Bikerbitch skrev:
Jag blir mest nyfiken på hur hårt straff dessa gärningsmän får?
Människor våldtar, dom mördar och dom misshandlar.
Vad är egentligen ett rimligt straff..?
Jag tycker det är förjävligt att det finns människor som är så psykiskt skadade att dom rånar eller våldtar.. man önskar dom kunde få hårda fängelse straff och inte släppas ut efter 2 månader för att dom "har skärpt sig"...
Det är tyvärr så i Sverige att det är mer synd om gärningsmännen/kvinnorna än offren, vilka är det som skyddas vid en eventuell rättegång? jo gärningsmännen, ex; om ett gäng våldtar en tjej som är full så blir det mildare straff än om hon är nykter, vad vill samhället tala om med detta?, Jo att det är helt ok att våldta någon bara tjejen är full o man är några stycken o kan skyll apå varandra, inte undra på att folk tar saken i egna händer,
personligen skulle jag märka en sån j***l ordentligt även om jag fick långt långt fängelsestraff
ex 2, en pedofil håller som bäst på och med din dotter/pojke, försöker du förhindra detta o han skadas så straffas du hårdare än honom, du får sitta framför en domarpanel o förklara varför du skadade han (som om det skulle vara nödvändigt) medans han sitter bakom stängda dörrar (du får inte möta honom ansikte mot ansikte i en rättegång) vidare får du skyhöga böter, medans han får en helt egen cell avskilt ifrån andra fångar (priviligier)
dessa 2 exempel är tyvärr inte påhittade utan helt sanna, har läst om båda i aftonbladet för ett tag sedan.....