Flickvännen vill inte att jag tar MC kort!

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Alltså.. Hur fan står man ut i ett förhållande där någon av parterna kan förbjuda den andre att göra något öht? :va

Visst, man kan ju tycka, tänka och diskutera osv. men förbjuda?
 

Milleducce

Medlem
Gick med
17 Apr 2005
Ort
Skanör
Hoj
Ducati SS1000 DS
Spray skrev:
2176994 Oj vilket gensvar!

Men vad fanken.. Ska jag bara göra det och skita i att hon blir lessen? Det känns inte bra.. Jag funderar allvarligt på att göra det "i smyg".... Jag kan ju vara ute på andra ärenden, när jag egentligen tar MC lektioner...

:fatta! aj aj , inte i smyg . Du har ju redan släppt bomben att du vill.
Hade du aldrig nämnt det så hade det varit en annan sak.

Men dom vänjer sig , även om det tar tid. Min fru tror fortafarande att polisen kommer hem före mig . Med dåligt besked då altså...
MEN , DET ÄR DET VÄRT !"! :D
 

Annis

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawazaki z1000
Ta kort!!
Håller faktiskt med er killar ( och jag é tjej). I en relation så måste man ju faktiskt respektera varandra och med det kommer faktiskt intressen.
Min darling är totalt hojgalen( vilket jag iofs visste när vi började träffas) och ibland kan det vara lite frustrerande när han väljer att åka hoj framför annat( vilket vi haft väldiga diskussioner om) men jag har insett att det är vad han vill så OK.
Det är inte jag som bestämmer iaf.
Dessutom så har han fått mig biten så när jag får chansen så åker jag med och det tycker han bara är skoj!!
Nu ska papperna in för jag ska börja övningsköra
:banana

Sen det här med farligt... Jag har en liten kille på 2,5 år och visst tänker jag på vad som skulle hända honom om ngt hände mig men samtidigt så vet jag att livet är alldeles för kort för att bara tänka på allt som är farligt. Shit, då skulle jag ju få stanna i sängen varenda dag. Där ligger jag iaf mjukt :D

Ta kort och var glad. Hon vänjer sig till slut...

LYCKA TILL!!
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Det finns en skara killar som trots ett helt liv i närheten av kvinnor inte insett att om man nu ens skulle få för sig att göra som dom vill... så tröttnar dom ganska snabbt... Ett förhållande ska va två liv som levs parallellt, ingen jävla blandning.
 

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Ort
I ett hus
Hoj
ZX12R
Många som säger så i början.... ta ditt kort och köp en hoj och släng med käringen vare sig hon vill eller inte så får hon lära sig att uppskatta det! Annars vrid tag i den snabbaste hästen och börja modda den med ett yoshimura i arslet och lacka kraken röd (snabbaste färgen, det vet ju alla) regga och bänka sen är det bara tanka med havre.

Ett råd... dax att stå på sig kanske?
 

Milleducce

Medlem
Gick med
17 Apr 2005
Ort
Skanör
Hoj
Ducati SS1000 DS
Synd att vissa kallar mig för fjolla..

:D HA HA ! Skit i det du !
Dom är bara avis !
Och 'är man lite äldre så är det "åldersnoja"
och "penisförlängare"

Faktum är ändå såhär :
Visst det kan vara farligt ( vet flera som skadat sig alvarligt på hästen med ! ) och man måste hejda sig emellanåt men tar man lektioner fortlöpande så kör man bättre och säkrare.
Och framför allt :
Det är skitkul och du blir en lyckligare och vänligare människa !
Så det så !

:banana :banana :banana
 

MC Doktorn

Guest
Mitt ex gillade aldrig mina aktiviteter men stå på dig det är DU som bestämmer vad du ska ha för fritids intresse , vissa spelar golf men jag åker Hoj :tummenupp


ja e int gayh
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Trist att bli toppstyrd av tjejen OCH vara tvungen att diskutera problemet med okända människor på ett forum :3freak
 

KillerB

I can eat 50 eggs.......
Gick med
28 Jan 2005
Ort
söderut
Hoj
Hojlös än så länge...
Spray skrev:
2176877 Blev inspirerad av BigPhils tråd eftersom han fick så mycket hjälp med sina problem. :(

Hade ett prat med min sambo idag om mina planer på att ta MC kort i slutet av sommaren. Hon blev helt ställd och blev först arg, sedan lessen. Vidare deklarerade hon
1. Att hon aldrig någonsin skulle kunna tänka sig att åka bakpå en motorcykel,
2. Det är vidrigt med MC åkare, eftersom det mest är gamla som kör.
3. Skinnkläder är äckliga och allra minst _Jag_ skulle passa i ett sådant...
4. Alla som kör MC har en stämpel som busar och att hon hävdade också att folk i allmänhet ser ner på MC åkare eftersom de inte brukar uppfattas som normala...? Stämmer detta föresten?
5. Jag har dålit omdömmde och skulle aldrig klara av att köra motorcykel normalt.. :(
6. En bekant till henne jobbar som sjuksköterska...

