Fler körningar på knutstorp i Augusti. sugen ?

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Nja, riktigt så enkelt är det väl inte ändå. att få folk att köra är rätt enkelt. Men att få folk att vifta flaggor är desto svårare. Men visst. om man betalar en slant kanske folk är mer villiga att ställa upp. Who knows...
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
CorbenDallas skrev:
Nja, riktigt så enkelt är det väl inte ändå. att få folk att köra är rätt enkelt. Men att få folk att vifta flaggor är desto svårare. Men visst. om man betalar en slant kanske folk är mer villiga att ställa upp. Who knows...
Flaggviftningen får vi turas om med, om vi är 4 grupper så viftar man vart 4:e pass, man missar ingen körning alls, om man sen lyckas hitta någon som vill vifta åt en så är man home and safe.

Vill ingen tjäna 13.000 :D
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
kajlyl skrev:
JAG vill!!!!
...ska kolla möjligheterna, borde gå att ordna med lite hjälp :fakta

Vi kan ju börja med att kolla en sak:

Frivilliga flaggvifftare
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.

Jag är med och hjälper till, vi kan om vi bara vill :tummenupp
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Innebär detta att det inte blir några instruktörer även om det blir en dag på banan?

Jag/Vi (jag & Kaz) skulle ju gärna vilja lära oss en massa om spår, bromspunkter å sånt (samt att vår försäkring gäller i SMC´s regi). Det var ju liksom det som lockade mest med SMC.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
J-Bone skrev:
Innebär detta att det inte blir några instruktörer även om det blir en dag på banan?

Jag/Vi (jag & Kaz) skulle ju gärna vilja lära oss en massa om spår, bromspunkter å sånt (samt att vår försäkring gäller i SMC´s regi). Det var ju liksom det som lockade mest med SMC.
Försäkringen gäller inte om vi kör i privat regi
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
GSXR1100R skrev:
Försäkringen gäller inte om vi kör i privat regi

Känns som om det kvittar. kör ju halvförsäkrat ändå.
(J-bone, vad gör det för skillnad. Du ska ju inte vurpa ändå... ;) )


MEN en instruktör hade inte suttit fel...

Finns kanske några i Licensgruppen som kan sådant??
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
PutteLiten skrev:
Känns som om det kvittar. kör ju halvförsäkrat ändå.
(J-bone, vad gör det för skillnad. Du ska ju inte vurpa ändå... ;) )


MEN en instruktör hade inte suttit fel...

Finns kanske några i Licensgruppen som kan sådant??
Lazy & Kebab kan säkert hjälpa till, jag kan åxå spåra men inte så bra ;)
 

Mailman

Aldrig mer banåkaarrangör
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
Triumph Daytona 955i
Jag har dålig koll på vad som krävs men om någon ritar och berättar om hur det går till så är det väl klart att detta går att ordna på något sätt. Har en sjukskriven sambo här som har gott om tid för sånt som ska tas itu mdd. Men som sagt så har jag ingen koll alls på vad som krävs och vad som ska göras.

På något sätt borde väl detta gå att få ihop *leka positiv*
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Mailman skrev:
Jag har dålig koll på vad som krävs men om någon ritar och berättar om hur det går till så är det väl klart att detta går att ordna på något sätt. Har en sjukskriven sambo här som har gott om tid för sånt som ska tas itu mdd. Men som sagt så har jag ingen koll alls på vad som krävs och vad som ska göras.

På något sätt borde väl detta gå att få ihop *leka positiv*

1. Hitta en arrangör som bokar & administrerar detta NU
2. Alla MÅSTE betala i förskott (ett par veckor innan körningen).
3. Flaggisar & funkisar löser sig alltid, man får ta ett pass själv i värsta fall.
4. Instruktörer har vi gott om
5. Gasa och ha kul
 

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
YZF R6 -00
Lite hjälp!

Tänkte att jag kunde hjälpa er på traven med vad det egentligen är som behöver göras. Har ju själv gjort det för inte så länge sedan.

* Kolla att banan fortfarande är ledig och boka. Detta skall betalas inom 10 dagar så se till att ni har pengar så det räcker.

*. Fixa någon som är villig att ta hand om bokningarna. Det räcker inte med en lista från sporthoj, jag lovar. Se till att de som anmäler sig gör det till en mailadress så att man har på papper att folk är anmälda, först då kan du börja kräva pengar. Glöm inte att specificera att det är bindande anmälan och att inga pengar betalas tillbaka. Ta emot mailet och svara att en plats är bokad samt var pengarna skall sättas in. Lämna ut referensnummer om ni tänker använda ett "vanligt" bankkonto då man annars inte kan se vem som betalat och det kan väldigt lätt bli problem.

