Fler med probs vid rödljus?

TomTroll

Hojlös
Gick med
31 Mar 2004
Hoj
Kawazaki ZZR600-94 + några ännu äldre
Läste någon artikel för ett par år sedan om en kille som tröttnat på ett rödljus som aldrig slog om. Han talade med komunen åtskilliga gånger utan att något hände.

Tillslut polisanmälde han komunen för "Förhindrande av framfart" eller något i den stilen, och vips så var känsligheten justerad :)

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Sen finns d ju dessa rödljus som är grönt åt ett annat håll fastän det inte kommer nån bil. Detta händer väldigt ofta på nätterna. Man frågar sig då om det är ett sätt för att få ner hastigheten på nätterna. Många ggr på nätterna blir det till att kolla om det kommer nån bil sen är det bara att gasa.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
trilskas ljuset med att vara rött ? enkel lösning, ta o måla hela jävla stolpen GRÖN så skall du se att den blir fixad ganska snabbt :D

själv kör jag också efter ett par min.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Mcbudet skrev:
Pratade med en polis om bekymmret då det händer en ganska ofta i jobbet! och han sa : att var det rött mer än 5min var det bara att köra.
så sa han iaf! men dom lysen jag vet om som inte känner av hojen klipper jag på en gång om det inte är nån bil som står där!

Som man skulle ha tid att vänta i 5 minuter?? Min polisgubbe sa att man skulle vänta 3 överslag, dvs när alla andra har fått köra 3 gånger.
Jag kör när jag ser att det är ledigt.

Robban Nr1

Team Sajk
Gick med
29 Sep 2003
Hoj
kawasaki 636
Hm, jo jag undrar om det verkligen funkar att säga det den dagen man står brevid polisen. :) hehe... snälla polisen, men det var rött ca 10min utan någon förändring...

Kan ju vara lätt för dom att säga att man kan åka efter 5-10min. eftersom dom själva är poliser... men för oss tar dom väl lagen under struphuvudet?

Men nu ska jag inte tracka ner alla poliser... finns ju faktiskt dom som är snälla. :banana
har mött många, spec när man råkat åka lite fort. :tungan

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Man ska tydligen gå av och leda över typ... Det är tydligen olagligt att köra även om det aldrig skulle slå om...

Var en disskution upp ang. detta problem förut...

Om klockan är fett sent och man är totalt ensam kör jag på de ställen som jag vet inte kommer slå om... Hela hojen är ju fan av aluminium utom ramen och fälgarna... Grattis...

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Zana skrev:
Man ska tydligen gå av och leda över typ... Det är tydligen olagligt att köra även om det aldrig skulle slå om...

Om klockan är fett sent och man är totalt ensam kör jag på de ställen som jag vet inte kommer slå om... Hela hojen är ju fan av aluminium utom ramen och fälgarna... Grattis...
Haha fan vilken vacker syn....

En gubbe står och bankar sig på hjälmen för ett det ej blir grönt.

Efter ett tags varvande och diverse svordommar hoppar han av hojen och styr den över vägen ectc.. för att sedan wheela iväg :D

Är det lagligt :va

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Willmar skrev:
Haha fan vilken vacker syn....

En gubbe står och bankar sig på hjälmen för ett det ej blir grönt.

Efter ett tags varvande och diverse svordommar hoppar han av hojen och styr den över vägen ectc.. för att sedan wheela iväg :D

Är det lagligt :va

Eller att han hoppar av hojen och börjar springa omkring och skrapa nyckelknippan mot marken för att ljuset ska slå om. :D

Ljuset vid Stigs Center i Backa vägrar slå om. :mad:

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Thundercat skrev:
Eller att han hoppar av hojen och börjar springa omkring och skrapa nyckelknippan mot marken för att ljuset ska slå om. :D

Ljuset vid Stigs Center i Backa vägrar slå om. :mad:

Då åker du nog dit för att vara psyksjuk/påverkad av bad preparat :D

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
Zana skrev:

Har inte du alufälgar på din 660 ? :va

Marulc

Sommar?
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
KTM 640 SM -04 Akra-kittad
Ljusen på oljevägen ute på hisingen utanför infarten till oljehamnen är kass.

