Nr:18
Snabbare än Don Queer
Efter allt gnäll man hörde i depån är det konstigt att ingen skrivit något här.
Här kommer lite synpunkter på vad jag tyckte var dåligt med lördagens körning.
1 Att stå i kö för en timmas inskrivning är inte ok! Jag lyckades hinna ut 2 sista varven på mitt första pass. Det var många som missade sitt första pass. Att vara en personal på ca 150-180 inskrivningar är rätt så optimistiskt! Besiktningen fungerade dock väldigt bra.
2 Lampsystemet är jättebra komplement till flaggvakter, dock anser jag att det är bra med flaggvakter som kan avgöra om det är läge för att skicka ut ambulans eller inte. Det var väldigt många pass som avbröts mitt i, vilket jag kan tycka är meningslöst om inte den som vurpat är skadad. Samla in skrotet efter passet.
3 Jag kan ha fel men när jag anmälde mig så vill jag inte minnas att det stog något om att bott skulle ha 1 timma bantid? Trotts detta var priset det samma.
MVH Oskar
1. Helt rätt. Vi kommer att se över rutinerna och ändra på en hel del. Delvis berodde detta på att en hel hög deltagare på fredagen smet ut på banan utan att betala, med följd att vi ville försäkra oss om att de som körde ut hade korrekt etikett på sina hojar.
2. Vi kan inte pruta på säkerheten. Den som har utkik på berörd del av banan avgör om hojen ligger farligt till, gör den det flaggar vi av och bärgar.
3. Respektive grupp fick 10 minuter mindre bantid. Vi körde till 17.30 på lördagen, inte 17.00 som de andra dagarna.