Fjädring v2.0

MC Doktorn

Guest
Men ridersag blir 27mm om jag mäter skillnaden mellan upphängd i kronan och belastad med förare.
35mm mellan F1 och F3?
setting_mc_4.jpg
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Mäter jag konventionellt (upphängd i kronan för obelastad ) har jag ett häng (rider-sag) på 27mm men jag har bara 85mm utav 120mm slaglängd kvar (vilket jag antar borde vara ett häng på 35mm).

Hur mäter du upp 85 resp 120? Troligast är väl att du har osäkerhet i de siffrorna.

35mm mellan F1 och F3?

Nej han får ju 27mm på det där sättet. Och 35 om han tar hela slaglängden minus det som är kvar av slaglängden då han sitter på.
 
Last edited:

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Hur mäter du upp 85 resp 120? Troligast är väl att du har osäkerhet i de siffrorna.
120mm är enl. spec (spring stroke).
85 mäter jag upp på hur mycket innertub som finns kvar ur yttertuben, egentlig fjädringsväg är väl antagligen ngt mindre. Förspänning borde väl påverka tillgänglig spring stroke eller?
 

MC Doktorn

Guest
Apropå fjädring har jag numera total häng på 38mm fram och 30mm bak inkl förare och orginal inställning på hydraliken, har sänkt kronorna ca 4mm över gaffelbenen.
Har en 100 fjäder fram och 95 bak...
Bridgestone slicks med lägre profil fram och högre bak torde göra också göra att den blir lite racemässig i styrningen.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top