Flickvännen vill inte att jag tar MC kort!

Jompa05

Medlem
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
Kawasaki zx6r 2009
En kulhammare borde funka!
En försiktig smäll i frontloben gör nog susen.
Bara att hjärn tvätta och berätta att om hon älskar dig
så borde hon älska dig även om du tar A-kort.

Lycka till!

ristarpen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
utan för tillfället.. tidigare ktm525 xr650 gsxr750
fick inte ta kort för min gammla tjej så det tog slut och jag fick mitt mc kort va e lite mys i soffan när man kan mysa runt med kompisar i 200 knyck

Fazer

Medlem 191
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Min Italienska älskarinna
Spray skrev:
2176877 Blev inspirerad av BigPhils tråd eftersom han fick så mycket hjälp med sina problem. :(

Hade ett prat med min sambo idag om mina planer på att ta MC kort i slutet av sommaren. Hon blev helt ställd och blev först arg, sedan lessen. Vidare deklarerade hon
=/

Du, det där låter som att det äm min fru du pratar om. Är hon gift med dig också? Bigami :confused: Fast jag förstår henne, då hon jobbat på IVA och sett alla som kommer in. Men hon förstår också att jag behöver en hobby, så nu 7 år senare. Tar hon det lite lättare än vad hon tog det i början. Nu kan hon t.o.m säga " stick ut och åk med dig" Hon har lärt sig att jag blir trevligare efter en runda på hojen :hihi

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Hoj
Hojlös
jag vet vad du pratar om...jag hade ungefär samma situation med min tjej...men vi satte oss ned och jag förklarade för henne att detta var en dröm som jag haft väldigt länge och att jag kände mig mogen för att förverkliga den...vidare sa jag att det skulle kännas väldigt tomt om detta bara skulle få förbli en dröm för mig...det tog skruv och hon tyckte att det var okej om jag lovade att tänka mig för när jag körde...

sedan provade hon att åka med lite förra säsongen och blev helsåld på det, så till denna säsong har hon köpt grejor så hon kan åka massor plus att vi ska till Italien i sommar, resande på hoj!

så sätt dig ned med henne i lugn och ro och förklara hur du känner...hon kommer förhoppningsvis känna annorlunda när du på ett trevligt sätt lagt fram ditt case...det är klart att hon reagerar starkt initialt, tänk själv på hennes referensram, om hon kom hem och sa att hon skulle börja med base-jumping så kanske inte du skulle kuta och köpa utrustning åt henne direkt?!

lycka till, det är värt att kämpa för att få känna känslan av att vrida på gasen och glida iväg på en skön väg med solen i ryggen...

XXXXX

Ett hjul i taget...
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
R1100S o R1200GS
Bla, bla

Vad ska jag göra? Att det är farligt är ju svårt att förneka =/[/QUOTE]

Fan, gör vad du vill göra själv! Låt inte någon j-a uppknuten tjej bestämma dina handlingar och dina önskemål!! :4skrika

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Hoj
2014 KTM Duke 690
Spray skrev:
2176877 Blev inspirerad av BigPhils tråd eftersom han fick så mycket hjälp med sina problem. :(

2. Det är vidrigt med MC åkare, eftersom det mest är gamla som kör.
=/

Det där stämmer ju inte för 5 öre, inte många av påståendena stämmer över huvudtaget..
Titta bara på mig och många andra hojåkare, inte särskilt gammla..

Zindelin

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
Honda CBR1000rr -05
Hon är orolig för dig... och säger en massa dumma saker för att få dig att avstå kortet, Det är bara normalt.

Det du ska göra är att ta kortet, kör försiktigt i början och se till att inte krocka, så vänjer hon sig vid tanken så småningom när hon ser att det inte är så farligt.

Har ingen aning om du fattade ett skit av vad jag skrev... kanske lite väl luddigt!

Spray

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Hoj
Cagiva
sgtpepper skrev:
Min morsa är distriktssköterska och hon tycker att det är asballt att jag kör hoj, så det trumfar ju din sambos polare.

Jo... Men tom. jag blev lite osäker när hon berättade om hennes bekantas (sjuksköterskans) historier om MC åkare i plastpåsar.... Iofs kanske inte någon vill åka hojj om man skulle tänka på sånna historier hela tiden.

Jag kontrade lite med "Jo.... men sånt händer ju bilförare också..."

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
det är ju ditt intresse, hon rider ju häst

byt ut MC mot häst i frågorna och kolla hur frågorna ser ut, det är farligt att rida häst också.

njelger

Guest
Spray skrev:
Hästar! Hon rider dressyr på ganska hög nivå

Inte bara rider dressyr verkar det som. :)

Att hon är orolig är ju inte mycket att göra åt.
Du fick ju göra som du ville, så gör det.

hästsport är ju lustigt nog sveriges farligaste sport..

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Spray skrev:
2176877 Hade ett prat med min sambo idag om mina planer på att ta MC kort i slutet av sommaren. Hon blev helt ställd och blev först arg, sedan lessen.
Ja, det var väl rätt dumt, att ha ett "prat". Nu vart hon arg o lessen.
Förklara att du tänker ta körkort. Sen gör du det.
Att hon inte vill åka med är ett plus - en sporthoj är inte gjord att åka två på.

