Flickvännen vill inte att jag tar MC kort!

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
"1. Att hon aldrig någonsin skulle kunna tänka sig att åka bakpå en motorcykel, "
Nähä... jag tänker inte ha läppstift på mig, det har min tjej. Inget problem i det.

"2. Det är vidrigt med MC åkare, eftersom det mest är gamla som kör. "
Nää hon får lära sig skillnaden mellan en hojåkare och en knutte.
Sporthojsåkare skulle jag gissa på ligger runt 30. Låt henne lära känna lite hojåkare. Ser inget problem i att umgås med äldre (vet inte er ålder).

"3. Skinnkläder är äckliga och allra minst _Jag_ skulle passa i ett sådant..."
Hästkläder är? Eftersom hon inte ska åka med så är det inget problem.

"4. Alla som kör MC har en stämpel som busar och att hon hävdade också att folk i allmänhet ser ner på MC åkare eftersom de inte brukar uppfattas som normala...? Stämmer detta föresten?"
Som hästtjej kan jag mycket väl förstå om man inte gillar hojåkare, enduroåkare för ett liv i skogen där de vill smyga fram med sina havremoppar.
Unga moppeåkare kör på hästvägar. Korkade hojåkare "skrämmer" hästarna genom att varva när de åker förbi en hage. Hojåkare som inte saktar in och står still när det är en häst på vägen. Så visst de som har häst som hobby gillar nog inte hojåkare.

"5. Jag har dålit omdömmde och skulle aldrig klara av att köra motorcykel normalt.. :("
Ha ha ha... hur vet hon det? Vet hon hur mycket omdömme som krävs att köra en hoj. Att ta ansvar för en hoj kanske ökar omdömmet för dej?

"6. En bekant till henne jobbar som sjuksköterska..."
Jaha. En polare till mig är fastighetsskötare.

"Sedan avslutade hon med "gör det om du vill, men jag kommer vara orolig varje gång du är ute och åker"."
Perfekt då var det ju klart, hon älskar dej och du får köpa en hoj.

"Vad ska jag göra? Att det är farligt är ju svårt att förneka"
Nää och det verkar inte vara hennes problem heller.

Om jag hade varit i dina brallor hade jag också frågat men inte om lov utan om hon ville hänga på och ta kort samtidigt. Jag skulle lagt upp det som att jag har skaffat en ny hobby som jag tänker engagera mig i, jag väljer i mitt liv.

Klart du ska berätta att du tar lektioner men sen behöver du inte snacka mer om det med henne. Skaffa hojpolare att snacka hojar med och förskona henne från allt babbel om konor, teori, garagevändningar och bromsfördelningen.

Nej det är inte minsta lilla svårt att hålla hastigheten på en mc. Preics som på bilen reglerar man den steglöst och följer upp på mätaren vilken hastighet man kör i.

Hon verkar ha en lite skev bild av hojåkare. Du som person förändras inte nämnvärt bara för att du äger en mc. Man blir gladare.

Lycka till.
/Fredde

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Showtime skrev:
2176910 klart du ska ta hojkort! om det är de du vill, ska inte hon få hindra dig..

farsan e läkare o han va den som ville att jag skulle ta mitt MC kort så det tycker jag verkligen inte är ett argument till det, sen att hon är rädd om dig; se det som en komplimang men skit i henne och ta ditt kort!

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Maria1980 skrev:
2181270 Grattis! Jag hoppas att du har ändrat uppfattning om dem nu då =)

Då är det bättre att du flyttar hit... :tummenupp Jag har en stor lägenhet och behöver någon att dela hyran med, annars måste jag sälja hojen... :3freak

Jamen jag har badkar, och hyran tar jag hand om! :tummenupp

Black Pearl

Vem tror du att du e då?
Gick med
21 May 2006
Hoj
Yamaha TTR 600, Honda cr250, Honda cr80 ovh ombyggd virago 535.
Spray skrev:
2176877 Blev inspirerad av BigPhils tråd eftersom han fick så mycket hjälp med sina problem. :(

Hade ett prat med min sambo idag om mina planer på att ta MC kort i slutet av sommaren. Hon blev helt ställd och blev först arg, sedan lessen. Vidare deklarerade hon
1. Att hon aldrig någonsin skulle kunna tänka sig att åka bakpå en motorcykel,
2. Det är vidrigt med MC åkare, eftersom det mest är gamla som kör.
3. Skinnkläder är äckliga och allra minst _Jag_ skulle passa i ett sådant...
4. Alla som kör MC har en stämpel som busar och att hon hävdade också att folk i allmänhet ser ner på MC åkare eftersom de inte brukar uppfattas som normala...? Stämmer detta föresten?
5. Jag har dålit omdömmde och skulle aldrig klara av att köra motorcykel normalt.. :(
6. En bekant till henne jobbar som sjuksköterska...

