Finns paradiset på jorden? Var vill du bo?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Med familj etc här så lär det bli att bo kvar.

Trots att det är rent ut sagt fördjävligt.
Framförallt så är det fördjävligt i onödan, mest för att människor tydligen så gärna vill ha det fördjävligt i vårt samhälle.
Just nu så skulle det väl inte vara helt tokigt att bo på lite annan plats rent geografiskt heller sett till grannsämjan.

Egentligen så finns det ingen riktig plats som lockar. Frihet verkar inte finnas någon stans längre. För 20-30 år sedan skulle det varit Montana eller något sådant, men det är inte vad det var där heller.
Sydamerika eventuellt, men det är lite väl mycket Kalashnikov där, och att vara arbetare i den delen av världen är knappast så hävt, utan då skall man ha krås.

Dessutom så så börjar jag bli för gammal för att starta ett nytt liv.
Det är ju snart klart det här med Tellus.
Det är så dystert det här. 😆😅🥰
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Ingen som har nämnt Norge ser jag. Bättre sjukvård än Sverige, kan prata Svenska, mindre kriminalitet, inte så långt hem til Sverige, fina MC vägar, inget årligt besiktningskrav på MC. Nackdelar, dyra böter, dyr mat, långt till familj? Kanske undvika Oslo eller de största städerna där droger och kriminalitet trivs.

Drömmer om att bo i ett varmt land ibland, Spanien, Grekland eller liknande. Som småbarnsfarsa känns det ändå bäst att bo i ett Nordiskt land nära familj och vänner. Bodde några månader i Brasilien och var ganska trött på värmen mot slutet, föredrar de stora variationerna i årstider som vi har här, men sommaren kunde gärna varit lite längre.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Har ibland tänkt att jag skulle vilja bosätta mig i södra Spanien och kanske jobba på distans. Underbara MC-vägar med betydligt mindre trafik än i exempelvis alpländerna, god mat, skönt klimat vår/höst/vinter, något billigare att leva osv. En nackdel är att det blir outhärdligt varmt sommartid.

Gjorde istället så att jag köpte ett hus ute på landet i Sverige. Bor i rena idyllen med underbar natur. sköna hojvägar 100 m från husknuten, trevliga människor, lugnt och skönt och når ändå storstan på under en timme med bil eller tåg. I kommunen styr politiker jag har förtroende för och här syns inga av de samhällsproblem Sverige har, förutom när jag kollar medier och sociala medier (får nog sluta med det).
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Jag konstaterar att vår planet håller på att bli överbefolkad. Således finns det ingenstans jag kan ta vägen, och måste nöja mig med här där jag bor? OK. Och jag ska inte klaga, härom veckan hade jag skitkul runt om sörmland på hoj, i Vagnhärads vildmarker etc. finns hur mycket som helst roligt att upptäcka, och ingen polis, bara en massa älgar och rådjur. Det här får bli mitt paradis! (kunde vara värre)
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Jag konstaterar att vår planet håller på att bli överbefolkad. Således finns det ingenstans jag kan ta vägen, och måste nöja mig med här där jag bor? OK. Och jag ska inte klaga, härom veckan hade jag skitkul runt om sörmland på hoj, i Vagnhärads vildmarker etc. finns hur mycket som helst roligt att upptäcka, och ingen polis, bara en massa älgar och rådjur. Det här får bli mitt paradis! (kunde vara värre)
Ja, att nöja sig där man bor och med det man har (råd med) är nog den enklaste och säkraste vägen till att finna paradiset på jorden. Själv är jag ganska nöjd så länge jag har nära till naturen, bor hyfsat barnvänligt/tryggt och slipper bo i en storstad.
 

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
push montana 3c
Mauritius, självständigt o hyggligt roliga vägar.
Re-union, franskt och hysteriskt roliga vägar.
Sen var det ju det där med att kunna finansiera det...😑
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top