* Gixxer sa att flaggvakter alltid löser sig. Riktigt så lätt är det inte. Innan körning är alla så glada till att hjälpa till, men väl på plats så är folk inte särskilt intresserade. Ett gott råd är att fixa detta innan annars kommer det att bli problem. Visst kan man göra som Gixxer har föreslagit men vem ifrån gruppen ska göra det samt vem ska bestämma vem som ska vifta. Det tar lång tid att byta flaggvakter. Mycket tid går till spillo. Se till att alla som väl ställer sig i tornen vet vad de ska göra. Ni måste även ha kontakt med varandra. Det funkar med mobiltelefon i värsta fall, men det är absolut inget att rekommendera.

*Vem bestämmer vilka grupper som ska köras och vem som platsar i vilken grupp? Hur många i varje grupp? Förslagsvis inte fler än 25 stycken. Fixa detta innan.

* Besiktiga gärna bågarna innan för att försöka förbättra olycksrisken. Ex. kedja, däck, läckage osv. Till detta behövs folk.

* Tänk även på att Knutstorp Ring har bullerkrav på max 95dB och detta kan kontrolleras på plats av banansvarige. Om det uppdagas att man har högre buller än tillåtet blir den som bokat banan skyldig till böter. ( Vet ej hur höga. ) Försök därför att kolla detta innan körning. Till detta behövs en bullermätare och någon kunnig människa till att stå bakom maskinen.

* Tänk även på kostnadsmässigt att om ambulansen måste lämna platsen får ingen körning försiggå förrän den är tillbaka samt att den som bokat banan blir betalningsskyldig, 70kr/mil som ambulansen kör.

* Hur skall respektive grupp markeras? Klisterlappar? detta måste isåfall fixas innan.

* Information vad gäller regler måste fås på plats innan körning. Vem bestämmer reglerna samt vem tar hand om att alla har fått informationen? Till detta behövs folk.

* Glöm inte att beställa mat minst en vecka innan körningen.

* Ha gärna ett släp på plats om någon kasar av så pass att ni måste bortforsla hojen från banan.

*Föråkare är inte svårt att hitta. Fixa gärna västar till dessa så att man ser vem man ska få hjälp av. Fixa detta innan.

* Någon måste stå på plats och bocka av de anmälda samt dela ut matkuponger. Till detta behövs folk.




Se nu detta som en hjälp på traven. Jag har själv varit med och arrangerat bankörningar i över ett år och jag vet vad jag pratar om. Ju mer som är fixat innan körningen desto bättre. Det mesta går att lösa på plats men det tar tid och körtiden minskar för varje problem som skall lösas.Jag vill inte på något sätt låta pessimistisk utan tvärtom. Försök uppfylla detta så har ni kommit en bra bit på väg. Dock är där fortfarande mycket jobb kvar men det är småsaker. Om någon undrar över något ställer jag gärna upp med att svara på frågor. hoj@semera.se



Hoppas att denna körning blir av och att alla får skitkul.



/ Jane Nilsson
Kassör och informatör för Sydskanes Emse
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Tack Jan-E :bow

Nu hänger det på oss andra om det ska bli något bankörande den 19/8, läs ovanstående inlägg så får ni ett grepp om vad det handlar om
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Re: Re: Re: Ingen SMC Körning

Swappe skrev:
Öööh, hmm!! Varför skulle folk bli stötta? Tacka Kung Hallibabb för att han försöker få till en extra körning åt oss som inte var planerad...
Om du läser hans första inlägg, så står det att det endast är en intresseanmälan, så jag fattar f*n inte va du gnäller för! :confused:

Hur kul tror du det känns för honom när han försöker anordna något extra och när det inte gick som planerat, pga orsaker som han inte kan råda över, så ska han förutom att behöva berätta för oss (ban-galningar :D ) att det tyvärr inte blir något ( han kör ju själv hoj och bana så han vet hur kul vi tycker det är) och dessutom ta skitkommentarer från dig där du berättar vad du tror andra tycker..

Nej, maverick_750rr, jag tycker du har någon att be om ursäkt och det är inte mig! :)


Blablablablabla, fy fan vad du är präktig.....
Hoppas du tycker att jag kunde råda över det skitet som hände med tröjorna. I själva verkat kunde jag inte det men fick ta tonvis med skit, även från folk som inte ens beställt.

