Finns det nån tjej på forumet som kan köra på bakhjulet?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Finns ett ämne som heter serotinin eller något i den stilen som bl a hämmar risktagande. Mängden serotinin varierar hos olika människor men kvinnor har i regel mer än män och när de blir på smällen så får de en serotininattack vilket iof är förståeligt då det handlar om att skydda ungen.
Har en polare (tjej och läkarstuderande) som forskat lite i ämnet och hon berättade att de givit killar en rejäl dos, klart mer än vad som skiljer från person till person och det resulterade i bl a att de tappade förmågan att fatta enkla beslut haha.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Finns ett ämne som heter serotinin eller något i den stilen som bl a hämmar risktagande. Mängden serotinin varierar hos olika människor men kvinnor har i regel mer än män och när de blir på smällen så får de en serotininattack vilket iof är förståeligt då det handlar om att skydda ungen.
Har en polare (tjej och läkarstuderande) som forskat lite i ämnet och hon berättade att de givit killar en rejäl dos, klart mer än vad som skiljer från person till person och det resulterade i bl a att de tappade förmågan att fatta enkla beslut haha.

Haha det där förklarar ju allt :D
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Apstoll MC pysslar väl lite med stunt och sådär?

Ja, det kan nog stämma. Nån som vet hur pass bra dom är?

När det gäller att man kör bakhjul enbart för att impa på tjejer så håller jag inte riktigt med om det. Det är jävligt kul att köra på bakhjulet :fakta
Dessutom är det kul att glädja sina medtrafikanter med en snygg wheelie ibland, vet ju själv hur glad man blir när man sitter i en varm bil och får se en wheelande hoj :D
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Finns ett ämne som heter serotinin eller något i den stilen som bl a hämmar risktagande. Mängden serotinin varierar hos olika människor men kvinnor har i regel mer än män och när de blir på smällen så får de en serotininattack vilket iof är förståeligt då det handlar om att skydda ungen.
Har en polare (tjej och läkarstuderande) som forskat lite i ämnet och hon berättade att de givit killar en rejäl dos, klart mer än vad som skiljer från person till person och det resulterade i bl a att de tappade förmågan att fatta enkla beslut haha.
:skrattaåt de förklara allt :rolleyes:
 

LittleFriend

(._.(._.)._.)
Gick med
9 Apr 2007
Ort
Sverige
Hoj
HD XL883R
Vet inte om det är helt sant men körskolläraren jag hade berättade att det sjukaste han sett var två brudar på vars sin grön Kawazaki Ninja som gick upp på bakhjulen brevid varandra efter ett trafikljus, de växlade upp till trean eller fyran på rakan och stannade sedan vid nästa rödljus och gick upp på framhjulen som de rullade över korsningen på.

Detta skulle inträffat i Kristianstad för ett antal år sedan.
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
En och annan power-wheelie har man ju fått till, men helt ärligt så förstår jag inte tjusningen med att köra på slangen, verkar bara obekvämt:D
Nej, lägger hellre ner krutet på att bli snabb på bana...
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Som titeln lyder... Undrar om det finns nån tjej på forumet som kan köra på bakhjulet? Nu snackar vi inte framhjulslyft på 2dm eller powerwheelies på 200m, utan bakhjulsKÖRNING. D v s ta upp hojen till balanspunkten (möjligen strax under) och kör kontrollerat på bakhjulet en längre sträcka.

Nyfiken på om det finns en enda tjej som kör så? Inte för att det spelar nån roll, men kunde va kul att veta om det finns.

Det är klart det finns, skillnaden är väl att tjejer är ödmjuka varelser som inte behöver likt en gorillahanne, dunka nävarna ibröstet och påtala att de kan det.:fakta En annan sak är att tjejer är förnuftiga oxå för dem är det inte så "ballt" så det finns lixom ingen anledning att göra det som killar helst gör så hela världen ser det.:tungan .det är bara förenat med dyra kostnader och slitage.
 

Patrik.L

Velpelle....
Gick med
26 Jun 2006
Ort
-
Hoj
Ducati 1098s Tricolore
När jag var i gävle och festade en kväll förra sommaren så stod jag utanför krogen för att snacka med en kompis då det kom 4 hojjar och åker förbi. Varav den ena har långt ljust hår och kör en röd hoj (måste vara en tjej tänkte jag) och så drar den hojen på en riktigt riktigt kunglig wheelie ståendes! :yoparty blev riktigt impad. sen är jag ju inte helt säker på att det just var en tjej men kroppen såg ut som en tjej's iaf (om jag inte fått det hela om bakfoten när det gäller chicks) :tuttar :gnissla :va
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
hörrö jag har kommit ikapp en blondfläta förut å tjejor har inte adamsäpplen *uäck*
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Vet inte vad det beror på, men i skinnställ så ser somliga killar ut som tjejer. I regel de som är småväxta och med smala axlar kanske. Med lång hårman utstickande ur hjälmen så blir det inte bättre.

Dessa killar borde överväga sin klädsel, men tyvärr ser de inte detta själva och JAG tänker inte vara den som säger till nästa gång jag ser någon av dem. :)
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Finns ett ämne som heter serotinin eller något i den stilen som bl a hämmar risktagande. Mängden serotinin varierar hos olika människor men kvinnor har i regel mer än män och när de blir på smällen så får de en serotininattack vilket iof är förståeligt då det handlar om att skydda ungen.
Har en polare (tjej och läkarstuderande) som forskat lite i ämnet och hon berättade att de givit killar en rejäl dos, klart mer än vad som skiljer från person till person och det resulterade i bl a att de tappade förmågan att fatta enkla beslut haha.

Serotonin är ju ett ämne som kroppen producerar vilket gör att man mår bra. Alltså måste tjejer gå runt och må bättre än oss killar. Fan vilken orättvis värld. Något för jämo att bita i kanske. Mitt förslag blir att dela ut serotonin ökande tabletter till alla killar :D
 

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
Jojo i LVX anses vara en av de bättre tjejerna, men hennes wheelies är inte så himla höga och stoppiesarna ser ut som mina..

Det verkar som det kan ha med intelligensen att göra. Ju smartare du är desto lägre wheelie :tungan

Kan bero på att det är en övning på hoj som inte alls tilltalar tjejer som kör.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jojo i LVX anses vara en av de bättre tjejerna, men hennes wheelies är inte så himla höga och stoppiesarna ser ut som mina..

Det verkar som det kan ha med intelligensen att göra. Ju smartare du är desto lägre wheelie :tungan

Kan bero på att det är en övning på hoj som inte alls tilltalar tjejer som kör.

Menar du för att de är mer framtunga? :tuttar
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Serotonin är ju ett ämne som kroppen producerar vilket gör att man mår bra. Alltså måste tjejer gå runt och må bättre än oss killar. Fan vilken orättvis värld. Något för jämo att bita i kanske. Mitt förslag blir att dela ut serotonin ökande tabletter till alla killar :D

men jag tror de blir rättvist i slutändan, de måste sitta å kissa, de föder barn å de blöder 1gång i månan som om knivgalen männska hade skurit pulsådern på dem..

Man får inte vara kräsen, då får man aldrig ligga!

men ja vill ha cheyor inte raggarbjörnar med rabarbersvaj.

Jojo i LVX anses vara en av de bättre tjejerna, men hennes wheelies är inte så himla höga och stoppiesarna ser ut som mina..

Det verkar som det kan ha med intelligensen att göra. Ju smartare du är desto lägre wheelie :tungan

Kan bero på att det är en övning på hoj som inte alls tilltalar tjejer som kör.

om man inte wheelar alls då?
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top