Willew

Sjukskriven RadicalRider
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
----SÅLD----
Spray skrev:

Hade ett prat med min sambo idag om mina planer på att ta MC kort i slutet av sommaren. Hon blev helt ställd och blev först arg, sedan lessen. Vidare deklarerade hon
1. Att hon aldrig någonsin skulle kunna tänka sig att åka bakpå en motorcykel,
2. Det är vidrigt med MC åkare, eftersom det mest är gamla som kör.
3. Skinnkläder är äckliga och allra minst _Jag_ skulle passa i ett sådant...
4. Alla som kör MC har en stämpel som busar och att hon hävdade också att folk i allmänhet ser ner på MC åkare eftersom de inte brukar uppfattas som normala...? Stämmer detta föresten?
5. Jag har dålit omdömmde och skulle aldrig klara av att köra motorcykel normalt.. :(
6. En bekant till henne jobbar som sjuksköterska...

Sedan avslutade hon med "gör det om du vill, men jag kommer vara orolig varje gång du är ute och åker".

Vad ska jag göra? Att det är farligt är ju svårt att förneka =/

Fan va skönt att hon aldrig ska åka med!!!! jag hade blivet skit glad för det e ju bull att ha nån där bak ju...

Verkar vara en surkärring du har fått tag på....

IronMike

Guest
Spray skrev:
2176945 Jag tror iallefall det är baserat på rykten...
Vi har bott ihop i snart 3år...
Hästar! Hon rider dressyr på ganska hög nivå

Och som sagt... Inte byta flickvän.

Frågan är hur folk skulle reagera om jag verkligen tog kortet i sommar. Varför klassas de flesta MC åkare som busar? Jag trodde det var mest HD folket och kontrade med "Jag ska ju inte bli nån hells angel.."
Man ska ju respektera varandras intressen!

vad skulle hon säga om du bad henne sluta med hästarna.....

:huvet

Spray

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Hoj
Cagiva
Oj vilket gensvar!

Men vad fanken.. Ska jag bara göra det och skita i att hon blir lessen? Det känns inte bra.. Jag funderar allvarligt på att göra det "i smyg".... Jag kan ju vara ute på andra ärenden, när jag egentligen tar MC lektioner...

Mago

I am Sofa King
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kavasaki ZX-7R -97 *såld*
Spray skrev:
2176994 Oj vilket gensvar!

Men vad fanken.. Ska jag bara göra det och skita i att hon blir lessen? Det känns inte bra.. Jag funderar allvarligt på att göra det "i smyg".... Jag kan ju vara ute på andra ärenden, när jag egentligen tar MC lektioner...

Haha. :D

Du får väl låta henne vänja sig lite vid tanken. Börja plugga lite och visa att du verkligen vill. Det tar ju ett tag innan du är klar och då kanske hon har accepterat det lite mer.

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Hoj
Hojlös
Spray skrev:

jag vet vad du pratar om...jag hade ungefär samma situation med min tjej...men vi satte oss ned och jag förklarade för henne att detta var en dröm som jag haft väldigt länge och att jag kände mig mogen för att förverkliga den...vidare sa jag att det skulle kännas väldigt tomt om detta bara skulle få förbli en dröm för mig...det tog skruv och hon tyckte att det var okej om jag lovade att tänka mig för när jag körde...

sedan provade hon att åka med lite förra säsongen och blev helsåld på det, så till denna säsong har hon köpt grejor så hon kan åka massor plus att vi ska till Italien i sommar, resande på hoj!

så sätt dig ned med henne i lugn och ro och förklara hur du känner...hon kommer förhoppningsvis känna annorlunda när du på ett trevligt sätt lagt fram ditt case...det är klart att hon reagerar starkt initialt, tänk själv på hennes referensram, om hon kom hem och sa att hon skulle börja med base-jumping så kanske inte du skulle kuta och köpa utrustning åt henne direkt?!

lycka till, det är värt att kämpa för att få känna känslan av att vrida på gasen och glida iväg på en skön väg med solen i ryggen...

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Spray skrev:
Ska jag bara göra det och skita i att hon blir lessen? Det känns inte bra.. Jag funderar allvarligt på att göra det "i smyg".... Jag kan ju vara ute på andra ärenden, när jag egentligen tar MC lektioner...

Finns flera sätt, bara du gör det, det är ju ditt intresse, den där häst grejen hon håller på med lär ju ta en del tid så då kan ju du pyssla med dina intressen.

Gick med
10 Nov 2005
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
KGK skrev:
2176971 det är ju ditt intresse, hon rider ju häst

byt ut MC mot häst i frågorna och kolla hur frågorna ser ut, det är farligt att rida häst också.

den farligaste sporten man kan utöva (som normal person) är sån där fri ridning i terräng, fatta hur många som ramlar o slår sig mot stenar och träd.. mc är betydligt säkrare i det avseendet :)

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Spray skrev:

Det fattar väl du att du kan väl inte basera en relation med massa lögner..

Du ljuger både inför dig själv men även inför henne!

Du har två val nu!
Antingen så låter hon dig ha din hobby utan förbehåll eller så ställer du samma krav mot henne som hon ställer på dig.......

Hur Jäkla bra bir det då????????? :död

Lev inte ditt liv som en toffla...... :huvet

Hela den här sajten är full av roliga trevliga vänliga skinnklädda offer..

Lycka till
Roffe

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...