Hur ser det ut på era kvällskörningar? Brukar det vara två grupper eller kör ni öppen depå?
Någon som kört tisdagskvällar och vet om de funkar me slip-on?
Jag har en reggad ,avställd racehoj men ingen licens. Är det ok att köra i gatgruppen då eller måste hojen vara påställd/försäkrad i den?
Jag har en reggad ,avställd racehoj men ingen licens. Är det ok att köra i gatgruppen då eller måste hojen vara påställd/försäkrad i den?
Det är jag också nyfiken på. Har iofs mailat och hört hur det funkar.
Funderar också på om man kan lösa en engångslicens för att köra i licensgruppen eller den gäller enbart på tävling?
De som tar licens den 28:e, vilken grupp kör dom i dagen efter?
Stefan, har du koll på försäkringskraven under Fireblade-dagen?
Jag har fått ett kryptiskt mail från Honda där det står så här:
Hör med ditt försäkringsbolag hur din försäkring gäller. Hondas märkesförsäkring täcker den här
typen av aktivitet. Gäller inte din försäkring kör du på egen risk, utan åtagande från vår sida.
På Hondas hemsida står det så här: "Din Fireblade kan vara raceutrustad, men den måste vara försäkrad."
Jag vet att min försäkring inte gäller så vad är det då för mening att ha hojen försäkrad?
Kan du svara på frågan eller skall den gå direkt till Honda?
Tack, då gör jag det.Kolla med Honda så inte det blir fel med de som täcks av Hondas märkesförsäkring.
Vore intressant att höra svaret på din fråga. Blir nyfiken även jag.Tack, då gör jag det.
Hur ser det ut med anmälningar till gatgruppen den 1:a Juli? finns det platser kvar? Jag kan inte se någonstans där man kan se om det finns plats. Kan bero på att jag varit en vecka på lelle med.. Upplys mig gärna!
Har fått svar men jag blir ändå inte övertygad, de (Honda MC Svenska AB) förutsätter helt kallt att även om en försäkring inte gäller så gäller trafikförsäkringsdelen i försäkringen. För mig är det antingen eller.Vore intressant att höra svaret på din fråga. Blir nyfiken även jag.
Har fått svar men jag blir ändå inte övertygad, de (Honda MC Svenska AB) förutsätter helt kallt att även om en försäkring inte gäller så gäller trafikförsäkringsdelen i försäkringen. För mig är det antingen eller.
När vi skriver att man skall ha en gällande trafikförsäkring, är om man orsakar skada på någon annan än sig själv.
För sin egen del får man givetvis själv ta sitt ansvar och val att vara försäkrad eller ej.
Du är hjärtligt välkommen till Anderstorp Raceway den 30 juni.
Med vänlig hälsning / Best regards
Lena Hanssen
Marknadsavdelningen / Marketing Department
Honda MC Svenska AB
Reflektion: Öppen depå i all ära, tanken är god. Mer körtid för pengarna är bra men ur säkerhetssynpunkt borde man kanske alltid ha två grupper? Förra gången var det stor skillnad i tempo, incidenter förekom, ingen krasch dock ska tilläggas.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|