Rillooo
Guest
Huga vikken jeffla spamtråd....banna alla som har skrivit här
Liten gubbe på ett labb i Colombia, kanske?Med risk för att vara OT, vem är Dr Cox?
(Okunnig om detta, helt enkelt).
Ja, var ska gränsen dras?
Om någon frågar en seriös fråga och får ett eller flera orelevanta svar INNAN han fått ett ordentligt svar på sin fråga måste det ju klassas som dåligt spam.
Men om tråden flyter ut lite efter att frågetecknen klarats ut så är det väl inget att orda om.
Jag tycker dåliga rubriker borde prioriteras, antingen genom att en moderator skriver om dem till något begripligt och sammanhängande, eller att tråden tas bort, trådskaparen meddelas och får chans att skriva om!
Tankeläsare ?
Bra skrivet rosa,
Men inga påhopp, alla har vi en sägen att säga
Kan vi inte bara, kramas istället?
Kunde inte ha sagt det bättre själv. Lite allmänt flummande efter att trådens ursprungliga ämne klarats av är ju helt ok.
Dåliga rubriker, särskrivningar och extremt felstavade inlägg borde som sagt raderas/ändras av moderator.
Inget illa menat mot alla som har svårt att stava, men särskrivningar kan ställa till det lite och texten missförstås. (mörk hårig sjuk sköterska och kassa apparater t.ex.)
Moderatorerna kan väl radera tråden och samtidigt skicka ett PM till trådskaparen och påpeka vad som var fel, och hur det ska vara.
Ang. särskrivning förresten.. Vet du att du har lätt att särskriva, läs då bara igenom texten du skrivit en gång, och varje gång du gjort ett mellanslag så är du tyst i en sekund. Då borde man märka att tangent bord inte låter som det borde.
Ok,jobbar du som dyslexidoktor??
Nu hajar jag.fan va bra .tack
åliga rubriker, särskrivningar och extremt felstavade inlägg borde som sagt raderas/ändras av moderator.
Varför? Jag har inte skådat ett enda inlägg på forumet som varit svårt att tyda. Jag tycker mer synd om den som inte har intelligens nog att tyda ett illa stavat/formulerat inlägg än den som skrivit det.
Stavning, formulering och byggnad säger knappast något om innehållet... Mer än att det är lite illa stavat och formulerat kanske.
Korrekt rubriksättning känns viktigt
Om nya medlemmar kunde lugna ner sig lite och först känna av stämningen på SH så vore mycket vunnet.
...Istället för att banna fler så kanske man skulle arbeta på att få till en varmare stämning på sporthoj. Många färgstarka inläggare är ju rätt opersonliga och anonymt macho. En del inlägg av tex Roller kan jag tex tycka är betydligt kusligare för stämningen än AndreasNO. Sedan är säkert Roller en kanonkille i verkligheten, det är ju bara det att det är ganska trendigt att vara Markus-cynisk och distanserad här.
Varför? Jag har inte skådat ett enda inlägg på forumet som varit svårt att tyda. Jag tycker mer synd om den som inte har intelligens nog att tyda ett illa stavat/formulerat inlägg än den som skrivit det.
Stavning, formulering och byggnad säger knappast något om innehållet... Mer än att det är lite illa stavat och formulerat kanske.
Du skriver ju korrekt och använder dig dessutom av styckeindelningar, stör det dig inte när folk särskriver (stavning är en annan sak)?
Stavning har icke med intelligens att göra.
Förstår man inte vad som menas, så går det oftast bra att fråga vad som menas.
Att låtsas att man inte förstår bara för att vara dryg är så djävla löjligt att det borde resultera i banning till runarstorm.
Stavning har icke med intelligens att göra.
l.
Men ändå, i det högst verkliga livet, innebär ett rättstavat, väl skrivet inlägg ofta att det är en intelligent person som ligger bakom.
Ett felstavat skitinlägg innebär lika ofta ( oftare?) att det är en lågutbildad, ointelligent person som ligger bakom.
Att dra "saker till sin spets" får man nog mer virituella applåder för på ett filosofie-forum, inte här.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|