Jag trodde faktiskt att det var definitivt mellan antingen den 19 eller 22 aug......

Jag hoppas med att detta nu blir av.

750RR
 

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
YZF R6 -00
Maverick 750 RR...

Det har aldrig framgått av denna tråd att körningen var definitiv.
Däremot står det väldigt tydligt att det är en INTRESSEANMÄLAN för en körning.

Jag tycker att Kung Hallibabb har gjort det man kan kräva av en frivillig för att få en banköring till stånd. Det är dock inte lätt att ta på sig en bokning för dryga 45 - 47 000 kr ur egen ficka som dessutom skall vara betald endast ett par dagar efter bokning.

Ta en funderare på hur mycket som krävs i engagemng för att få en heldag på Knutstorp att fungera smärtfritt...det är inget man löser på egen hand.
 

Kung Hallibabb

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-03, RF900R
Körning på Knudan

Läget är så här att eftersom jag håller i SMC körningarna så får jag inte hålla i "egna" Körningar.

Är det så att någon känner att de kan hålla i det så är jag med på att hjälpa till och det som Jane skrev innan så är det en hel del pyssel med att få ihop allt.

Den största risken är att det är så många som hoppar av o då står man där med en bana som skall betalas.

Jag tror inte det blir problem att hitta insruktörer så det räcker, men sen är det flaggisar och funktionärer som skall fram.

Vi håller tummarna för att det finns någon som kan hålla i det.
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Det är kanon att du överhuvudtaget VILLE försöka ordna mer bantid åt oss, Hallibabb!!! All ära och heder till dig för det! :bow

Om någon är så dum att han/hon låter egna tillkortakommanden och misslyckanden gå ut över andras ansträngningar... ja, vad kan man annat säga än att vederbörande bör ägna lite tid åt att undersöka huvudet och/eller rannsaka sina egna handlingar ett tag framöver och kanske ägna sig åt lite avancerad "själv-censur"! :fakta

/ Veronica
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Kurvmakaren skrev:
Maverick 750 RR...

Det har aldrig framgått av denna tråd att körningen var definitiv.
Däremot står det väldigt tydligt att det är en INTRESSEANMÄLAN för en körning.

Jag tycker att Kung Hallibabb har gjort det man kan kräva av en frivillig för att få en banköring till stånd. Det är dock inte lätt att ta på sig en bokning för dryga 45 - 47 000 kr ur egen ficka som dessutom skall vara betald endast ett par dagar efter bokning.

Ta en funderare på hur mycket som krävs i engagemng för att få en heldag på Knutstorp att fungera smärtfritt...det är inget man löser på egen hand.

Det står ju i inlägget ovanför dig. Jag trodde fel ju. Är det nåt att hetsa upp sig över?

Jag hoppas oxå att detta blir av och det är kul att halibabb tar tag i det.

Yasha: Det var väldigt illa skrivet av dig. Har jag nånsin bett dig att undersöka ditt huvud? Det behövs inte, du är ju tjej och då vore det spill med värdefull tid :p

750RR
 

Mailman

Aldrig mer banåkaarrangör
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
Triumph Daytona 955i
Har precis snackat med Knutstorp och om det ska bli av så får det bli fredagen den 22:a. Den 19:e var bokad på annat håll.

Det som gäller är att 30% av kostnaden ska betalas inom 10 dagar så om vi ska försöka fixa något så blir det nog till att lägga på en rem med att få in pengar. Jag har ingen möjlighet att ur egen ficka lägga 12.000 kr.

Såg att den 22:a krockar med körning på Gälleråsen. Hur mycket kommer det att påverka antalet intresserade tror ni? Vi måste ju få ihop åtminstone 70-80 pers för att kunna hålla det på en rimlig prisnivå (blir dock bara banhyra och ambulans & läkare)
Vad kafeterian vill ha för att hålla öppet vet jag inte just nu.

Någon snackade om matkuponger, vad var det tänkt till eg? Flaggvakter & funktionärer eller förare?

//Patrik
 
Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Om jag har alldeles för mycket pengar över och lika gärna kan se att de går till en bankörning så kontakta mig och berätta vad som gäller. Jag sitter alltid i glassbilen och har mobilen med mig, svarar jag inte så ring om en liten stund igen.

0737-898155

750RR
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top