Givetvis, men det har väldigt lite(inget) med hjälmar och niqab att göra. Där handlar det om personer som är dömda för brott i den butiken.Både rätt och fel.
Lagen om tillträdesförbud, relativt ny, ger butiken rätt att avvisa dig.
Men det ska finnas skäl, och beslut från åklagare.
Så missköter du dig, typ bajsar på golvet, så kan du bli portförbjuden, vilket inte var möjligt tidigare.
HahahahDå är den självklara frågan, har man vid ansökan om pass i Funäsdalen rätt att behålla hjälmen på vid fotograferingen?
Rätt i sak, men du behöver inte vara dömd för ett brott, det är finessen med den nya lagen.Givetvis, men det har väldigt lite(inget) med hjälmar och niqab att göra. Där handlar det om personer som är dömda för brott i den butiken.
Opassande är en märklig tolkning.Rätt i sak, men du behöver inte vara dömd för ett brott, det är finessen med den nya lagen.
Du behöver bara vara ”opassande”.
Men inte fasen orkar man skita på golvet varje gång man besöker en butikBåde rätt och fel.
Lagen om tillträdesförbud, relativt ny, ger butiken rätt att avvisa dig.
Men det ska finnas skäl, och beslut från åklagare.
Så missköter du dig, typ bajsar på golvet, så kan du bli portförbjuden, vilket inte var möjligt tidigare.
Du bokar inte med pers-nr, utan bara namn och tfn och/eller mailadress.
Så det är fullt möjligt att boka ett gäng olika tider i olika namn eller varianter av dessa och sitta och hålla på tiderna.
Jo skattmasen bryr sig nog om babbar som säljer passtider… De är fullt upptagna med att trakassera företagare.Helt jävla otroligt dumt system…och helt jävla otroligt att någon sketen kamelryttare tillåts slå mynt av detta…
Jag tror att jag ska rota fram numret till skattemyndighetens tipstelefon. De har säkert lagligt stöd för allt annat, men i likhet med andra verksamheter de säkert också bedriver så har de garanterat glömt den lilla detaljen som kallas skatt…
Ja, men du behöver inte vara dömd för brott.Opassande är en märklig tolkning.
Rätt svar:
2 § En person kan få tillträdesförbud, om det på grund av särskilda omständigheter finns risk för att han eller hon kommer att begå brott i butiken eller allvarligt trakassera någon som befinner sig där. Vid bedömningen av om det finns en sådan risk ska det särskilt beaktas om personen tidigare har begått brott i eller i anslutning till butiken. Brott som personen har begått före femton års ålder får inte beaktas.
Om syftet med ett tillträdesförbud kan tillgodoses genom en mindre ingripande åtgärd, får förbud inte meddelas.
Tillträdesförbud får meddelas endast om skälen för åtgärden uppväger det intrång eller men i övrigt som åtgärden innebär för den enskilde.
Det handlar alltså om begågna brott och allvarliga trakasserier. Vilka andra särskilda omständigheter som kan tänkas gälla får prejudikaten visa.
Jo skattmasen bryr sig nog om babbar som säljer passtider… De är fullt upptagna med att trakassera företagare.
Man kan tro och hoppas det. Tror dessvärre att chansen att de torskar är obefintlig.Jag har inte läst på om detta, men jag har svårt att tänka mig att dessa...entreprenörer...är Mensa-medlemmar, så även om de gör sitt bästa för att vara anonyma så har de säkert lämnat en massa lösa trådar överallt, typ Swish-nummer kopplade direkt till någons bankkonto. Och när det börjar trilla in stålar från lite överallt tror jag nog att både bank och skattmas blir intresserade...
Eller så enkelt så att namnet på bokningen måste stämma överens med den som ska ha passetOm detta är ett känt problem som dessutom orsakar vansinnigt långa kötider, då borde väl berörd myndighet kunna ändra bokningssystemet i princip över en natt…?
Det finns en jävla massa saker i samhället som bokas med betydligt mer information än bara ett påhittat namn eller en hotmailadress. Krav på bevisad folkbokföring i åtminstone samma län eller varför inte förskottsbetalning lär ju sparka undan benen på dessa förmodade malmöbor…?
Det hade blivit så med ett bra system. Nu är det inte så.Jag tror att det är ett osäkerhetsmoment inblandat.
Nisse Ahmed bokar en tid, erbjuder Sven Ba Nan att köpa tiden.
De kommer överens om att klockan 10:32,30 avbokar Nisse tiden och då är Sven på hugget och tar den.
Råkar någon annan hinna emellan så är Sven dubbelblåst.
Lycka till att hitta dem.Det skulle onekligen vara kul att se säljarens min när han blir uppsökt av den västförsedde, 81-badgade köparen som vill ha pengarna tillbaka, för att passexpeditionen inte trodde att han hette Abdullah Abdullah...
Och jag som åkte till Varberg med Grabben i torsdags för att förnya hans pass. De intill oss hade åkt från Helsingborg.Det gäller att ha balls med att både hinna säga upp sin plats och att de tiderna är kvar nästa refresh. Men om man sitter 8h och uppdaterar så bör det vara ok chans på jönköpings län och blekinge. De större stadslänen är helt fucked. Halland inkluderat.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|