Flickvännen vill inte att jag tar MC kort!

J.R

DET E SÅ ROLIGT O GASA=)
Gick med
29 Jun 2005
Ort
På vägen
Hoj
Suzuki GSXR 750
Min flickvän ville inte heller att jag skulle ta Mc kort.....


Men men...Man ska göra det man tycker e kul!!!!

Ångrar inte för en sekund jag tog det!! :)


Värsta fall byt flickvän som låter dig hålla på med dina intressen elle de du tycker e kul!! :)
 

David81

**Pappa till Isabelle & Haylie**
Gick med
26 Apr 2004
Ort
mellan vänern o vättern
Hoj
Såld :o( // Streetfighter projekt next!
Ta hojkort!

Kör med förstånd.. Tänk flera steg längre.. Måste alltid ligga före i trafiken som mc-förare..
O nej! Vi är inte galningar alla... Bara lite.. :yoparty
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Spray skrev:
2. Det är vidrigt med MC åkare, eftersom det mest är gamla som kör.
3. Skinnkläder är äckliga och allra minst _Jag_ skulle passa i ett sådant...
4. Alla som kör MC har en stämpel som busar och att hon hävdade också att folk i allmänhet ser ner på MC åkare eftersom de inte brukar uppfattas som normala...? Stämmer detta föresten?

Måste saknas några hästar i stallet på den tjejen :va
 
Last edited:

tober

Internet.
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Triumph S3
Jag tog kortet i höstas och tjejen var lite så där om det. Mest rädd för att man ska köra i etc. Hon gillar att ut och åka lite till och från och är jag ute en heldag och kör så slår jag en signal när man stannar nån gång etc. Funkar bra.

Se bra ut? Vem fan gör det? Eller vem avgör det? Jag ser ut som en j-vla köttbulle i goretex när jag kör men det är förbannat skoj så skit i det eller. Får se om jag kan testa nåt skinnställ om ett tag :D

Det enda jag ångrar är att jag inte tog mckort tidigare. Sporthoj eller vad som så är det förbannat skoj och alltid lika skönt att ge sig ut på en tur.
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Erfarenhet..........

69:an skrev:
2179189 Sporthoj.com - där vuxna människor med livserfarenhet, ödmjukhet och social kompetens ger varandra råd i relationsfrågor.:D

Jag kan inte försvara andra, men med snart 49 år i backspegeln och några kvinnor och barn,så ser man ett klart mönster vad som funkar och INTE.

Man är naturligvis olika och det visar sig i relationer med.
Men om man inte ger varandra utrymme här i livet för att odla sina egna kvaliteter och kunskaper så kvävs man i ett liv i skuggan.

Jag har en kvinna som själv åker båge och vi har vi tar och vi ger varandra stöttning och svängrum.Däremellan har vi kanonliv tillsammans.

Som sagt..Man lär sig med åren :pannkyss

Lycka till alla ni som vill leva ett liv med kvalitet och passion

MVH
Roffe :tummenupp
 

Mat_hilda

ABY
Gick med
29 Aug 2005
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
Honda VFR 400r
Spray skrev:
2176945 Jag tror iallefall det är baserat på rykten...
Vi har bott ihop i snart 3år...
Hästar! Hon rider dressyr på ganska hög nivå

Och som sagt... Inte byta flickvän.

Frågan är hur folk skulle reagera om jag verkligen tog kortet i sommar. Varför klassas de flesta MC åkare som busar? Jag trodde det var mest HD folket och kontrade med "Jag ska ju inte bli nån hells angel.."

Ingen vill ha en toffel till pojkvän... go for it!

Jag har gjort både och, bytte från hästar till hojåkning, så varför skulle inte hon kunna...?! :tummenupp
Du kan ju kontra med att ridning är ju okså "farligt", så det går nog jämnt ut :7peta
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
VRM Roffe skrev:
Men om man inte ger varandra utrymme här i livet för att odla sina egna kvaliteter och kunskaper så kvävs man i ett liv i skuggan.

