duckie skrev:hm.. nej.
Hur ska jag tolka det där?
Last edited:
duckie skrev:hm.. nej.
RoLLER skrev:Hur ska jag tolka det där?
Blå R1 skrev:Det heter Wisserbesser..... Eller hur var det nu?
UrbanTiger skrev:Fin hund, vad mycket är skatten på en sånn dära
Avarage skrev:Knappast! Men om en människa utryckligen BER mig om att INTE göra något med hojen när de sitter bakpå, som Ulrika enl. Roller´s första inlägg faktiskt gjorde, så förstår jag vad som menas med det!
Jag kan ju lika gärna ställa en motfråga till dig som är lika inteligent:
- Förstår inte du vad NEJ betyder?
Jag förstår mycket väl att Roller inte gjorde detta med flit, dvs. så att Ulrika trillade av. Och även jag tror att Roller verkligen tog vid sig och BRYR sig om hur Ulrika mår/mådde. Dvs. jag är övertygad om att Roller är en hyvens kille som naturligtvis inte är felfri.
Men grejen är den att skjutsar man på mc så uppbär man ett fullständigt ansvar för de människans hälsa och välmående. Ett ansvar som Roller inte var mogen för (dvs. just den stunden när han bestämde sig för att trots önskemål från Ulrika om att INTE dra upp hojen på bakan fler gånger ändå gjorde det). Jag tror att även Roller vet detta oavsett vad jag eller andra hade svarat på hans inlägg.
Men skriver man sådant på ett publikt forum likt detta får skall man inte förvänta sig att alla skall sitta "tysta" och bara hålla med eller tycka synd om etc. etc. Det faller sig naturligt att folk reagerar på olika sätt! Och en sådan tabbe, där andras liv/hälsa står på spel, SKALL resultera i reaktioner. Allra helst från dem som Roller bryr sig om. Då får det störst effekt!
I grund och botten tror jag gott om alla människor, tills de har bevisat motsatsen. Än så länge tror jag fortfarande gott om Roller!
// Niklas
RoLLER skrev:En tanke här som inplanaterades efter lite snack med kompisar.
Ulricas skinställ blev förstås skrapat efter olyckan. Nu hade hon min RX-7 Corsair på sig också. Det e nästan som man skäms att nämna det för det e det minst viktiga i sammanhanget. Men ska man anmäla det här till hennes försäkringsbolag? Eller mitt försäkringsbolag?
Går det på hemförsäkringen eller MC-försäkringen?
Avarage skrev:Kläder går oftast på hemförsäkringen, men kolla för säkerhets skull (som HanneZ påtalar) med just din hemförsäkring.
Vems hemförsäkring ni använder (om ni nu gör det) är mer upp tll dig och Ulrika att göra upp om. Men frågar du ditt försäkringsbolag är jag nog övertygad om att de vill att nu tar det på hennes försäkring eftersom det är hennes kläder. Eller missuppfattade jag vems kläderna är?
// Niklas
MikkE skrev:Men shit va många gnäller! Olyckor händer och nu var det lite sinnesförvirring. Det har hänt EN gång för RoLLER och kommer nog inte upprepas.
RoLLER skrev:Hoppas att det här tas rätt och att man kan få lite sympati när man som bäst behöver det.
abstruse skrev:om det nu är så att du wheelat med en flicka därbak som tillika uttryckligen sagt att hon INTE vill åka bakhjul.
abstruse skrev:Du har fuckat till det helt enkelt.
...klantarsel.
Mattias skrev:Jävla slarver!
Sen stavas det "diskussion".
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|