Sedan avslutade hon med "gör det om du vill, men jag kommer vara orolig varje gång du är ute och åker".

Vad ska jag göra? Att det är farligt är ju svårt att förneka =/

Hej! Här kommer 6 "svar/ anledning till att byta tjej...? "Från en tjej som kör själv..

Svar 1: Ha, gud så skönt att slippa ha henne där bak tjatandes..

Svar 2: Det finns många tjejer som tycker att det finns många snygga killar som kör mc.. (gamla som unga) :tummenupp

Svar 3: Skinställ är juh sexigt o dessutom praktiskt om man åker omkull.

Svar 4: Att allmänheten "ser ner" på mc förare talar juh bara för hur hon själv tänker: Att hon förmodligen "ser ner" på mc åkare. Å vem fan e normal jämt då.. guud så trist!

Svar 5: Dåligt omdömme bör förändras, förhoppningsvis när man övningskör om inte.. köp inte moped e du snäll! :)

Svar 6: Då e det bara att klämma henne på rumpan när hon går förbi sjuksängen på intensiven och säga.. ska vi ta en tur sen?

Nä, men seriöst, DU ska bestämma själv. inte HON! Visst är det farligt, men man kan aldrig förutse hur andra kör, planera och se till att det syns vad du ska göra, så underlättar det något. Man måste åka i tron att ingen ser en.. titta titta och titta.. å håll koll...

Passar det inte så håller jag med de flesta.. byt tjej..

Lycka till :)

Last edited:

Falcon

BikerBoyz medlem
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
Z1000 -04, Hornet 600 -01
freddexwing skrev:
"Sedan avslutade hon med "gör det om du vill, men jag kommer vara orolig varje gång du är ute och åker"."
Perfekt då var det ju klart, hon älskar dej och du får köpa en hoj.
/Fredde
:tummenupp Håller fullständigt med Fredde och som hon själv säger enligt ovan så är det bara att köra...ni kommer inte att vara tillsammans för evigt...ledsen att behöva berätta det men så är det...och den dagen det tar slut så kommer du ångra dej att du inte följt dina drömmar tidigare....
...du kommer aldrig att ångra dej om du tar kortet, jag väntade på tok förlänge :huvet , fick mitt förra sommaren och jag kan fortfarande inte sluta asgarva när jag kör...DET FINNS INGET ROLIGARE ! :D :D :D

Briljanto

Yamaha - Touching Your Heart
Gick med
26 Oct 2005
Hoj
*Såld...
Spray skrev:
2176877 Blev inspirerad av BigPhils tråd eftersom han fick så mycket hjälp med sina problem. :(

Hade ett prat med min sambo idag om mina planer på att ta MC kort i slutet av sommaren. Hon blev helt ställd och blev först arg, sedan lessen. Vidare deklarerade hon
4. Alla som kör MC har en stämpel som busar och att hon hävdade också att folk i allmänhet ser ner på MC åkare eftersom de inte brukar uppfattas som normala...? Stämmer detta föresten?
5. Jag har dålit omdömmde och skulle aldrig klara av att köra motorcykel normalt.. :(

Sedan avslutade hon med "gör det om du vill, men jag kommer vara orolig varje gång du är ute och åker".

Stå på dig...
min flickvän ville inte att jag skulle ta något kort heller. Men nu när jag gjort det iaf, och köpt en hoj. Så är det HON som tjatar att vi ska åka hoj så fort det är fint väder.!

Folk ser UPP till hojåkare, inte ner...

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
Ta det i smyg höhö fast finns ju risk för att hon tror att du e otrogen om du "jobbar över" lite konstigt =p så hyr du ett garage någonstans o köper en hoj o sen smyger du ut o kör lite me polarna fast kan bli samma problem som innan =p

//Jocke

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Spray skrev:
2176902 Jag gillar henne mycket, det är ingen utväg... =/
ALLT utom det...

Stämmer hennes påståenden föresten..?

Nej, inte enl. den erfarenhet jag har!

Farligt, japp så farligt som föraren väljer att göra det till. Finns tyvärr inga marginaler för felhantering, nästan, och heller ingen skyddsbur. Å andra sidan är det just kanske detta som gör det så spännande/kul!?

Låter på mig som du måste välja. På sikt kanske hon kan få förtroende för dig och få avlivat en del av hennes förutfattade meningar. Fast det kräver ju dels en del av dig men också att hon får umgås lite med människor som kör hoj. Och som fö. är ganska normala! Eller :va :D

Ingen lätt ekvation att få till att gå ihop! Vad du skall göra kan du bara själv finna svaret på!

Lycka till!
// Niklas

norda

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2005, KTM 640 SM
Kan ju inte direkt påstå att min sambo, eller mor för den delen hoppas jämnfota över att jag ska ta hojj kort, ännu mindre ska åka R hoj när lappen väl är i land..

Men va fan, är dom så naiv så dom tror att man skriver på ör ett kortare liv bara för att man åker hojj.. Finns ju värre saker att tänka på.. Fågelsjukan te.x :yoparty

Ingen kan styra livet så bra som en själv, säger bara go go go till hoj kort.. Bara för tanten att acceptera, eller börja leta lght... Hårda bananer! :tummenupp

Rojep

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
2007 Aprilia RSV 1000 R
Min Fru var väl inte heller överlycklig över mina hojplaner... Men nu tog jag lappen idag, och hon blev glad för min skull i alla fall. Vänta bara tills jag får upp henne på min Monster S4 på en provtur!

Speedy84

STENHÅRD MC
Gick med
12 May 2006
Hoj
GSX-R 1000-03 GSX-R 750(såld)
Spray skrev:

Ja jag tycker att du ska tänka lite på vad du själv vill. Det finns ju alltid en risk att köra hoj.. men det gör det också med massa andra saker. du kan ju vara utwe och gå när det är vinter och halk ex.. men man måste ju förstå att hon är orolig men tänk först på vad du vill och känner för. kanske göra saker som du vill prova på i livet. :)

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Rojep skrev:
2183244 Min Fru var väl inte heller överlycklig över mina hojplaner... Men nu tog jag lappen idag, och hon blev glad för min skull i alla fall. Vänta bara tills jag får upp henne på min Monster S4 på en provtur!

Grattis till körkortet! :tummenupp

Spray

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Hoj
Cagiva
Rojep skrev:
2183244 Min Fru var väl inte heller överlycklig över mina hojplaner... Men nu tog jag lappen idag, och hon blev glad för min skull i alla fall. Vänta bara tills jag får upp henne på min Monster S4 på en provtur!

Grattis! Hur mycket gick kalaset på totalt?

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
CRF 250R -07
ja dumpa mitt ex delvis pga hojen/åkandet/polarna och hon älska väl inte mina polare heller... ok ja va en smula trött på henne, hon åkte gärna med men ja gillar inte å dra släp, så va hon arbetslös oxå...så mina anledningar till detta va....

1. tidsbrist(hojen kräver en del)
2. hade inte råd med henne(hojen kräver en del)
3. roligare å åka ensam(hojen kräver det)
4.gillar man inte mina polare får man gå(ja kräver det)

tänk på dig själv, kör hårt....

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Spray skrev:
2176877

Jag jobbar också inom sjukvården och är inte avskräckt att köra/åka motorcykel men däremot är jag jävligt trött på att hela tiden försvara mitt hojintresse inför arbetskamrater. Brukar kontra med att jag höll på med fälttävlan förut och att ridsporten också "skördar sina offer" är ju ingen nyhet tyvärr :fakta

Håller tummarna att ni finner en lösning, klart du ska ska ta mckort om DU vill det

/Lena

Edit.. nära och kära är alltid oroliga :pannkyss . Min farsas kommentar (som är totalt ointresserad av motorcyklar ) var : "tja du gör som du vill, det har du alltid gjort" :banana

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...