Flickvännen vill inte att jag tar MC kort!

Zartax

Sporthojsnörd
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha 1100 Virago 96'
Spray skrev:
2296380 Körkortstillståndet är fixat, teoriprovet är kirrat, uppkörningstiden bokad...


"Troligen har din sambo kunnat överföra en del av erfarenheterna av samspel ryttarinna/häst på samspelet med pojkvännen, så var lite uppmärksam på det."
Gunnar,
Kan du utveckla? Lät intressant...

Naaaaaj ingen hoj än, får vänta tills man har råd :)

Nu har det ju gått ett tag sen du startade den här tråden och jag orkar verkligen inte läsa igenom alla 13 sidorna. Men är hon fortfarande lika negativt inställd till det här med hoj?
 

Gunsan

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Ort
Öregrund
Hoj
CBR600rr Grafitti edition 2008
Det finns pojkvänner som typ förbjuder en till att ta kortet också.
Dumpa dem fort...
 

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Ort
ADAK
Hoj
CBR 900 rr 99:a
för fan

Vilken elak kärring du verkar ha.. :mad: ..du kanske gillar din undergivna roll?? (lite kinky sådär)
Ta MC-kort om du vill ha det, hon får väl tycka vad fan hon vill ! :tummenupp
Nån jävla måtta får det väl ändå va... :fatta!
 

Jorreman

Mr Jorreman
Gick med
3 Dec 2004
Ort
08-land
Hoj
Suzuki Hayabusa
Man ska inte berätta allt för kvinnor. Ta hojkortet nu i sommar/höst. Det lär ju gå ett helt år innan DU kommer att kunna köra ordentligt iallafall å då kanske hon har ändrat sig, accepterat fakta eller så har Du hittat en riktig lady som vill åka med Dig. Jag köpte läderstass å hjälm till mig dam å sen hakade hon med. Inga problems !!!


Spray skrev:
2176877 Blev inspirerad av BigPhils tråd eftersom han fick så mycket hjälp med sina problem. :(

Hade ett prat med min sambo idag om mina planer på att ta MC kort i slutet av sommaren. Hon blev helt ställd och blev först arg, sedan lessen. Vidare deklarerade hon
1. Att hon aldrig någonsin skulle kunna tänka sig att åka bakpå en motorcykel,
2. Det är vidrigt med MC åkare, eftersom det mest är gamla som kör.
3. Skinnkläder är äckliga och allra minst _Jag_ skulle passa i ett sådant...
4. Alla som kör MC har en stämpel som busar och att hon hävdade också att folk i allmänhet ser ner på MC åkare eftersom de inte brukar uppfattas som normala...? Stämmer detta föresten?
5. Jag har dålit omdömmde och skulle aldrig klara av att köra motorcykel normalt.. :(
6. En bekant till henne jobbar som sjuksköterska...

Sedan avslutade hon med "gör det om du vill, men jag kommer vara orolig varje gång du är ute och åker".

Vad ska jag göra? Att det är farligt är ju svårt att förneka =/
 

graphite ghoast

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Yaaama Retta
Gör som jag... Ta körkortet, och sen..UTAN att säga nått så går du och köper en sporthoj!!

Reslutat= ingen glad :tuttar men en glad :squid :yoparty

Fast nu har det lagt sig ganska bra, fast hon vågar fortfarande inte upp på bönpallen, men operation övertalning pågår för fullt!!

So GO FOR IT!!!
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Man ska alltid göra det man själv vill, så tillvida att det inte skadar någon annan.
I detta fall skulle det bara upplysa henne, låter det som.
Om du inte gör det du vill, (i detta fall; ta hojkort), kommer du ångra det så länge du lever.
Det är farligt att gå över gatan också kan du tala om för henne.
Det var bara en bunt dåliga ursäkter och totalt snedvridna förutfattade meningar som hon lade upp och du gick på varenda en?!
Att det bara är gamlingar som kör hoj??! Jga har själv kört sen jag var 19. Senast igår hade jag en deltagare i min grupp på Rörken som är runt 17.

Visst är Hells Angels &CO busar, men inte alla vi andra vanliga dödliga.

Har du dåligt omdöme på riktigt, så få du väl jobba på just det. Ingen blir proffs över en natt utan det mesta kräver träning och åter träning.

Hur gammal är din flickvän? 16?
Det är dags att omvända henne.
Massor av kilalr här på SH har tjejjer som inte uppskattar deras hobby speciellt mkt. Inte har de slutat för det.
Lyssna på dem och lär.
 

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Ort
Lysekil
Hoj
Kawasaki ER 6N+ Suzuki Quad
Spray skrev:
21768772. Det är vidrigt med MC åkare, eftersom det mest är gamla som kör.

=/[/QUOTE
Fimpa det jävla spöket genast, fattar du inte att hon fimpar dej när du blir gammal. Hon tycker ju gamlingar är äckliga!!!!
 

Kippen

Guest
Du har säkert hört allt i denna tråden så jag säger bara:

Lycka till med kortet!

(Tror säkert din tjej kommer ändra sig, hojen är den ultimata vibratorn. ;))
 

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Spray skrev:
"Troligen har din sambo kunnat överföra en del av erfarenheterna av samspel ryttarinna/häst på samspelet med pojkvännen, så var lite uppmärksam på det."
Gunnar,
Kan du utveckla? Lät intressant...
Jag tänkte på att det finns teori runt hur man samspelar med hästen för att få den att göra som man vill, utföra diverse konster som man tränar dom till när man rider dressyr. Är pojkvännens upplevelse av omvärlden annorlunda än hästens ? Kanske till viss del men det finns nog en del stimuli som funkar på en kille lika bra som på en häst. En klapp på bringan när man gjort något bra och ett fast handlag med tyglarna som påminner om vem som leder när man skall in i stallet.
Hoppas det ordnar sig nu med kortet !
Att ha en hoj att åka på kan vara en toppenbra grej för att känna att man gör något eget som man själv bestämt sig för.
 

Henkebenke

Alla hojar sålda.
Gick med
4 Apr 2006
Ort
x
Hoj
R1
Det är därför man ska fixa kort och hoj innan man gängar sig. Då är hojjen i ditt liv före henne. Då kan hon inget säga :lol
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top