oj oj nu blir det en lång tråd om en massa polis grejjer men men måste berätta att den äldre av dom ringde mej i dag å vi prata lite..
nu till dej jag ville dela med mej av e att han säger till mej att nästa gång dom ska assistera smc så ska dom kolla alla hojar innan dom åker och plocka bort den eller dom som inte e lagliga eller har övriga brister innan dom startar kortegen annars blir de inge åka av förens det är gjort så de så..
Nu vet ni hur uppsalas finaste funkar..
Sånna här saker som gör att man ledsnar på polisen asså...
Om dom gör så nästa år tycker ja vi samlar en jävla massa sporthojar o gör en träff där polisen inte får komma
för sånna som dom e inte välkommna på vår träff! Så kan vi fotta dom innanför gallret o skratta lite.
Privatmark med staket runt uthyres någon `?
Hehe ne fy va less man blir som ja sa innan därför jag helst inte vill åka på såntdär me min hoj den e ju besiktigad (med omärkta blinkers samt effektsystem) men vet ju att dom kan backa på sånt... om dom e griniga (Vilket Uppsala poliser verkar va).
Men som sagt trisst att det är så!
... måste passa på att berätta va som hända mig och några polare för hmm... ca 9 år sen när vi åkte moped.
Vi var tre polare som var ute och åkte, när vi kom fram till ett övergångställ så var vi tvugna att stanna för en MC som kommer självfallet en polis som troligen inte fått nått på länge. Så då blev vi stoppade av en han och han började prata med oss och gick runt och "gasade" hör o häpna samt skruvade på tomgången på våra hojarna och efter att ha gjort det på samtliga så säger han nått i stil med.
- Jaha alla dom här mopederna är trimmade o olagliga... vi små och aldrig stoppade förut var ju rätt skärrade, även om jag själv satt längst bak i ledet av dom tre och tittade på kossor i en hage
Vi hade ju som ni kanske förstår inte mycket att säga till om... sen frågade han ålder eller personnr (för det låter ju tuffare när polisen får säga knepiga ord)
iaf så säger vi våra riktiga personnr och en av oss sitt riktiga och han va 14 då (antar att han var nervös och rädd för att ljuga för denna otrevliga man)
Men som tur var så va polisen tydligen inte smart nog att räkna ut det själv. (Vilket gör mig förvånad nuförtiden då dom delar ut böter hit och dit men detta var ju 9år sen) Iaf så sa han me att
- Det var synd att aspiranterna eller någon specialpolis inte var me då kunde dom plocka sönder era hojar i bitar o kolla upp trimmet. (vilket lät hotfullt såklart)
Vi fick ju inge böter eller så dock och fick åka hem.. vilket va rätt svårt när han skruvat sönder tomgången på en polares hoj bla. Så gick sakta hem i brist på verktyg.
När vi väl är hemma så berätta ja såklart va som hänt... och mina päron blev upprörda över hur otrevliga dom varit (för vi var ju faktiskt bara barn och hade ju inte gjort nått fel direkt) samt att dom faktiskt hotade med någont typ av specialpolis... så dom ringer upp o pratar med polismyndigheten i Uppsala.
Slutar med att vi får en ursäkt från Uppsalapolisen och dom skulle prata med den otrevliga polisen när dom fick tag på han.
Poliser har ju alltid haft problemet att dom ska ha "respekt" och va så tuffa.
själv tycker ja att om dom inte klarar av att sköta sina jobb på ett vanligt trevligt sätt så ska dom inte vara poliser helt enkelt. slut!