Fler borde bannas!

Borde fler bannas?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Nu måste jag erkänna att jag inte hänger här lika ofta som innan - men det beror nog mer på att det är vinter och hojjrelaterat känns mindre intressant.

Jag har oftast inte stört mig på att det skulle spammas i trådar, alla har ju sina åsikter om saker och ting och då detta är ett forum borde de få yttras.

Det är sällan jag ser inlägg som "Klia´re på ballen" när folk frågar om vilken olja de skall fylla på i hojjen - något som jag annars klart skulle bli irriterad på.

Att folk ibland, jag inräknad, försöker göra sig lustiga tycker jag inte är så där jättefarligt. Skall detta vara ett renodlat forum för snusförnuftiga, skulle knappast någon av oss vara kvar - kolla bara i alla trådar om Ducati vs Alla-andra-hojjar...

Men jag måste väl medge att det är sällan trådar modereras på här, där är faktiskt zatzy hårdare (jaja, inget tjafs nu). Spårar trådar ur? Lås dem! Taskigt topic? Ni vet den där tråden som heter "Hjälp"?! Lås, moderera eller radera!

Mina 5 cent - jag har inte råd med mer!

/L

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
CRF 250R -07
Måste vi hålla så jävla hög nivå hela tiden då? Teknik- och mekhörnans bästa trådar är de som dels 1. ger svar på tråden och dels 2. spårar ur i diverse tekniska diskussioner. EDIT: De näst bästa trådarna är ju de där ingen vet svaret men som spårar ur ändå.

Skulle vi banna alla som spammar skulle våra mest framstående mekare t.ex. bli bannade rätt fort.

Men vad spelar det för roll?

Jag tycker bann ska användas till folk som skriver stötande och folkhetsande inlägg. Och det ska verkligen användas! Det finns t.ex. folk här som ofta gör rasistiska och rätt uppenbara utspel - se valfri 'Min hoj blev stulen'-tråd - och där ska ban användas. Folk som spammar? Tja, som i t.ex. Gös i Agenhatts exempel så är det så ett forum ska vara, annars dör charmen.

Om trådarna BARA skulle handla om det som trådskaparna ämnade skulle hela det här forumet vara totaldött och helt ointressant. De roligaste inläggen att läsa är folk som ofta skriver onödigheter - som t.ex. Urban Tiger, Paradoxy eller vår käre KalleNorton (vila i frid) vars oneliners är totalt dräpande.

Men det är bara min åsikt. Folk som är födda med en påle genom anus och ryggrad kanske tycker annorlunda.

HELT JÄVLA RÄTT

dema2

www.bombrepa.se
Gick med
28 May 2006
Hoj
Stentvättad K4 med silvertejp
Måste vi hålla så jävla hög nivå hela tiden då? Teknik- och mekhörnans bästa trådar är de som dels 1. ger svar på tråden och dels 2. spårar ur i diverse tekniska diskussioner. EDIT: De näst bästa trådarna är ju de där ingen vet svaret men som spårar ur ändå.

Skulle vi banna alla som spammar skulle våra mest framstående mekare t.ex. bli bannade rätt fort.

Men vad spelar det för roll?

Jag tycker bann ska användas till folk som skriver stötande och folkhetsande inlägg. Och det ska verkligen användas! Det finns t.ex. folk här som ofta gör rasistiska och rätt uppenbara utspel - se valfri 'Min hoj blev stulen'-tråd - och där ska ban användas. Folk som spammar? Tja, som i t.ex. Gös i Agenhatts exempel så är det så ett forum ska vara, annars dör charmen.

Om trådarna BARA skulle handla om det som trådskaparna ämnade skulle hela det här forumet vara totaldött och helt ointressant. De roligaste inläggen att läsa är folk som ofta skriver onödigheter - som t.ex. Urban Tiger, Paradoxy eller vår käre KalleNorton (vila i frid) vars oneliners är totalt dräpande.

Men det är bara min åsikt. Folk som är födda med en påle genom anus och ryggrad kanske tycker annorlunda.

:tummenupp :tummenupp

Olmo

Med lem i köttflöjt mc
Gick med
31 Oct 2005
Hoj
2010 KTM 690 Duke
Jag anser att kommentarer och svar som "dra tills det knakar" eller liknande bara är tråkigt när till exempel en fråga om ett specifikt moment ställs i teknikforumet.
Vissa forum SKA hållas seriösa, alla fattar inte vissa typer av skämt.
Sen finns det ju hur många trådar som helst som ju mer dom spårar ur, desto roligare blir dom. Ta klassikern Xjell-kåpan som exempel.

