Flickor misshandlade

Status
Ej öppen för fler svar.

Mr. Fraghappy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Ken Keniff skrev:
Tänkte berätta en grej som hände när jag var yngre . Är ute och åker bil med två polare när vi får syn på en kille som ger en tjej dyngstyk , det är sparkar och slag , polaren stannar bilen och killen som misshandlade tjejen får det som han förtjänar ............Då skriker tjejen och hoppar i mellan och säger
- sluta jag älskar honom , ehhh vi står där som fån och killen ligger och jämrar sig...........Vafan han spöade ju skiten ur sig säger vi till tjejen , ähh det var inte så farligt säger hon..........Något konfunderade så stack vi därifrån........Helt sjukt att hon svängde så snabbt från att ha fått dyngpisk och skriker på hjälp för att sen säga att hon älskar killen .

Tidningarna eller TV gjorde ett reportage där två skådisar ( en tjej och en kille ) var ute på stan och tjejen för stryk av killen, syftet var att se om allmänheten skulle gå i mellan och hjälpa tjejen ...........Det var sorgligt att se att det var fan ingen som klev fram och hjälpte tjejen............Jag vet hur jag skulle gjort , garanterat kliva fram och erbjuda killen en bättre dansmotståndare..........kliver ALLTID i mellan om det börjar bli snett åt det ena hållet , några gånger så har jag råkat jäkligt illa ut själv när jag hoppat i mellan men jag har alltid klarat mig i slutändan .

Det verkar inte vara så ovanligt med sån händelser :( har själv två kompisar som handlat likadant och oxå blivit bemött så, väldigt tråkigt. Undrar förresten hur många här på forumet som har varit med om sånt :confused:

foppa

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
ZX10R, tidigare haft cbr1000rr, zx9r och fireblade 929
ex 2, en pedofil håller som bäst på och med din dotter/pojke, försöker du förhindra detta o han skadas så straffas du hårdare än honom, du får sitta framför en domarpanel o förklara varför du skadade han (som om det skulle vara nödvändigt) medans han sitter bakom stängda dörrar (du får inte möta honom ansikte mot ansikte i en rättegång) vidare får du skyhöga böter, medans han får en helt egen cell avskilt ifrån andra fångar (priviligier)

dessa 2 exempel är tyvärr inte påhittade utan helt sanna, har läst om båda i aftonbladet för ett tag sedan.....

Riktigt såhär illa är det inte... kommer jag hem och hittar en man som våldtar min lilla dotter kan jag i princip sänka honnom med ett nackskott och komma undan utan straff!
därför att: 1. alla har en nödvärnsrätt, ser man ett brott begås mot någon som ej kan använda sig av nödvärn får man ta över dennes nödvärnsrätt för att hjälpa. nödvärnsrätten har vissa begränsningar, t.ex max så mycket våld som krävs. (i vissa fall jättemycket)
2. man räknar alltid med omständigheter som kan påverka ditt omdömme, ingen dommare väntar sig att en far som ser sitt barn bli våldtaget kan (eller vill) hålla igen när han måttar med spaden.
Det finns faktiskt exempel (flera) där man slagit ihjäl en annan och helt sluppit straff!
i mitt arbete jobbar jag med både offer och gärningsmänn...

Gixxer Mike

Guest
Bara en notering som är JÄVLIGT lustigt i sveriges resonemang på olika brott.

Gotland: en 45 årig kille våldtar en 10 årig flicka straff 1½ år på arbets anstallt.
Motivering: han behöver hjälp så därför det låga straffet och den fina anstallten.

Sthlm:24 årig kille snor ett par bilar och får 2 år på sluten lokalanstallt NEKAS chansen att få komma till arbetsansatallt pga brotten.
Motivering: Han ska inte särbehandlas mot andra fångar.

Sthlm:25 årig föredetta dörrvakt slår sönder käkbenet, skallbasen och ögon loben på 27 årig kille.
Villkorligt 3 år och 30 000:- i skadestånd TROTS killen är avstängd som dörrvakt pga FLERA fall av misshandel samt blivit av med licencen som boxare pga misshandel.
Motivering: han va påverkad av Rohypnol och hans gamla chef lovordar honom.