Vilken mening det blev...

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
sportarn skrev:
Sen finns d ju dessa rödljus som är grönt åt ett annat håll fastän det inte kommer nån bil. Detta händer väldigt ofta på nätterna. Man frågar sig då om det är ett sätt för att få ner hastigheten på nätterna. Många ggr på nätterna blir det till att kolla om det kommer nån bil sen är det bara att gasa.

hehe.. vi hade sånna i stan.. tog väl nått år innan de va fixade..

eller som de som ballade ur när de va för mkt trafik å blinkade gult istället.. hehe

men nått som e störande e ljusen som slår om efter att bara ha släppt förbi 2 bilar.. då gäller de å stå på gasen föratt hinna med.. trist när man står å väntar ett par minuter (å har bråttom te jobbet som vanligt) å man bara kommer 3 snäpp längre fram i kön :huvet

Mr Skutt

Hopplöst framtung
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Gsxr 1000
goodspeed skrev:
Drar man en nyckelknippa på rätt ställe så ska det räcka för att den ska känna av det.

Inte för att vara elak eller så. Men va har du hört de :confused: :confused:
Kan svära på att de inte fungerar med att dra en nyckelknipa på slingorna
som ligger ute i vägen.

Mr Skutt

Hopplöst framtung
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Gsxr 1000
vågen skrev:
Kom till ett rödljus vid sextiden ute på lidingö som vägrade slå om. Efter 5 minuter var jag trött. Efter tio minuter körde jag mot rött.... I sånna lägen känns det som om en polis står runt hörnet med en fjärrkontroll för provisionen :lol

Ring till Lidingö Komun å klaga. Då får vi mera jobb. :banana :banana

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Robban Nr1 skrev:
Hm, jo jag undrar om det verkligen funkar att säga det den dagen man står brevid polisen. :) hehe... snälla polisen, men det var rött ca 10min utan någon förändring...

Kan ju vara lätt för dom att säga att man kan åka efter 5-10min. eftersom dom själva är poliser... men för oss tar dom väl lagen under struphuvudet?

Men nu ska jag inte tracka ner alla poliser... finns ju faktiskt dom som är snälla. :banana
har mött många, spec när man råkat åka lite fort. :tungan

Det är väl bara att hänvisa till att de har sagt att man kan göra så och påpeka att det faktiskt inte slår över. Tror inte ens snuten skulle vara sura då.

Mr Skutt

Hopplöst framtung
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Gsxr 1000
sportarn skrev:

På nätterna är de många signaler som går över på tidsstyrning istället för
den vanliga programeringen. :rolleyes:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Har ett sådant rödljus strax utanför där jag bor. Vägrar slå om om jag kommer på hojen. Jag brukade alltid köra förbi, tills farbror Blå såg mig.. Ingen böter men en tillsägning om att jag borde väntat lite mer än de 20 sek. som jag stog. Till saken hör att klockan var 23:30 och det var inte någon annan bil i närheten utom den blå som jag inte såg i mina obefintliga backspeglar..

Ett enkelt sätt att att fixa omslagning tipsade polisen om. Han var MC-åkare privat och sa att om man tejpar fast en magnet på undersidan av MC´n så förstärker det störningen av fältet så det slår om. Har funkat hittils. :) Trevlig kille som faktiskt lyssnade på mig när jag sa att jag visste att det inte skulle slå om.

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Mcbudet skrev:
Pratade med en polis om bekymmret då det händer en ganska ofta i jobbet! och han sa : att var det rött mer än 5min var det bara att köra.
så sa han iaf! men dom lysen jag vet om som inte känner av hojen klipper jag på en gång om det inte är nån bil som står där!

Tror det var i V-ås, nere på Björnövägen, där ett trafikljus hade lagt av. Två bilister som stod i tio minuter och väntade körde till sist... lagom så en övernitisk farbror polis hann se det. Och jepp, han satte dit dem för rödljuskörning. :kocko Blev en hel del liv om det, vet inte hur det gick sedan.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln