Flickvännen vill inte att jag tar MC kort!

sweden123

sweden123
Gick med
22 Aug 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
750 es special med 1186 r motor,Isr.Marvic etc..Byggd och ägd av grottis innan jag pga omständigheter fick ta över.Samt en 84 1100+ Katana som fått nytt hjärta nu;)
69:an skrev:
2177446 Spray, ta de mogna och genomtänkta råden i den här tråden med en nypa salt. Eller en stor jävla lastbåt med salt. Råden att dumpa tjejen, göra som du vill och skita i henne etc, kommer sannolikt från pojkar som aldrig haft något långvarigt eller seriöst förhållande överhuvudtaget. Insikt kommer med ålder och mognad, två faktorer som inte finns i direkt överflöd på SH... :hihi

Till att börja med, tappa inte sugen. Och dumpa inte tjejen.
För att få ett förhållande att funka behöver man inte ha samma intressen, eller tycka lika om allt. Däremot behöver man kunna prata, och kunna kompromissa. På båda håll.

De argument du skrev om låter som desperata svepskäl. Det är uppenbart att hon inte tycker att det är någon bra idé att du kör hoj, men frågan är varför hon egentligen tycker det? Knappast för att det t.ex. bara skulle vara gmla som kör hoj... Det är det första ni måste prata om. Bland de flickvänner och fruar (och någon enstaka pojkvän/man) jag känner som inte gillar att deras partner kör hoj brukar det finnas några typiska anledningar.
Bland yngre par handlar det ofta om ekonomi, man är rädd att hojintresset skall kosta för mycket av den gemensamma ekonomin (om den nu är gemensam). Och visst, hoj är en dyr hobby. Men du kan du ta upp hennes hästintresse, och kanske hitta en lösning där ni kan göra av med ungefär lika mycket pengar på era olika intressen?
Det vanligaste argumentet är att det är farligt att köra hoj, man är helt enkelt orolig för sin partner. Självklart är man rädd om den man älskar. Och visst kan det vara farligt att köra hoj - inte minst om man är 22 med färskt hojkort och vill ha sporthoj. Men det finns utrymme att diskutera även om det; du har förstås självbevarelsedrift och vill lika litet som hon att något händer dig. Du kanske är en lugn och mogen person med bra omdöme (på riktigt), och kan lugna henne på så vis.
I enstaka fall vet jag medelålders kvinnor som faktiskt tyckt att deras drygt medelålders makar varit töntiga med hoj och skinnställ, men det har så gott som alltid handlat om avundsjuka eller fåfänga. När de märkt hur löjligt kul maken har, så brukar de ändra sig och kanske rent av börja köra själv. :D
Det kan ju säkert finnas någon annan anledning till att din tjej inte vill att du kör hoj, det viktigaste är att du blir klar över vilken den egentligen är. För jag tror inte de skäl du radade upp har så mycket med saken att göra. Först då kan ni prata om det, och försöka komma fram till en vettig lösning som funkar för er båda! :tummenupp


SKAFFA,KÖP KÖR!! väntade själv massa tid för länge men inte pga av flickvän utan jag som ljög för mig själv..du vet hinner inte,kan nog inte,har inte råd.
När jag väl tog tag i saken..bästa jag gjort i livet.

Mvh Pär BRMC
 

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ort
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!
Jag pluggar till sjuksyrra själv och jag tar hojen till min praktik på akuten.

Det är skillnad på folk o folk. Vissa kraschar o kommer till akuten o folk som inte kraschar kommer aldrig dit.

När man ser dem som kraschat tänker jag att "Dra åt faan inte visste jag att man kunde knäcka båda lårbenen, vrida ena benet 2 varv och slå sönder alla förhoppningar om att bli pappa mot tanken, bäst jag håller mig ifrån det!" men inte slutar man köra hoj för det! Dock kör jag med sådant i tankarna.

Det ligger JÄVLIGT mycket i att man ska köra med insidan av hjälmen! Riktigt jävligt mycket! Men det kommer alltid vara folk som inte tar till sig det och det kommer därför alltid vara folk som kör ihjäl sig eller skadar sig allvarligt när de åker båge.

Valet är upp till dig och ingen annan vad för folk du vill vara.
 

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R6 & RD350
Hon verkar väldigt trångsynt, din flickvän. Ska du verkligen ha en sådan tjej?
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Spray skrev:
2176877
Vad ska jag göra?

Nu har jag inte läst alla svar än men jag tycker du ska se till så att hon får lite svamp i underlivet, så hon också får uppleva hur det är att leva med en irriterad fi**a :tummenupp
 

Mona

Vill inget,kan desto mer
Gick med
2 Nov 2005
Ort
Sthlms län
Hoj
BMW F650GS alias Roland!
Kapten Blåskägg skrev:
2191397 Nu har jag inte läst alla svar än men jag tycker du ska se till så att hon får lite svamp i underlivet, så hon också får uppleva hur det är att leva med en irriterad fi**a :tummenupp



Underbar kommentar!! :rofl
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Jag kan förstå hennes oro, men inte hennes argument. De flesta av dem visar
brist på mognad & otroliga fördommar. Jag hade kört över både henne & hennes argument.

P.S du är vuxen, då gör man som man vill.

edit: jag menade inte köra över henne ordagrant naturligtvis, och efter att ha läst på "förra sidan" så ser jag att du på G. Lycka till med både hoj & kärleksliv :tummenupp

Kapten Blåskägg skrev:
2191397 Nu har jag inte läst alla svar än men jag tycker du ska se till så att hon får lite svamp i underlivet, så hon också får uppleva hur det är att leva med en irriterad fi**a :tummenupp

Du är banne mej inte rumsren haha. Dags för en tur snart förresten.
 
Last edited:

Quest

För fort för tidigt
Gick med
1 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster
Nu hinner jag aldrig bli nog seriös för att dumpa en tjej men det är vad jag skulle göra. Livrädd för gnälliga brewdar som försöker ändra på en. "Sluta röka, sluta snusa, sluta köra för fort, sluta andas så högt"
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Mona skrev:
2193248 Underbar kommentar!! :rofl

Tack, rätt nöjd själv faktiskt :)

Ullis skrev:
2193317
Du är banne mej inte rumsren haha. Dags för en tur snart förresten.

Nej jag vet men man blir sån efter 15 år i flottan, en del av min charm liksom :hihi
Absolut, jag återkommer i ärendet :tummenupp

Ullis skrev:
2193317 Jag kan förstå hennes oro, men inte hennes argument. De flesta av dem visar
brist på mognad & otroliga fördommar.
:fakta

Kan inte påstå att min fru gjorde vågen när jag köpte hoj men i ett fungerande förhållande har man respekt för varandras intressen, viljor och drömmar.
 

Valinsky

Där makt finnes, finnes ingen frihet!
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Vellinge (f.d. Skövde)
Hoj
Yamaha FZX 750
Tösen vill ha en kuse - hon har en!
Pöjken vill ha en hoj - han ska skaffa en!

Det ska vara balans i livet, i långa loppet mår både tös å pöjk bättre av det.

Öppna plånboken å köp nåt fint som låter vackert!! :hihi
 

dewil

Sporthojsnörd
Gick med
5 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
Som säkert sagts tusen gånger tidigare i denna tråden men skicka henne åt H%&#=te.
Kraftig psycho-varning på brudar som kommer med massa regler o skit.
Om du se har så dåligt omdömme kan hon ju lämna åt han eller hon som bedömmer din uppkörning.

Jag har haft förhållanden med tjejer som vart som din verkar vara och det e ett helvete o ta sig ur men när man e det hoppar man fan av lycka o undrar va man pysslade med.
Så leta reda på ballarna och kasta ut henne :argpådato
 

Spray

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Sverige
Hoj
Cagiva
Jag skickade ansökningarna till länsstyrelsen med henne så hon kunde posta dem :D

Hon verkar inte lika allvarlig nu. Hon kanske är rädd att jag ska få ha lite roligt vad vet jag. Man blev sur på hennes utspel såhär i efterhand.

Jag vill ha en zx6r :)
 

dewil

Sporthojsnörd
Gick med
5 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
bra!.. men om sen ansökningarna "kom bort me posten" då vet du va som gäller!
 

Mat_hilda

ABY
Gick med
29 Aug 2005
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
Honda VFR 400r
Kapten Blåskägg skrev:
2191397 Nu har jag inte läst alla svar än men jag tycker du ska se till så att hon får lite svamp i underlivet, så hon också får uppleva hur det är att leva med en irriterad fi**a :tummenupp
:rofl :rofl :rofl de där gjorde min dag! :D
 

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Ort
wd
Hoj
Ingen
Ursäkta att jag säger så här: Men det var nog det dummaste stycke jag har hört talas om. Är hon din president eller flickvän? Usch! Bort med henne!
:mad:
 

Ålänningen

Carpe Diem
Gick med
27 May 2006
Ort
I eget hus
Hoj
Honda CBR 600 F
Jag är själv lite i samma situation som Spray. Min fru är läkare och har tagit emot ett x antal motorcyklister som antingen blivit svårt skadade eller dött. Hon brukar kalla motorcyklister för "organdonatorer på två hjul".
Är själv operationsskötare och har också upplevt att mc förare dött på operationsbordet pga svåra skador. Men jag fick ändå för mig nu i våras att nu ska jag ta mc kort. Lite mera liv i livet. Det gäller ju att njuta livet mens man kan. Frun protesterade naturligtvis, trodde till en början att jag inte var helt seriös i mina funderingar. Men nu har jag varit på teorikurserna och ska snart börja övningsköra, ngt som jag ser fram till då jag aldrig provat en mc förr.
Tror nog inte att detta kommer att välta mitt äktenskap. Hon kommer säkert att komma med komentarer i framtiden, men det är allt hon kan göra för i sommar ska jag köra mc :hihi .
Så till Spray, gör som du känner för och skaffa kort och hoj. Tycker hon om dig så blir hon kvar vid din sida fast du kör mc.
/Micke
 

payton

payton
Gick med
20 Oct 2005
Ort
stockholm
Hoj
z750s kawasaki 2006
Byt hjärna! Du verkar ju helt korkad.
Spray skrev:
2176945 Jag tror iallefall det är baserat på rykten...
Vi har bott ihop i snart 3år...
Hästar! Hon rider dressyr på ganska hög nivå

Och som sagt... Inte byta flickvän.

Frågan är hur folk skulle reagera om jag verkligen tog kortet i sommar. Varför klassas de flesta MC åkare som busar? Jag trodde det var mest HD folket och kontrade med "Jag ska ju inte bli nån hells angel.."
 

Spray

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Sverige
Hoj
Cagiva
Ålänningen skrev:
2194165 Jag är själv lite i samma situation som Spray. Min fru är läkare och har tagit emot ett x antal motorcyklister som antingen blivit svårt skadade eller dött. Hon brukar kalla motorcyklister för "organdonatorer på två hjul".
Är själv operationsskötare och har också upplevt att mc förare dött på operationsbordet pga svåra skador. Men jag fick ändå för mig nu i våras att nu ska jag ta mc kort. Lite mera liv i livet. Det gäller ju att njuta livet mens man kan. Frun protesterade naturligtvis, trodde till en början att jag inte var helt seriös i mina funderingar. Men nu har jag varit på teorikurserna och ska snart börja övningsköra, ngt som jag ser fram till då jag aldrig provat en mc förr.
Tror nog inte att detta kommer att välta mitt äktenskap. Hon kommer säkert att komma med komentarer i framtiden, men det är allt hon kan göra för i sommar ska jag köra mc :hihi .
Så till Spray, gör som du känner för och skaffa kort och hoj. Tycker hon om dig så blir hon kvar vid din sida fast du kör mc.
/Micke

Tackar. Man blir ju lite fundersam när det är så pass många inom sjukvården som skriker högt när man pratar om MC. Vårdpersonal måste vara i kraftig minoritet när det kommer till A förare...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top