Så OM man ska begå brott i sverige ska man våldta eller misshandla folk då är man en person som ska ha hjälp men snor du en eller ett par bilar på fyllan så ska du bestraffas...
Kan nån förklara logiken i detta?
/Mike

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
BadToy skrev:
Läste just på DN hemsida. Hur i HELVETE är en kille funtad i huvudet som slår en tjej? Jo en ynklig stor jävla skit! Fan vad jag HATAR killar som spöar tjejer. Det finns fan inte ord för vad man ska göra med en sån kille. Jag är själv uppväxt med att min mammas x bankade skiten ur henne! :mad: :mad:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=136646&previousRenderType=2

//Simon

Varför han slog tjejkompisen är ju oförsvarbart. hade hans tjej varit honom otrogen hade jag sattit mig ner o kollat på.

Vissa tjejer förtjänar heller inte att leva vidare......

750RR

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Kvinnor ska studsa mellan knytnäven och spisen.

:D :1pajas :notme

Johanjulgran

#25 supermotard
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 450 SMR -07
Re: Re: Flickor misshandlade

maverick_750rr skrev:
Varför han slog tjejkompisen är ju oförsvarbart. hade hans tjej varit honom otrogen hade jag sattit mig ner o kollat på.

750RR
håller med.
skulle en tjej börja slå på mig så jag får ont så skulle jag slå tillbaks tills hon slutar.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Re: Re: Re: Flickor misshandlade

Johanjulgran skrev:
håller med.
skulle en tjej börja slå på mig så jag får ont så skulle jag slå tillbaks tills hon slutar.

Så att du får ont?????? Väntar du tills det gör ont? Slår NÅN mig slår jag tillbaka. Är det inte jämställdhet tjejer vill ha? Alla lika alla olika nånting :tummenupp

750RR

Sedis

Har nog gått vilse...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 - 06=)
Håller med att det svenska rättssystemet är felktigt när det gäller våld mot kvinnor och övergrepp mot barn. Men ville bara påpeka att man har all rätt i världen att förhindra att ett brott begås, antingen via något som kallas envarsingripande eller om det är en person som utsätts så kan man använda sig av nödvärnsrätten. Men man får inte använda mer våld än vad som krävs för att förhindra brottet eller hindra gärningsmannen. Men det där med mer våld än vad som krävs kan ju vara rätt flytande...

Hade jag sett någon som våldtar en kvinna eller barn så hade jag nog inte kunnat kontrollera mig alls...och då kan man hävda att man hamnade i Exess(osäker på stavning), att man tappade kontrollen p.g.a att brottet väckte sådana känslor hos en. Tips från min instruktör i självförsvar i lumpen!

Det sorgligaste är att många människor växer upp under så tragiska förhållanden så de begår sådana här brott, märk väl att detta inte är en förklaring till varför folk gör sånt. Men vi är på väg åt ett riktigt tragiskt samhälle i detta land, enligt min åsikt!

Sedis

Gixxer Mike

Guest
Re: Re: Flickor misshandlade

maverick_750rr skrev:

750RR
Det finns andra sätt att ge igen mot tjejer än slå dom..den som slår tjejer är YNKLIGA killar som inte har nån stake utan är jävla kärringar som måste ge sig på dom svagare..FY FAAAN

Ser jag en kille som nitar en tjej så nitar jag snubber OAVSETT vem han är..ser jag folk som inte gör nåt utan bara tittar på så åker dom på en feting också...jävla ynkryggar GRRRR

Gixxer Mike

Guest

Johanjulgran skrev:
håller med.

då är du faan ingen man utan en jävla ynkrygg.
jag har fått pungsparkar av tjejer så jag spyr pga jag nitat deras killar inte faan rör jag dom för det..dom är tjejer för helvete.

en brud slog mig med hammare för jag vägrade sluta slå på hennes snubbe en gång..vad hände jag tog den ifrån henne och knuffade bort henne sen gick jag därifrån..INTE faan rörde jag henne TROTS hon vevade med en hammare..

