Fler borde bannas!

Borde fler bannas?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Börjat störa mig mer och mer på personer gång på gång bara skriver spam (helt orelevant). Inläggena rapporteras som spam och tas bort (bra!) men när det hänt kanske två gånger, skulle inte dessa personer kunna bannas i kanske en vecka?

Alla vet att det är vissa personer som verka gå in för att bara skriva spam.

Det sänker nivån rejält på det som skrivs här på sporthoj tycker jag.

Vad tycker ni?

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00

det är visserligen skillnad på skit och pannkaka, men ja, jag håller med :)

även om jag själv känner att jag skrivit överflädiga inlägg men då kanske i för det inte så opassande trådar.

det verkar finnas de som snarare tycker om hojpojkar/flickor än hojåka i sig... :rolleyes:

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Jag tycker att det tuggas lite väl mycket och länge om samma sak.

-Jag tycker att din hoj är fräsigast.
-Nej, jag tycker att din hoj är fräsigare än min fräsiga fräshoj.
-Thi hi hi, gullifnutt. Jag tror att de flesta tycker att DIN hoj är megafräsigast.
-Nej nej. Jag är helt säker på att ALLA tycker att DIN hoj är mest megafräsig.
-Tror du att cheyerna tycker det också?
-Ja, absolut!
-Tuffish! Tror du att de vill ligga?
-Ja, men du måste be dem visa pattarna först.
-Tror du att de gör det då?
-Ja, cheyer är lätta.

Det ovanstående kan alltså resultera i 10 helt separata inlägg i en och samma tråd. Särskrivning nyttjas dessutom ofta och gärna. Banna dessa genau!

Som sagt, rapportera in bara så bannar jag på. jag är oxå trött på dom.

Jag kan PM:a dig en lista på 30-40 användare som du gärna kan få banna till Sibiren (eller i.a.f. till Mölndal).

Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Jag håller med fullständigt tycker även det flera som enbart är uppkäftiga och oseriösa som anser sig vara så jefla roliga!

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Tråkigt när det spammas i seriösa trådar, känns mindre viktigt i "hottisar på SH"..

Bara en reflektion..

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Måste vi hålla så jävla hög nivå hela tiden då? Teknik- och mekhörnans bästa trådar är de som dels 1. ger svar på tråden och dels 2. spårar ur i diverse tekniska diskussioner. EDIT: De näst bästa trådarna är ju de där ingen vet svaret men som spårar ur ändå.

Skulle vi banna alla som spammar skulle våra mest framstående mekare t.ex. bli bannade rätt fort.

Men vad spelar det för roll?

Jag tycker bann ska användas till folk som skriver stötande och folkhetsande inlägg. Och det ska verkligen användas! Det finns t.ex. folk här som ofta gör rasistiska och rätt uppenbara utspel - se valfri 'Min hoj blev stulen'-tråd - och där ska ban användas. Folk som spammar? Tja, som i t.ex. Gös i Agenhatts exempel så är det så ett forum ska vara, annars dör charmen.

Om trådarna BARA skulle handla om det som trådskaparna ämnade skulle hela det här forumet vara totaldött och helt ointressant. De roligaste inläggen att läsa är folk som ofta skriver onödigheter - som t.ex. Urban Tiger, Paradoxy eller vår käre KalleNorton (vila i frid) vars oneliners är totalt dräpande.

Men det är bara min åsikt. Folk som är födda med en påle genom anus och ryggrad kanske tycker annorlunda.

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Jag tycker det beror på ämnet i tråden. Ibland, när det är en skämtsam ton är ju egentligen allt som skrivs spam.

Däremot när man tuggar samma åsikt i en tråd för femtielfte gången eller tycker man är fräck och hårt för man kör ett visst fabrikat och måste mässa om det jämt då kan man banna.

Jag skriver tok ibland, borde jag bannas. :va Abborregädda är jag med på din lista
? :fakta

Dominator-Rocks

Guest
Ut med språket vilka är det du stör dig på och vad har dem gjort?

Dominator-Rocks

Guest
Måste vi hålla så jävla hög nivå hela tiden då? Teknik- och mekhörnans bästa trådar är de som dels 1. ger svar på tråden och dels 2. spårar ur i diverse tekniska diskussioner. EDIT: De näst bästa trådarna är ju de där ingen vet svaret men som spårar ur ändå.

