Flickan trillade av min motorcykel i farten. :(

Remus

Radical Riders
Gick med
26 Jan 2004
Hoj
Hayabusa
b2a8e612.jpg

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Nu funderade jag på en sak?

En tanke här som inplanaterades efter lite snack med kompisar.

Ulricas skinställ blev förstås skrapat efter olyckan. Nu hade hon min RX-7 Corsair på sig också. Det e nästan som man skäms att nämna det för det e det minst viktiga i sammanhanget. Men ska man anmäla det här till hennes försäkringsbolag? Eller mitt försäkringsbolag?

Går det på hemförsäkringen eller MC-försäkringen?

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Läs igenom hemförsäkringspappret du slängde samma dag du fick de. Där står det antagligen att kläder o så där täcks av försäkringen. De kommer nog vilja att du tar det på mc-försäkringen men med lite lögner så fixar de sig. Detta är ju omoraliskt men moral står väl inte högst på hyllan i denna tråden :D

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Avarage skrev:
Knappast! Men om en människa utryckligen BER mig om att INTE göra något med hojen när de sitter bakpå, som Ulrika enl. Roller´s första inlägg faktiskt gjorde, så förstår jag vad som menas med det!

Jag kan ju lika gärna ställa en motfråga till dig som är lika inteligent:
- Förstår inte du vad NEJ betyder?

Jag förstår mycket väl att Roller inte gjorde detta med flit, dvs. så att Ulrika trillade av. Och även jag tror att Roller verkligen tog vid sig och BRYR sig om hur Ulrika mår/mådde. Dvs. jag är övertygad om att Roller är en hyvens kille som naturligtvis inte är felfri.

Men grejen är den att skjutsar man på mc så uppbär man ett fullständigt ansvar för de människans hälsa och välmående. Ett ansvar som Roller inte var mogen för (dvs. just den stunden när han bestämde sig för att trots önskemål från Ulrika om att INTE dra upp hojen på bakan fler gånger ändå gjorde det). Jag tror att även Roller vet detta oavsett vad jag eller andra hade svarat på hans inlägg.

Men skriver man sådant på ett publikt forum likt detta får skall man inte förvänta sig att alla skall sitta "tysta" och bara hålla med eller tycka synd om etc. etc. Det faller sig naturligt att folk reagerar på olika sätt! Och en sådan tabbe, där andras liv/hälsa står på spel, SKALL resultera i reaktioner. Allra helst från dem som Roller bryr sig om. Då får det störst effekt!

I grund och botten tror jag gott om alla människor, tills de har bevisat motsatsen. Än så länge tror jag fortfarande gott om Roller!

// Niklas

Haha, du.. Jag förstår mycket väl vad du menar, du behöver inte brusa upp. Men snälla ta dig en titt på sida 3, han är ju inte dum i huvudet. Det räcker liksom att säga nått i stil med "Dumt av dig att köra så fast hon bad dig att inte göra så.", liksom 7-8 inlägg, jag tror han fattar.

Aja nog om detta, Jag verken orkar sätta mig in i diskussionen på ett sådant sätt du verkar ha gjort för att skriva alla dina svar eller läsa hela tråden för jag vet att båda klarade sig fint och Rollor har "lärt" sig något av det hela och ångrar vad han gjorde, det fick jag reda på redan efter några inlägg.

MikkE

Guest
Men shit va många gnäller! Olyckor händer och nu var det lite sinnesförvirring. Det har hänt EN gång för RoLLER och kommer nog inte upprepas.

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
RoLLER skrev:
En tanke här som inplanaterades efter lite snack med kompisar.

Ulricas skinställ blev förstås skrapat efter olyckan. Nu hade hon min RX-7 Corsair på sig också. Det e nästan som man skäms att nämna det för det e det minst viktiga i sammanhanget. Men ska man anmäla det här till hennes försäkringsbolag? Eller mitt försäkringsbolag?

Går det på hemförsäkringen eller MC-försäkringen?

Kläder går oftast på hemförsäkringen, men kolla för säkerhets skull (som HanneZ påtalar) med just din hemförsäkring.

Vems hemförsäkring ni använder (om ni nu gör det) är mer upp tll dig och Ulrika att göra upp om. Men frågar du ditt försäkringsbolag är jag nog övertygad om att de vill att nu tar det på hennes försäkring eftersom det är hennes kläder. Eller missuppfattade jag vems kläderna är?

// Niklas

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Avarage skrev:
Kläder går oftast på hemförsäkringen, men kolla för säkerhets skull (som HanneZ påtalar) med just din hemförsäkring.

Vems hemförsäkring ni använder (om ni nu gör det) är mer upp tll dig och Ulrika att göra upp om. Men frågar du ditt försäkringsbolag är jag nog övertygad om att de vill att nu tar det på hennes försäkring eftersom det är hennes kläder. Eller missuppfattade jag vems kläderna är?

// Niklas

Nä det är hennes kläder så det måste ju bli hennes hemförsäkring isf.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
MikkE skrev:
Men shit va många gnäller! Olyckor händer och nu var det lite sinnesförvirring. Det har hänt EN gång för RoLLER och kommer nog inte upprepas.

Jag hoppas att jag inte drar igång en diskussion nu för jag orkar inte och har inte lust att tjafsa. Men iaf...

Jag skulle aldrig kunna förebrå nån som har råkat ut för en olycka med skjuts.
Om en person kör i diket el. dylikt med en tjej bakom så är nog det sista jag skulle göra att skrika åt honom hur dålig och ansvarslös han är etc.

Jag fungerar så att jag hellre vill hjälpa till och ge lite tröstande ord till dom och ist försöka vara ett stöd.

Jag har förstår inte folket som säger att man är "känd" och kan göra vad som helst. Jag känner mig ganska utsatt ibland. Befinner jag mig bara i närheten av en olycka på Slingerbulten kastas det skit och startas trådar.

Och vaddå känd, jag är väl som vilken användare som helst på den här siten, har också varit ny här och okänd, lite nervös innan samåkningar för att man känt sig vilsekommen.

Hoppas att det här tas rätt och att man kan få lite sympati när man som bäst behöver det.

Last edited:

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
@Rullarn: Jag har tidigare tyckt du verkat vara en sympatisk snubbe, så man får ju hoppas detta blott är ett olycksfall i arbetet.

Vete f*n om jag dock känner någon direkt sympati, om det nu är så att du wheelat med en flicka därbak som tillika uttryckligen sagt att hon INTE vill åka bakhjul.

Du har fuckat till det helt enkelt.

Men, det viktiga är ju inte vad alla hel- och halvdönickar här skriver, utan att tjejen ifråga mår bra och att HON förlåter dig.

...klantarsel. :rolleyes:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
abstruse skrev:
om det nu är så att du wheelat med en flicka därbak som tillika uttryckligen sagt att hon INTE vill åka bakhjul.

Nej nej nej och åter nej!

Det var inte så. E du med på det nu? Hoppas att det e utrett nu för dig och alla andra. Nu vill jag inte behöva säga det igen. Hur svårt kan det va?

abstruse skrev:
Du har fuckat till det helt enkelt.

...klantarsel. :rolleyes:

Jaoe.... man gör ju det allt som oftast. Jag e ganska bra på det rent generellt.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024