Nu ser man att det finns vissa som verkar tycka det är ok att slå tjejer "slår tjejen mig så det gör ont slår jag henne tills hon slutar"
Testa att hålla i henne eller gå därifrån iställt smartskalle..sån attityd gör mig ruskigt sne..grrr

2 st DIREKT som tycker det är ok här på Sporthoj...vad sägs om stening av dessa ynkliga individer?
ursäkta men killar som tycker man ens kan göra en tjej illa fysiskt är ok ÄCKLAR MIG!!!!

finns det fler än John Holmes, Maverick och Johanjulgran som anser att det kan vara ok att slå tjejer så säg till ,så jag vet vilka jag ska sätta skottpengar på.
Jävla nötter..nee ni är inte ens pojkar..ni är faan ynkliga små jävla sumpråttor i mina ögon..hoppas jag ALDRIG träffar nån av er..jävla kärringar.

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
En föredetta polare till mig slog in dörren på sitt ex lägenhet och spöade upp den kille som var där, som hon precis hade börjat träffa. Sen gav han sig på tjejen men då kom en annan polare dit och tog bort honom. Han avslutade nyss rättegången där han fick domen 50 dagars samhällstjänst och x antal dagsböter. Vilket straff! Borde ha fått minst 1 år i fängelse för det är förstagångens-förbrytarna som man måste banka in vett i huvudet på. In med dem på kåken där vakterna berättar för alla långsittarna vad han har gjort så får han sitt rättmätiga straff!
Jag behöver inte tillägga att jag inte umgås med denna "kompis" numera.

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Re: Insider!!

Joker skrev:
Var det nån som såg på insider i helgen då var et nått fruktansvärt som hade hänt.

Det var en kille som kom från finland/ det gör mig mer irriterad.
Han hade gått in på en gård och stal en cykel då kom morsan efter och skulle göra nått då hoppade finnen av cykeln och knivade henne till döds och då sprang farsan ut och sånen efter men då tog han fram geväret och sa att dom skulle stå på knä, dom gjorde det. Sen så sköt han av skallen på farsan och sånen som stog brevid såg det och kräktes får han såg hela skallen skjutas av + allt som kom ut, så sa han skjut mig inte jag är bara 13 år. Sen tröck han av ett skott och sköt honnom också. FYFAN VA JAG BLIR FÖRBANNAD, JAG BLIR SÅ JÄVLA FÖRBANNAD :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Usch fn man mår ju så jvla illla när man läser sådant. Det värsta är att man inte kan låsa in dem å tro att de blir bättre av all jvla behandling...ngt är fel och har säkerligen varit så från sekund ett..det borde va skottpengar på dem....Jag vet att det är en tanke som får många konsekvenser och moraliska/etiska frågetecken kring sig. Men svinen lär ju inte ändra på sig.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Re: Re: Re: Re: Flickor misshandlade

R1 Mike skrev:
jag har fått pungsparkar av tjejer så jag spyr pga jag nitat deras killar inte faan rör jag dom för det..dom är tjejer för helvete.

en brud slog mig med hammare för jag vägrade sluta slå på hennes snubbe en gång..vad hände jag tog den ifrån henne och knuffade bort henne sen gick jag därifrån..INTE faan rörde jag henne TROTS hon vevade med en hammare..

Nu ser man att det finns vissa som verkar tycka det är ok att slå tjejer "slår tjejen mig så det gör ont slår jag henne tills hon slutar"
Testa att hålla i henne eller gå därifrån iställt smartskalle..sån attityd gör mig ruskigt sne..grrr

2 st DIREKT som tycker det är ok här på Sporthoj...vad sägs om stening av dessa ynkliga individer?
ursäkta men killar som tycker man ens kan göra en tjej illa fysiskt är ok ÄCKLAR MIG!!!!

finns det fler än John Holmes, Maverick och Johanjulgran som anser att det kan vara ok att slå tjejer så säg till ,så jag vet vilka jag ska sätta skottpengar på.
Jävla nötter..nee ni är inte ens pojkar..ni är faan ynkliga små jävla sumpråttor i mina ögon..hoppas jag ALDRIG träffar nån av er..jävla kärringar.

