhjulsfantomer. Visst kan det väll finnas 2-3st, men tvivlar på att det är fler än så.

**Edit**

Spirit: Näe, vart ihop med samma tjej i 5år så det är inget raggningsförsök. Hon har för övrigt hojkort, men kan inte köra på bakhjulet...
 
Last edited:

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Tror ni det? Det tror inte jag... Men nu får vi ju se hur det ligger till, vore riktigt häftigt om jag har fel och det finns ett gäng tjejer som é fullfjädrade bakhjulsfantomer. Visst kan det väll finnas 2-3st, men tvivlar på att det är fler än så.

**Edit**

Spirit: Näe, vart ihop med samma tjej i 5år så det är inget raggningsförsök. Hon har för övrigt hojkort, men kan inte köra på bakhjulet...


Jag hoppas du menar på sporthoj och inte på någon motard eller dylikt..kan du köra långt på bakhjulet med sporthojen svänga m.m?
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Jag hoppas du menar på sporthoj och inte på någon motard eller dylikt..kan du köra långt på bakhjulet med sporthojen svänga m.m?

Nä, menar på motorcykel överhuvudtaget. Spelar väll ingen roll om tjejen ifråga köra motard, custom, cross eller sporthoj? Jag anser att kan du köra på bakhjulet med nått av ovanstående fordon så kan du köra på bakhjulet.

För övrigt kan jag köra x-antal kilometer samt svänga på bakhjulet med sporthoj, vad nu det har med min fråga att göra?
 
Last edited:

Tommy_L

www.stuntindustry.com
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Gävle
Hoj
ZX6R
Har sett nån enstaka amerikans tjej köra på bakhjulet på film annars aldrig. Finns det verkligen nån i sverige som kan??
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Som titeln lyder... Undrar om det finns nån tjej på forumet som kan köra på bakhjulet? Nu snackar vi inte framhjulslyft på 2dm eller powerwheelies på 200m, utan bakhjulsKÖRNING. D v s ta upp hojen till balanspunkten (möjligen strax under) och kör kontrollerat på bakhjulet en längre sträcka.

Nyfiken på om det finns en enda tjej som kör så? Inte för att det spelar nån roll, men kunde va kul att veta om det finns.

:cool: http://www.sporthoj.com/forum/garage.php?do=view&id=175
 
Last edited:

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Glöm inte bort att tjejer blir mammor.....Vad skulle en mamma säga om att köra på bakhjulet?
"Varför köra på ett hjul när det finns två?"

Samma sak om fotboll..
"Kan dom inte få varsinn boll istället så att dom slipper jaga en?" :huvet
 
Last edited:

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag kan inte, fast jag är inte tjej förstås. Det är nog därför.
 

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Skåneland med Tazadar
Hoj
Ducati 848 -10
Jag vet ingen som kan faktiskt. Ska dock prova nu när jag har en hoj som klarar av det. :tummenupp
Med tanke på att det bara finns 6% tjejer på sh så är det nog inte så stor chans att det blir så många "anmälningar".
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Min morsa drog en powerwheelie på bakhjulet en gång i slutet på 60 talet. Hysteriskt okontrollerad i ca 10 meter tills hon klotade, skulle gissa på 10000-15000rpm på 1:an och så paniksläpp på kopplingen. Kärringen (hon var ung då iofs) spelade avsvimmad så att ägaren av hojen inte skulle bli så arg när hans ögonsten demolerades. Smart brud. :yoparty

Räknas det? :va
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Fördomar, Klart det finns töser som kör mil efter mil på bakhjulet!
Varför skulle det vara fördomar för att han frågar? Det är knappast att han påstår att killar föds så de kan köra bakhjul och att tjejer inte kan lära sig det.

Det handlar bara om träning och det kanske är så att det inte är så många tjejer som bryr sig om att lära sig bakhjulskörning. Vi killar gör ju det bara för att vi tror att det impar på tjejerna. Varför skall tjejer köra bakhjul för? ;)
 

Henkebenke

Alla hojar sålda.
Gick med
4 Apr 2006
Ort
x
Hoj
R1
Glöm inte bort att tjejer blir mammor.....Vad skulle en mamma säga om att köra på bakhjulet?
"Varför köra på ett hjul när det finns två?"

Samma sak om fotboll..
"Kan dom inte få varsinn boll istället så att dom slipper jaga en?" :huvet


Hahaha, där satt den!:D
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top