Skulle vi banna alla som spammar skulle våra mest framstående mekare t.ex. bli bannade rätt fort.

Men vad spelar det för roll?

Jag tycker bann ska användas till folk som skriver stötande och folkhetsande inlägg. Och det ska verkligen användas! Det finns t.ex. folk här som ofta gör rasistiska och rätt uppenbara utspel - se valfri 'Min hoj blev stulen'-tråd - och där ska ban användas. Folk som spammar? Tja, som i t.ex. Gös i Agenhatts exempel så är det så ett forum ska vara, annars dör charmen.

Om trådarna BARA skulle handla om det som trådskaparna ämnade skulle hela det här forumet vara totaldött och helt ointressant. De roligaste inläggen att läsa är folk som ofta skriver onödigheter - som t.ex. Urban Tiger, Paradoxy eller vår käre KalleNorton (vila i frid) vars oneliners är totalt dräpande.

Men det är bara min åsikt. Folk som är födda med en påle genom anus och ryggrad kanske tycker annorlunda.

:rolleyes: :nicka :tummenupp

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Både och. Om man ber om hjälp och det sedan urartar till något helt ot så är det ju onödigt. Men man måste ju få skämta lite i alla fall. Annars vore ju inte sh vad det är.

edit: Jag försöker bara rädda mig. Känner att Jag hänger löst...:näsblod

Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Jag kan PM:a dig en lista på 30-40 användare som du gärna kan få banna till Sibiren (eller i.a.f. till Mölndal).

Men är du då verkligen här för att nöjjesläsa eller leta folk du stör dig på? Skön ton, skitrisiga skämt, hån mellan polare i väl valda delar måste få leva kvar. Det är en del av det här forumet :)

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tycker det är kul att folk tror att världen kretsar runt sporthoj.com. Orkar man verkligen bry sig?

Inför en stavningskontroll innan man kan posta istället så blir det mindre spam!

Edit: Tar man bort smileysarna så minskar nog inläggen, framförallt spaminläggen på sh ganska kraftigt, man måste väl kunna vara nog vuxen att kommunicera med bokstäver istället för animerade bilder, eller?

Last edited:

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Ja bara undrar hur många har flera konton på denna sida.

Kräv referens på nya medlemmar e väll nästa grej.

O aklolås på datan :)

O vad ni bannar folk för. inte vet ja :rolleyes:

Visa fattar ju inte ett dugg om va man skriver eller läser, men man blir lätt missförtådd mm

men men :tummenupp

//Robin

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Ja, var ska gränsen dras?
Om någon frågar en seriös fråga och får ett eller flera orelevanta svar INNAN han fått ett ordentligt svar på sin fråga måste det ju klassas som dåligt spam.

Men om tråden flyter ut lite efter att frågetecknen klarats ut så är det väl inget att orda om.

Jag tycker dåliga rubriker borde prioriteras, antingen genom att en moderator skriver om dem till något begripligt och sammanhängande, eller att tråden tas bort, trådskaparen meddelas och får chans att skriva om!

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Håller med er om att allt ska ju inte hållas jätte seriöst men att gå in för att förstöra trådar eller bara skriva för förstöra är ju bara jobbigt.

Se bara stjärnorna som skrev dom första inläggen i denna tråd (praktexempel)

Ut med språket vilka är det du stör dig på och vad har dem gjort?

Detta handlar inte om att jag stör mig på visa specifika personer utan tycker att visa som skriver mycket spam borde bannas för dom förstör.

Det är ju såklart upp till Swedie att avgöra.

Last edited:

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Tycker det är kul att folk tror att världen kretsar runt sporthoj.com. Orkar man verkligen bry sig?

Inför en stavningskontroll innan man kan posta istället så blir det mindre spam!

Edit: Tar man bort smileysarna så minskar nog inläggen, framförallt spaminläggen på sh ganska kraftigt, man måste väl kunna vara nog vuxen att kommunicera med bokstäver istället för animerade bilder, eller?

Jag tror smajlys kan få bort en hel del missförstånd.
Men den del av dem kanske känns lite överflödiga.. :tuttar

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...