Fler borde bannas!

Borde fler bannas?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Rillooo

Guest
Huga vikken jeffla spamtråd....banna alla som har skrivit här ;)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Som Pinky sa... under vintertid så måste mer tillåtas, men samtidigt inte vad som helst. Så länge vi har kul och överlever dessa enormt tråkiga månaderna framför oss så löser sig allt annat.

Säg till om ni kommer på idéer och förslag på saker jag kan lägga till på sajten för att göra det roligare och bättre för er :)

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Det var förbryllande att inte pollen motsvarar vad som skrivits i tråden. Men det kanske inte är så många som vill stå för att de vill skicka iväg en hoper snicksnackare till andra breddgrader.

Fast det är å andra sidan ganska typiskt, då det inte kan ses som en sh.com-korrekt ståndpunkt, så är det som vanligt fritt fram för diverse kränkande personangrepp i alla dess former utan moderatoråtgärd. Den sortens tangentbords-DAMP har jag ganska svårt för.

Däremot tycker jag om det stora ytrymme för tramsfjams som finns på det här forumet, det gör allt så förbannat mycket mer levande. Forumet är ju idag inte bara ett tekniskt forum, utan lika mycket en social inrättning för bekanta och vänner, och då är det givetvis ibland svårt att säga; "Bosse, men för fan, snacka klart om hur snabbt din R1:a går här nu när vi är i garaget, men det där om att hon på TV4-nyheterna ser ut som en travhäst får du fan gå till vardagsrummet och säga".

Utvisar man de största spammarna, så försvinner också de vars inlägg jag uppskattar mest.

/perris

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Ja, var ska gränsen dras?
Om någon frågar en seriös fråga och får ett eller flera orelevanta svar INNAN han fått ett ordentligt svar på sin fråga måste det ju klassas som dåligt spam.

Men om tråden flyter ut lite efter att frågetecknen klarats ut så är det väl inget att orda om.

Jag tycker dåliga rubriker borde prioriteras, antingen genom att en moderator skriver om dem till något begripligt och sammanhängande, eller att tråden tas bort, trådskaparen meddelas och får chans att skriva om!

:tummenupp
Kunde inte ha sagt det bättre själv. Lite allmänt flummande efter att trådens ursprungliga ämne klarats av är ju helt ok.

Dåliga rubriker, särskrivningar och extremt felstavade inlägg borde som sagt raderas/ändras av moderator.
Inget illa menat mot alla som har svårt att stava, men särskrivningar kan ställa till det lite och texten missförstås. (mörk hårig sjuk sköterska och kassa apparater t.ex.) :gnissla
Moderatorerna kan väl radera tråden och samtidigt skicka ett PM till trådskaparen och påpeka vad som var fel, och hur det ska vara. :tummenupp

Ang. särskrivning förresten.. Vet du att du har lätt att särskriva, läs då bara igenom texten du skrivit en gång, och varje gång du gjort ett mellanslag så är du tyst i en sekund. Då borde man märka att tangent bord inte låter som det borde. :tungan

Last edited:

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Tankeläsare ?
Bra skrivet rosa, :tummenupp
Men inga påhopp, alla har vi en sägen att säga :huvet

Kan vi inte bara, kramas istället?

Tack :).

Angående Andreas så har han ju medvetet valt att forma sin profil just som han gjort. Hade jag sagt att Andreas är dum i huvet så hade det vart en sak, nu är det hans medvetna beteende jag ifrågasätter, inte hans egentliga personlighet (här hade jag velat haft ännu en smiley för att visa dig att jag håller en glad ton, men det kan räknas som spam så det går bort hehe).

Last edited:

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
:tummenupp
Kunde inte ha sagt det bättre själv. Lite allmänt flummande efter att trådens ursprungliga ämne klarats av är ju helt ok.

Dåliga rubriker, särskrivningar och extremt felstavade inlägg borde som sagt raderas/ändras av moderator.
Inget illa menat mot alla som har svårt att stava, men särskrivningar kan ställa till det lite och texten missförstås. (mörk hårig sjuk sköterska och kassa apparater t.ex.) :gnissla
Moderatorerna kan väl radera tråden och samtidigt skicka ett PM till trådskaparen och påpeka vad som var fel, och hur det ska vara. :tummenupp

Ang. särskrivning förresten.. Vet du att du har lätt att särskriva, läs då bara igenom texten du skrivit en gång, och varje gång du gjort ett mellanslag så är du tyst i en sekund. Då borde man märka att tangent bord inte låter som det borde. :tungan

Ok,jobbar du som dyslexidoktor??
Nu hajar jag.fan va bra .tack

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
men serisöst de är ett forum, inte ett uppslagsverk, å för sådant har vi ju ändå specifika forum för tex teknik osv...

vill man ha enbart ha fakta finns andra sätt att ta reda på det än SH-forumet.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
:Dåliga rubriker, särskrivningar och extremt felstavade inlägg borde som sagt raderas/ändras av moderator.

Varför? Jag har inte skådat ett enda inlägg på forumet som varit svårt att tyda. Jag tycker mer synd om den som inte har intelligens nog att tyda ett illa stavat/formulerat inlägg än den som skrivit det.

Stavning, formulering och byggnad säger knappast något om innehållet... Mer än att det är lite illa stavat och formulerat kanske. :rolleyes:

Korrekt rubriksättning känns viktigt :)

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Varför? Jag har inte skådat ett enda inlägg på forumet som varit svårt att tyda. Jag tycker mer synd om den som inte har intelligens nog att tyda ett illa stavat/formulerat inlägg än den som skrivit det.

Stavning, formulering och byggnad säger knappast något om innehållet... Mer än att det är lite illa stavat och formulerat kanske. :rolleyes:

bullseye :tummenupp

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Om nya medlemmar kunde lugna ner sig lite och först känna av stämningen på SH så vore mycket vunnet.