Sedan avslutade hon med "gör det om du vill, men jag kommer vara orolig varje gång du är ute och åker".

Vad ska jag göra? Att det är farligt är ju svårt att förneka =/
Min sambo sa samma sak,,, nu skall hon ta kortet själv. Det ändrar sig jag lovar. Och glöm inte att det är alltid lättare att be om ursäkt än om lov.
 

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Ort
Enköping
Hoj
Sålt Millen :(
HanneZ skrev:
2181201 Stenhård!

Nu när tråden ändå är körd kan jag berätta att jag fick tillbaka dom där pengarna av trafikstjälarföreningen. 7500 pjux tillbaka, så tack för tipset! :)

Grattis! Jag hoppas att du har ändrat uppfattning om dem nu då =)

Fudpucker skrev:
2181234 Lysande!!
Du vill inte flytta norrut?
Jag har en liten lägenhet men du kanske inte har nåt emot att trängas lite? ;)

Då är det bättre att du flyttar hit... :tummenupp Jag har en stor lägenhet och behöver någon att dela hyran med, annars måste jag sälja hojen... :3freak
 

Spray

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Sverige
Hoj
Cagiva
Chronic skrev:
2181259 Trist att bli toppstyrd av tjejen OCH vara tvungen att diskutera problemet med okända människor på ett forum :3freak

Det är ingen fara :) Tjejen har ju som sagt mjuknat lite och jag har blivit lite hårdare.. Det gör ingenting för mig att diskutera med okända människor på ett forum, jag är ju okänd för dem också. :)

Tack för förslaget Maria haha
 

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Mölndal
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
hade en flickvän en gång i tiden när jag tog mitt kort...allt tjat om hur farligt o så va på tapeten men hon hade alltid velat ha en kille med mc så hon va glad ändå...sedan när väl A kortet va bärgat o hojjen gpz900r inköpt så började allt..Jag fick skäll om jag tog turer efter jobbet...Jag fick skäll för att jag åkte för mkt....Jag fick en grinig tjej fr att jag ville ut på helgen o ta en tur med gbg killarna från GötaPlatsen...Hon fick självklart valet att hänga med men det passade inte...Det va ju tråkigt med mc kille helt plötsligt..Bara massa kläder som ska av/på..Obekväm hoj..Allt går så fort..Massa gnäll om hojjen o mig o mc folk överhuvudtaget..

Så jag bytte tjej till en med Akort och allt e perfekt nu..Hon tror ju att jag e sjuk om jag INTE vill ut o åka...

Vad får man reda på sedan då???!!??
Jo att min gammla tjej håller på att ta sitt A kort nu...
ATT MAN ALDRIG KAN BLI KLOK PÅ KÄRRINGAR!!!!

Så ta du ditt kort o kör med insidan...
 

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
*
tror bestämt att kennet & the knutters har gjort en låt som i stil med," köpa en ducati så kommer det ordna sig med en ny tjej också.."
säger väl en del..eller?
 

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Mölndal
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
ja ska köpa en Ducati,o en ny tjej hittar jag nog ganska snart....så e texten men det vette fan om brudar vill ha Ducatikillar...hojjarna låter ju som tröskor..hehehe
 

Spray

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Sverige
Hoj
Cagiva
JonaZ skrev:
2181303
Vad får man reda på sedan då???!!??
Jo att min gammla tjej håller på att ta sitt A kort nu...
ATT MAN ALDRIG KAN BLI KLOK PÅ KÄRRINGAR!!!!

Så ta du ditt kort o kör med insidan...

haha, byt tillbaka, hon vill kanske ha dig tillbaka (eftersom hon tar A kort?) :)
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag förstår inte det här med att killar vill tvinga på sina tjejer mc-intresse. Fan jag skulle få psykbryt om jag jämt skulle få köra omkring med en ryggsäck.
 

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Ort
Enköping
Hoj
Sålt Millen :(
HanneZ skrev:
2181352 Jag förstår inte det här med att killar vill tvinga på sina tjejer mc-intresse. Fan jag skulle få psykbryt om jag jämt skulle få köra omkring med en ryggsäck.

Alla tjejer är inte ryggsäckar :7peta Vissa ryggsäckar kör ju själva... :banana
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top