Vad gäller smileys så skulle iallafall inte jag ligga sömnlös om dom försvann.

//Olmo, med en påle halvvägs inkörd i dajmkrysset, och där sitter den fint!

Last edited:

Modde

KLUBBLÖS
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
en svart fågel
Utan spammandet så skulle iaf inte jag besöka sidan vidare ofta men jag skulle av andra sidan inte missa något då heller eftersom det skulle vara tämligen skiiiit dött på forumet och speciellt nu när säsongen är slut...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
det är även skillnad på spam och spam som påpekats. Helt överdrivet onödigt spam som drar tråden i fel riktning belönas inte med nått pris direkt.

men i-ämnet-roliga-inlägg-som-tillför-men-är-på-gränsen är ju kul.

som sagt, vi (jag?) kan ju inte begränsa att man ska få känna att man får prata.

störst problem har det dock varit i OT-forumet, det är nog kanske därför endel soms kriver i den här tråden står lite undrande till varför ens denna tråden existerar...

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Men detta var nog den omödigaste tråden på länge.

Byt forum om du vantrivs. :hej

(inlägget betydligtavkortat pga irriterat svar till trådstartaren)

Dominator-Rocks

Guest
:FU

:6surkart Jävla sissys som gnäller! :arsele

:rolleyes: SPamm :näsblod

Kunde inte låta blit Å spamma lite.... :rodnar

Sådana här omogna trådar därimot borde bestraffas med årsbann! :fakta

Last edited:

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Folk som gnäller på felstavningar och dyl, kan få en kick där bak.
Spelar roll om folk spammar i tråkiga trådar, nivån är ju bra på seriösa trådar.
Sen att den här tråden ska vara i överflödiga inte i mc-relaterat stör mig.
Hösten är kommen så vem orkar bry sig.

Vem leder banningsligan?

Edit: vart tr¨den ligger ska jag vara tyst om eftersom jag inte kan läsa.

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
jag brukar snällt rätta till endel särskrivning utan att säga något om det.

ser bättre ut :rodnar

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Håller med om att dåliga/missvisande rubriker borde prioriteras.

Visst har jag förövrigt stört mig på ett och annat onödigt inlägg men måste nog påstå att det är ganska lite sådant ändå jämfört med dito.

Sedan har vi paragrafryttar forumen som man blir bannad för att man inte visste att man var tvungen att fylla i ett "c1" formulär innan man skrev ett inlägg om oljor. Det är nog en säker väg till att få det "tråkigt"

Nä! skall tumskruvarna skruvas åt gör det i så fall försiktigt. Det som den ena kan uppfatta som irriterande kan den näste få ett gott skratt utav. Därmed vill jag ju inte att saker och ting skall spåra ut fullständigt.

Sedan har jag ingen aning om hur många inlägg som tas bort och om det är upprepade gånger samma person osv.

Appropå stötande... Gå igenom avatarerna?
(Nej jag var inte 100% allvarlig men en del är ute i gråzonen i mitt tycke)

Nåväl nu har jag nog spammat färdigt för den här gången. Måtte jag inte bli bannad för svammel :rolleyes:

Ja, var ska gränsen dras?
Om någon frågar en seriös fråga och får ett eller flera orelevanta svar INNAN han fått ett ordentligt svar på sin fråga måste det ju klassas som dåligt spam.

Men om tråden flyter ut lite efter att frågetecknen klarats ut så är det väl inget att orda om.

Jag tycker dåliga rubriker borde prioriteras, antingen genom att en moderator skriver om dem till något begripligt och sammanhängande, eller att tråden tas bort, trådskaparen meddelas och får chans att skriva om!

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
jag brukar snällt rätta till endel särskrivning utan att säga något om det.

ser bättre ut :rodnar
Varför måste man skriva och utrycka sig perfekt för att få fråga en dum fråga. Skicka klagåmål till svenskaskolan, folk här inne går ju inte på bidrag så varför hålla på, bättre att visa att det finns skillnader.

Freedom

Guest
Appropå stötande... Gå igenom avatarerna?
(Nej jag var inte 100% allvarlig men en del är ute i gråzonen i mitt tycke)

Ska man nu börja banna folk för deras avatarer så går man nog lite för långt och intresset för SH dalar.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping