Denny
#79 Rookie600
Då får väl SMC gentemot lagstiftaren arbeta för att det ska vara tillåtet med slicks, köra på bakhjulet eller vad fasen som helst. Tills dess att lagen är ändrad är det lagen som gäller.
Vad vi på SMC (ja, jag är aktiv medlem) jobbar för är en säkrare trafikmiljö för oss hojåkare. Sen ska vi förhindra lagstiftaren att hitta på dumheter för oss, men när det väl är en lag får vi debattera och motivera oss, inte bryta mot lagen. Då skjuter vi oss själva i röven istället.
Ja du, Denny jag har kört sedan 1977. Jag körde som eskort åt er på Fjällnoraträffen, jag låg precis framför polisbilen på en röd-vit-blå Varadero.
Jag är mångårig medlem i SMC och Östra Aros, jag har gått rr-kurser och bara under semestern i år körde jag 625 mil nere i Europa på tre veckor. Jag kör som mc-marshal åt alla upptänkliga cykeltävlingar i Sverige och kan väl anses ha några mil i ryggen. Men det har inget med det här att göra.
De synpunkter jag har om trafiksäkerhet för hojåkare tar jag direkt med Maria på SMC kansli eftersom det tar för lång tid att förklara det här på sporthoj.com
Ok då vet jag d var du som vinka fram mej.
Sen vet jag att även att du har kört mot lagen under dina år på hoj men men.
För mej var denna händelse helt ok men som jag skrev så inte hur dom uppträde mot mej men de kan vi ju tjata om hur länge som helst.
Men vore kul å höra om va folk även du tycker om mc säkerhet men vi lär ju ses någon gång å kan ta de då de e ju rätt skoj å få olika vinklar å även folk med mer eller mindre mil i ryggen.
Sen tycker jag vi släpper va som e rätt å fel va f-n nästa alla har gjort något olagligt under deras liv även om de inte har med mc åkning att göra.
vore ju bra om mc folk gammal som ung kunde göra mer saker ihop så dom som bestämmer ser att vi e aktiva (nästa gång får jag sätt på däck med mönster så de blir rätt) de blir ju dyr me 1200 varje gång.