Fireblade 954 eller R1???

JimmyE

Det man inte minns har aldrig hänt!!!
Gick med
23 Nov 2004
Ort
Kungälv/Göteborg
Hoj
Blade 954:a "Black Edition"
R1:an är inte liten, inte gen 1 & 2 iaf, (98-01) dom är minst lika stora som 929 / 954, om inte större t. om i chassiet....jag är 185 & sitter perfekt på 01:an, bättre än på 98:an.

Jag har kollat upp Måtten och sett att dom ungefär e lika stora, men få min "avundsjuka" polare att fatta det :huvet , Satt bra på min CBR 600 och kändes bra på både 954:an och R1:an dom korta turerna jag provat
 

kolvar

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2007
Ort
göteborg
Hoj
CBR 954
äger själv en 954 som är lite hottad med ps3 acra helsystem kn filter bänkad till 170hk har både provkörd r1 02 med helsystem jag tycker att 954 e bra mycket roligare att köra väger desutom 167kg bara att köpa!
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
äger själv en 954 som är lite hottad med ps3 acra helsystem kn filter bänkad till 170hk har både provkörd r1 02 med helsystem jag tycker att 954 e bra mycket roligare att köra väger desutom 167kg bara att köpa!


Hur hårt trimmad är bänken ?:confused: .. Har en kompis som för några år sen hade en 954'a med samma trim som du anger o han fick ut 152 hk på hjulet har jag för mig. Inte för det....den gick bra !
 

RedPower

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
Mas
Hoj
Honda CBR 1000RR
Min är bänkad på motospeed från förra ägaren på 132 hk på bakhjulet :va
Är min är slut efter 2000mil eller skiljer det så enormt mellan hojjar eller bänkarna :confused:
 

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Honda
Visst skilljer bänkar men några 170 hk i en 954a med korvkiosktrim är bara att glömma.
 

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
-
Min är bänkad på motospeed från förra ägaren på 132 hk på bakhjulet :va
Är min är slut efter 2000mil eller skiljer det så enormt mellan hojjar eller bänkarna :confused:

Min hade också 130hk på hjulet med de vanliga moddarna. Det är nog ganska nära verkligheten.
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Min är bänkad på motospeed från förra ägaren på 132 hk på bakhjulet :va
Är min är slut efter 2000mil eller skiljer det så enormt mellan hojjar eller bänkarna :confused:
Dina siffror låter helt normala. 170hk är som sagt bara att glömma. Inte ens de senaste 1000-kubikarna kommer upp i de siffrorna med helsystem.
 

AndreasBastard

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Töcksfors
Hoj
Retta -01
Jag hade en retta -98 tidigare och jämfört med min broders 954 -03 så tyckte jag att man satt bättre på rettan, jag är 196cm lång. Men som tidigare nämnts så började växellådan oja sig så småningom på den med vid ca 3400mil, men inga problem i övrigt. Kanske R1bromsarna inte är lika bra som på hondan men dom är ju absolut inte dåliga.

Tror du blir nöjd med båda, slå till när du hittar en utav dom till bra pris.:tuttar
 

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Hudiksvall
Hoj
Yamaha R1 -08
170 i motorn är 152 orginal så ja tvivlar inte på att det är 170 i motorn

Nä, men det är ju på hjulet som man får fram i en bromsbänk :)

Å därför tror jag att dom flesta trodde att någon menade 170 på hjulet å inte på veven :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top