Firestorm 1000

JonasM

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha SRX 600 årsmod 1986
håkan skrev:
Svajjigheten kommer dels från en "mjuk" ram och framförallt baksvingen, därför byter de som räjsar Firestorm ut den mot Fireblade-sving...
och tar avgassystemet i så burkar du för lite :D

//håkan

Finns det verkligen inget att göra åt fjädring/dämpning istf ram och sving? låter enklare att byta hoj.....
Ang. burkning så får man väl för fan kunna använda hela däcket innan tomteblossen bländar bakomvarande :) ? Kortare pinnar högre upp och high pipes :tummenupp
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
håkan skrev:
Svajjigheten kommer dels från en "mjuk" ram och framförallt baksvingen, därför byter de som räjsar Firestorm ut den mot Fireblade-sving...
och tar avgassystemet i så burkar du för lite :D

//håkan

Nästan all "svajighet" (samt även "avgassystemproblemet") på min Firestorm är som bortblåst efter byte till WP-fjädrar och Öhlinare bak, och jag är inte stans fjäderlättaste kille. Var dyrt få till det, men hade inte hjärta byta till någon annan hoj.... hittade inget annat orange med twin som verkade kul nog... uppgraderade min en smula istället... :D (och har hört/läst någonstans att man kan köpa sig några aluminiumstycken att bulta fast som styvar upp ramen, får bli nästa uppgradering... )

/B
 

nabru

Medlem
Gick med
4 Apr 2003
Ort
luleå
Hoj
Hojlös. Och ska förbli så ett tag. Känns på något vis tryggare...
Verkar som dom flesta ringat in de få minus som finns med VTR:n, d v s fjädringen fram och bensinförbrukningen (aktionsradien fram till -01) så det lämnar jag därhän - det går alltid att uppdatera sin hojj.

Vad jag tänkte lyfta fram är ju den glädje man känner varje gång man startar upp sin VTR utrustad med två slipon med gott genomsläpp klockan 06.45 för att ta sig till jobbet och man vet att grannarna fortfarande har semester och sover gott i sina pyjamasar :D
 
Last edited:

Honda forever

livet börjar vid 14000rpm
Gick med
4 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
Honda CBR1000RR
Glädje och glädje... DET är ju JAG som ligger i min pyjamas och sover så gott när du drar i gång det MULLRANDE fanskapet... :3freak
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top