Jag följer gärna med och bankar upp dessa nötter, för hur i helvete kan man försvara att slå en tjej genom att säga "hon slog ju mig"!?
Idioter är vad ni är!

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
Re: Re: Insider!!

Acrid skrev:
Usch fn man mår ju så jvla illla när man läser sådant. Det värsta är att man inte kan låsa in dem å tro att de blir bättre av all jvla behandling...ngt är fel och har säkerligen varit så från sekund ett..det borde va skottpengar på dem....Jag vet att det är en tanke som får många konsekvenser och moraliska/etiska frågetecken kring sig. Men svinen lär ju inte ändra på sig.

:fakta

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Men hur fan kan man tycka att det är okej att spöa en tjej?
Fan fick ni spö när ni var små eller?
Så att ni måste ta igen det nu, men törs inte slå någon i eran storlek?

Men det är klart en eloge till er som törs erkänna att ni e såna små ynkliga jävla SKITAR :fatta! :fatta! :fatta! :fatta!

//Simon

Mr. Fraghappy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Re: Re: Re: Re: Flickor misshandlade

R1 Mike skrev:

Jag kan oxå tänka mig använda våld mot kvinnor, men endast om jag måste tex. för att skydda mig från grov skador eller skydda andra som inte KAN försvara sig, och självklart inte mer än nöden kräver.

Ninja-Mackan

Norra Europas fattigaste kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1199 Panigale S ABS
Re: Insider!!

Joker skrev:
Var det nån som såg på insider i helgen då var et nått fruktansvärt som hade hänt.

Det var en kille som kom från finland/ det gör mig mer irriterad.
Han hade gått in på en gård och stal en cykel då kom morsan efter och skulle göra nått då hoppade finnen av cykeln och knivade henne till döds och då sprang farsan ut och sånen efter men då tog han fram geväret och sa att dom skulle stå på knä, dom gjorde det. Sen så sköt han av skallen på farsan och sånen som stog brevid såg det och kräktes får han såg hela skallen skjutas av + allt som kom ut, så sa han skjut mig inte jag är bara 13 år. Sen tröck han av ett skott och sköt honnom också. FYFAN VA JAG BLIR FÖRBANNAD, JAG BLIR SÅ JÄVLA FÖRBANNAD :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Såna människor behöver inte vård. Dom behöver samma medicin. Det blir billigare och mindre smärtsamt för samhället. Har man gjort en sådan sak har man avsagt sig sina rättigheter till ett liv.

xplojt

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ska skaffa mig en 125 när som helst!

Johanjulgran skrev:
håller med.

du kan byta ut ordet slutar till (hon är död).. :crash

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Det är nog nästan uteslutan folk som är uppväxta med misshandel i familjen som beter sig så när dom blir frustrerade.
Ofta är det nog också flickor som inte har någon som står upp för dom?. -Skulle jag t.ex. slå min tjej skulle hennes farsa bryta nacken av mig, och likadant hade jag reagerat om någon jävel misshandlade min dotter!.

Tore

Gyttorp - om katten själv får välja.
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
CBR 900
Bikerbitch skrev:
Jag blir mest nyfiken på hur hårt straff dessa gärningsmän får?
Människor våldtar, dom mördar och dom misshandlar.
Vad är egentligen ett rimligt straff..?

Jag tycker det är förjävligt att det finns människor som är så psykiskt skadade att dom rånar eller våldtar.. man önskar dom kunde få hårda fängelse straff och inte släppas ut efter 2 månader för att dom "har skärpt sig"...

Det sjuka med dagens rättssamhälle är att en som döms för ekonomisk brottslighet kan dömas till 6-7 års fängelse medans en som döms för dråp eller mord kan få rättspsyktriatisk vård och bli fri efter ett par år.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...