Jag har en kvinna som själv åker båge och vi har vi tar och vi ger varandra stöttning och svängrum.Däremellan har vi kanonliv tillsammans.
Jag håller med helt och fullt i det, och har samma erfarenheter. :tummenupp Det jag reagerar på är en överrepresentation av oneliners med uppmaning att dumpa, att ge tjejen stryk, att slå in huvudet på henne, skaffa en annan som vet sin plats etc hellre än att försöka åstadkomma en konstruktiv diskussion.
 

Spray

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Sverige
Hoj
Cagiva
Att dumpa henne är som sagt totalt uteslutet. Vi kommer bra överens på de flesta områdena förutom detta.

Att misshandla henne är ju totalt otänkbart! Ganska många som svarat i tråden förespråkar våld som lösning... Hoppas verkligen ni inte menar allvar!

Vi pratade lite om det idag också, och när hon ännu en gång deklarerade hennes åsikt så såg jag lite lessen ut. Det verkade hjälpa faktiskt! "Klart jag inte ska hindra dig, men du kan väl vänta lite?" (Hon tror att det här med hojkort är en impulskänsla från mig¨)

Och visst kan jag vänta lite då.. :)
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Vänta????????

Spray skrev:
2179304 Att dumpa henne är som sagt totalt uteslutet. Vi kommer bra överens på de flesta områdena förutom detta.

Att misshandla henne är ju totalt otänkbart! Ganska många som svarat i tråden förespråkar våld som lösning... Hoppas verkligen ni inte menar allvar!

Vi pratade lite om det idag också, och när hon ännu en gång deklarerade hennes åsikt så såg jag lite lessen ut. Det verkade hjälpa faktiskt! "Klart jag inte ska hindra dig, men du kan väl vänta lite?" (Hon tror att det här med hojkort är en impulskänsla från mig¨)

Och visst kan jag vänta lite då.. :)


Vänta på vaddå??????????
Har du bestämt dig så är det bara gå från tanke till handling
 

kraschandburn

www.varvstoppmc.se
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Gislaved
Hoj
Gsx-r 750 -00 Gul/svart/skrapad
Ja visst är det farligt att köra MC... Jag höll på att slå ihjäl mig när jag skulle hoppa in i bilen härom dagen. Dunkade huvudet i dörren så det svartnade för ögonen... Har aldrig hänt något på hojen... Jag hade på ett snällt sätt förklarat för henne att du behöver inte ha på dig skinnställ för du behöver inte (kommer aldrig att få) åka med. Vill du köra hoj så ska du göra det!
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Spray skrev:
2178486Sen är man ju lite nyfiken på hur det känns när man accar 0-100 på 3sekunder?!
Innan man vant sig (vilket jag med 25kw inte har och inte har chans till med 25kw)
så gör det ONT, riktigt ont :D

men det är så kul :)


Mitt råd är: prova inte en hoj om du inte kan tänka dig att skita i vad hon säger
och skaffa hojkort och hoj fast hon inte vill.

så svårt är det.
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
:rofl vad går din sambo på? Kan jag få köpa lite :lol
 

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Bästerås
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Spray skrev:
2179304 Att dumpa henne är som sagt totalt uteslutet. Vi kommer bra överens på de flesta områdena förutom detta.

Att misshandla henne är ju totalt otänkbart! Ganska många som svarat i tråden förespråkar våld som lösning... Hoppas verkligen ni inte menar allvar!

Vi pratade lite om det idag också, och när hon ännu en gång deklarerade hennes åsikt så såg jag lite lessen ut. Det verkade hjälpa faktiskt! "Klart jag inte ska hindra dig, men du kan väl vänta lite?" (Hon tror att det här med hojkort är en impulskänsla från mig¨)

Och visst kan jag vänta lite då.. :)

Men hallå?
Vill du verkligen ta mc-kort, så gör det för faen! :fatta!
Jag för min del kan inte ens tänka mej tanken att låta någon styra över mitt liv på det sättet, eller styra över någon annans heller för den delen.
Misshandla henne är väl kanske inte den bästa lösningen, för jag tror inte att hon skulle ändra uppfattning för det. :gnissla
Men det där med att dumpa är heller kanske ingen bra lösning, men jag tror att ert förhållande inte skulle må direkt bra av att du går och är lessen/irriterad/besviken/åksugen hela sommaren och inte får göra det du så gärna vill. :fakta

Så, ring och boka tid på körskolan direkt i morron! :tummenupp
 

Ukiwaza

Nemo me impune lacessit
Gick med
2 Jul 2005
Ort
Jerusalem
Hoj
GSXR 1000 K7
Säg till henne att hon inte får leka med maten längre, om inte du får åka MC! :hihi :hihi
 

guldlock

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2006
Ort
stockholm
Hoj
Aprilia rs
Spray skrev:
2176877 Blev inspirerad av BigPhils tråd eftersom han fick så mycket hjälp med sina problem. :(

Hade ett prat med min sambo idag om mina planer på att ta MC kort i slutet av sommaren. Hon blev helt ställd och blev först arg, sedan lessen. Vidare deklarerade hon
1. Att hon aldrig någonsin skulle kunna tänka sig att åka bakpå en motorcykel,
2. Det är vidrigt med MC åkare, eftersom det mest är gamla som kör.
3. Skinnkläder är äckliga och allra minst _Jag_ skulle passa i ett sådant...
4. Alla som kör MC har en stämpel som busar och att hon hävdade också att folk i allmänhet ser ner på MC åkare eftersom de inte brukar uppfattas som normala...? Stämmer detta föresten?
5. Jag har dålit omdömmde och skulle aldrig klara av att köra motorcykel normalt.. :(
6. En bekant till henne jobbar som sjuksköterska...

Sedan avslutade hon med "gör det om du vill, men jag kommer vara orolig varje gång du är ute och åker".

Vad ska jag göra? Att det är farligt är ju svårt att förneka =/


3:an Jag tycker iofs tjejer som luktar häst är äkligt
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Givetvis ska du skaffa A-kort om du vill ha det.
Har ni delad ekonomi och hon anser att ni inte har råd med det då
kommer ju saken i en annan fråga. Men annars, börja övningsköra!
Finns verkligen inget roligare än att köra mc... Ångrar inte för en
sekund att jag började med kortet.

Hoppas att din flickvän kommer över sin negativa syn på mc och
att hon stöttar dig i hojåkandet!

Lycka till!! :tummenupp
 

blueblade

Blueblade
Gick med
14 Aug 2005
Ort
Svedala
Hoj
Honda
Allvarligt e du en sån j---a mes så håller jag med din tjej(att du inte skall ha mc kort) :3freak
Menar du verkligen allt du skriver är sant?? :7peta
Finns det såna fjollor kvar,Om (inte skaffa KORTET NU.. :4skrika
 

Frolicc

Ny medlem
Gick med
14 May 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Suzuki SV650S, Suzuki GSX 400 FWS
Tjejen var också emot körkortet när hon insett att det faktiskt skulle bli av. Hon menade att det var för farligt och man hamnar i rullstol etc. Men när jag väl fick kortet, mc'n stod utanför lägenheten, hon såg att jag inte fuskade med ställ och ryggskydd så var det lugnt.

Det pratas även om en möjlig mc semester till sommaren, och jag är inte skyldig till att ha startat den diskussionen.
 

R1 danne

*grrr*
Gick med
30 Mar 2006
Ort
tyresö
Hoj
Yamaha R1-03, Gixxer K5
omvänd psykologi

jag skulle kunna tänka mig att antigen så är hon självupptagen och tycker att hela världen kretsar runt henne och hon vill inte att du ska ha mc körkort för att hon kommer att se dålig ut i andra människors ögon. eller så säger hon allt mellan himmel och jord för att hon inte vill att du ska ta körkortet för hon är rädd att du ska krocka och dö. Jag tror att du vet bäst om hon verkligen menar det hon sa eller om det var ett desperat försöka att få dig att inte vilja ta körkort. sen att hon kanske inte vill åka med bak kan ju vara sant. men berätta mer om hojen om hur du vill åka, varför, vad kul det ska bli! men det viktigaste av allt för att du ska få henne på din sida säg att du förstår hennes oro och att du blir lite glad över det eftersom det visar bara hur mycket hon älskar dig.

Det kanske funkar du kan ju alltid prova.
lycka till!
mvh R1 Zandra
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top