Utveckla plz... vad är det alla vi nya på forumet ska inkänna? Är det inte ett levande/öppet forum med allt vad det innebär? Eller är den en viss likriktad uppfattning/stämning/inställning alla medlemmar ska förhålla sej till? Om det är det du syftar på så tycker jag att det låter riktig B! Annars ber jag om ursäkt för mitt missförstånd.

Banning tycker jag torde vara ett medel för att sålla bort idioti i sakliga trådar, påhopp, rasism, hot, etc. Tycker det borde finnas utrymme för både humor, OT, etc. Ju mer inskränkningar - ju sämre forum.

...Istället för att banna fler så kanske man skulle arbeta på att få till en varmare stämning på sporthoj. Många färgstarka inläggare är ju rätt opersonliga och anonymt macho. En del inlägg av tex Roller kan jag tex tycka är betydligt kusligare för stämningen än AndreasNO. Sedan är säkert Roller en kanonkille i verkligheten, det är ju bara det att det är ganska trendigt att vara Markus-cynisk och distanserad här.

Det ligger mycket i det du säger. Tror dock att det kan vara riktigt svårt att få en "varmare stämning" på ett öppet forum av den här typen. Det tycks uppenbarligen vara lätt att ta till cynism, sarkasm och spydigheter när man sitter gömd bakom bildskärm och tangentbord. Det gäller inte bara SH, utan öppna forum i allmänhet.

Last edited:

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P

Jag har sett rätt många inlägg/trådar som varit väldigt svårt att förstå tack vare stavning, formulering och meningsbyggnad. Jag klagar inte på personen som skriver, utan jag menar att när man (jag) läser en sån tråd där man knappt fattar vad det står, då skiter jag i att läsa hela inlägget.
Synd om det är något viktigt personen vill få fram och många struntar i att läsa det. :gnissla
OBS!
Jag säger inte att personer med dyslexi och liknande ska skärpa sig, utan jag bara säger hur jag tycker/gör när jag läser extrema fall.

Som sagt, en rubrik som beskriver vad tråden handlar om känns ju rätt viktigt. :)

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne

Du skriver ju korrekt och använder dig dessutom av styckeindelningar, stör det dig inte när folk särskriver (stavning är en annan sak)?

Sen är det väl snarare som så att dom flesta, intelligenta eller inte förstår mycket väl vad som skrivs men att endast ett fåtal stör sig på dessa fel.

Du skriver på ett sätt som gör att jag skulle vilja placera dig i samma fack som mig men du kanske inte är lika grinig och bitter av dig så du stör dig på dumhet. Dumhet som lätt kan undvikas om man tar åt sig tipset om särskrivning som superknutte tidigare skrev, ta en paus vid varje mellanslag så hör man när det låter fel eller inte.

Jag vill inte skrämma bort någon som kan tänkas ta åt sig, gör vad ni vill och bry er inte om mig, detta är bara min personliga åsikt.

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Stavning har icke med intelligens att göra.
Förstår man inte vad som menas, så går det oftast bra att fråga vad som menas.
Att låtsas att man inte förstår bara för att vara dryg är så djävla löjligt att det borde resultera i banning till runarstorm.

Skall man sänka toleransen mot rasistiska eller sexuellt betingade "påhopp" så ryker jag snart ut.
Har för vana att komentera korkade (även om de är rättstavade) generaliseringar genom att hålla med och därefter dra det till sin spets.
Brukar få folk att tänka till.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
jag är grym på menings byggnad.

Du skriver ju korrekt och använder dig dessutom av styckeindelningar, stör det dig inte när folk särskriver (stavning är en annan sak)?

Nej, det stör mig inte. Jag är inte här för att bli berikad språkligt eller för en orgie i retorik. :)

Och nej, jag förstår att ni inte vill skrämma bort någon. Jag tror däremot att ni gör det hur mkt ni än proklamerar att ni inte har för avsikt att göra det.

Förstår man inte vad som menas, så går det oftast bra att fråga vad som menas.
Att låtsas att man inte förstår bara för att vara dryg är så djävla löjligt att det borde resultera i banning till runarstorm.

Typ så. Min stavning och formulering borgar knappast för kvalitén och innehållet i mina inlägg.

Last edited:

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Är verkligen spam ett problem?

Då det alltid är jag själv som väljer hur jag vill uppfatta ett inlägg så borde det inte vara ett problem att jag, individuellt, trycker på ignore-knappen för de personer jag upplever vara konstant oseriösa.

Då borde de flesta problem vara ur världen.

Hur svårt kan det vara?

IMHO

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
l.

Men ändå, i det högst verkliga livet, innebär ett rättstavat, väl skrivet inlägg ofta att det är en intelligent person som ligger bakom.

Ett felstavat skitinlägg innebär lika ofta ( oftare?) att det är en lågutbildad, ointelligent person som ligger bakom.

Att dra "saker till sin spets" får man nog mer virituella applåder för på ett filosofie-forum, inte här.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det är inte att dra saker till sin spets.
Erfarenheten säger mig att det är lätt men fel att dömma personer efter deras sätt att uttrycka sig.
Åt båda hållen.

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Men ändå, i det högst verkliga livet, innebär ett rättstavat, väl skrivet inlägg ofta att det är en intelligent person som ligger bakom.

Ett felstavat skitinlägg innebär lika ofta ( oftare?) att det är en lågutbildad, ointelligent person som ligger bakom.

Att dra "saker till sin spets" får man nog mer virituella applåder för på ett filosofie-forum, inte här.

En stavnings koll på din text.
virituella = virtuella
+ att programmet ansåg att man borde kontrolera antalet parenteser m.m.
hmm.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet