Fiver trackdays 2010!

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Efter allt gnäll man hörde i depån är det konstigt att ingen skrivit något här.

Här kommer lite synpunkter på vad jag tyckte var dåligt med lördagens körning.

1 Att stå i kö för en timmas inskrivning är inte ok! Jag lyckades hinna ut 2 sista varven på mitt första pass. Det var många som missade sitt första pass. Att vara en personal på ca 150-180 inskrivningar är rätt så optimistiskt! Besiktningen fungerade dock väldigt bra.

2 Lampsystemet är jättebra komplement till flaggvakter, dock anser jag att det är bra med flaggvakter som kan avgöra om det är läge för att skicka ut ambulans eller inte. Det var väldigt många pass som avbröts mitt i, vilket jag kan tycka är meningslöst om inte den som vurpat är skadad. Samla in skrotet efter passet.

3 Jag kan ha fel men när jag anmälde mig så vill jag inte minnas att det stog något om att bott skulle ha 1 timma bantid? Trotts detta var priset det samma.

MVH Oskar

1. Helt rätt. Vi kommer att se över rutinerna och ändra på en hel del. Delvis berodde detta på att en hel hög deltagare på fredagen smet ut på banan utan att betala, med följd att vi ville försäkra oss om att de som körde ut hade korrekt etikett på sina hojar.
2. Vi kan inte pruta på säkerheten. Den som har utkik på berörd del av banan avgör om hojen ligger farligt till, gör den det flaggar vi av och bärgar.
3. Respektive grupp fick 10 minuter mindre bantid. Vi körde till 17.30 på lördagen, inte 17.00 som de andra dagarna.
 

pitbull

chefs president i hillbilly racing
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Vasa/Gbg
Hoj
R6-09 race R6-06 race R1-05 race
Glömde min laptimer sändare på lördagen av märke starline satt på en pinne vid utsläppet. Någon som tagit vara på den?
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
1. Helt rätt. Vi kommer att se över rutinerna och ändra på en hel del. Delvis berodde detta på att en hel hög deltagare på fredagen smet ut på banan utan att betala, med följd att vi ville försäkra oss om att de som körde ut hade korrekt etikett på sina hojar.

Så djävla lamt! Vad sa de när ni kom på dem? Hur tänkte de? Hade de glömt pengar? Oj vad jag blir nyfiken när jag hör sådant här...
 

Puszta Boy

Ny medlem
Gick med
28 May 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
ZX10R, GSX-R1000 K5, DUCATI ST4s
Har bokat och betalt den 21/5
det blir min första svenska bandag
äntligen har jag en gixxer i Sverige också
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Snart dags för nästa heldag! Den 21 maj kör vi igen. Ta chansen att köra race den 20/5 på kvällen, följt av en hel dag på banan.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Vad är det för tävling? är den för sådana som har en baslicens också och harvar på runde tider på 1.50-1.55 eller är det för dåligt:D

Kvällsracet handlar det om. Man får lösa en engångslicens om man har baslicens, baslicensen gäller ju endast träning. Tiderna räcker gott för att vara med.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
cirka 55 anmälda till nästa körning! Skynda er att anmäla er innan vi stänger anmälan!
 

crillepille64

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Ort
En bit utanför stan.
Hoj
ZX10R 2011 Banhoj
Ja redigt också ett revben blev det spricka i och så blir det ny hjälm och handskar. Det var på licenskursen i Linköping 9-10 apr. Har lite känningar kvar men nu börjar det bli bättre, så nu kan man ge gas igen :D det var med 600-an har ju köpt en ren banhoj orkade inte skifta kåpor hela tiden när man ska ut på vägen, och så blir det dyrare och klota med firebladen.

Har farbror klotat? :confused:
 

Loffe1

Medlem
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Växjö
Hoj
RSV4 R
Det blev ju en kanonkörning trots att det duggade lite i början i kväll :tummenupp

Mina depågrannar glömde kvar en adapter 3fas till 220 i elskåpet.
Ni körde en mille och en r6:a. Jag har den hemma så skicka pm så löser vi det.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top