Flickvännen vill inte att jag tar MC kort!

rAWTAZ

Skvimpa.
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Venuz -> Göteborg
Hoj
Liten sladdrig offroad-Honda från -98
Liknande för mig. Tjejen var orolig, tyckte man kunde lägga pengarna på annat osv. Men hon är förståndig o respekterar om jag vill göra det. Vill bara att man inte gör något dumt.

Det handlar om att visa o få "dem" att förstå att man tar seriöst på det i den mening att man förstår vikten av mognad, rätt sätt att köra på o sin egen begränsning, osv.

Jag tror också att när du väl har tagit lappen, eller kanske rentav under utbildningen då du talar om alla säkerhetsgrejjer ni tränat på idag o vad det innebär, så kommer hon se att det (förhoppningsvis) är en vettig förare hon har framför sig, o bli lugnare.

Om hon bara lyckas respektera din vilja så go, kör igång o skaffa lapp.
 

Spray

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Sverige
Hoj
Cagiva
bra råd...

Jo jag kan "vänta lite", eftersom cashen inte börjar rulla in förän i juli :D

R1 danne skrev:
2180171men det viktigaste av allt för att du ska få henne på din sida säg att du förstår hennes oro och att du blir lite glad över det eftersom det visar bara hur mycket hon älskar dig.
mvh R1 Zandra

mycket bra, ska testa.

R1 danne skrev:
2180171Jag tror också att när du väl har tagit lappen, eller kanske rentav under utbildningen då du talar om alla säkerhetsgrejjer ni tränat på idag o vad det innebär, så kommer hon se att det (förhoppningsvis) är en vettig förare hon har framför sig, o bli lugnare.

Mycket bra, ska testa :)

Synd att vissa kallar mig för fjolla.. Men som ni andra kanske förstår så är det lite svårt att bara skita i sin parters åsikter om man lever i en relation, det var ju det jag ville ha hjälp med när jag startade tråden :)
 

Spray

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Sverige
Hoj
Cagiva
Jonte*FZ6 skrev:
2180520 Då en person i ett förhållande begränsar den andra, då är det inte bra! :va

Det ser klart ljusare ut idag än vad det gjorde igår. Jag tror jag tänker satsa. Folk får säga vad dem vill, det är ju som många redan påpekat min egen vilja och inte nån annans som ska styra... Det är ju trots allt mina eget surt förvärvade slantar.

Hojj väntar jag dock med :tungan
 

Gamen

Nybliven myndighetsföraktare
Gick med
20 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Bytt från sport till motard, aldrig varit lyckligare
Köp en hoj till dig själv och medicin mot magsår åt henne. Ses på vägen. :brinnerup
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
blueblade skrev:
2179573 Allvarligt e du en sån j---a mes så håller jag med din tjej(att du inte skall ha mc kort) :3freak
Menar du verkligen allt du skriver är sant?? :7peta
Finns det såna fjollor kvar,Om (inte skaffa KORTET NU.. :4skrika
Kunde inte sagt det bättre själv!
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Spray skrev:
2176877 Blev inspirerad av BigPhils tråd eftersom han fick så mycket hjälp med sina problem. :(

Hade ett prat med min sambo idag om mina planer på att ta MC kort i slutet av sommaren. Hon blev helt ställd och blev först arg, sedan lessen. Vidare deklarerade hon
1. Att hon aldrig någonsin skulle kunna tänka sig att åka bakpå en motorcykel,
2. Det är vidrigt med MC åkare, eftersom det mest är gamla som kör.
3. Skinnkläder är äckliga och allra minst _Jag_ skulle passa i ett sådant...
4. Alla som kör MC har en stämpel som busar och att hon hävdade också att folk i allmänhet ser ner på MC åkare eftersom de inte brukar uppfattas som normala...? Stämmer detta föresten?
5. Jag har dålit omdömmde och skulle aldrig klara av att köra motorcykel normalt.. :(
6. En bekant till henne jobbar som sjuksköterska...

Sedan avslutade hon med "gör det om du vill, men jag kommer vara orolig varje gång du är ute och åker".

Vad ska jag göra? Att det är farligt är ju svårt att förneka =/

På argument 1 säger jag, det var inte det du frågade
på argument 2 säger jag, är det vidrigt att vara gammal, är 24år gamalt?
på argument 3 säger jag, mc-kläderna är i första hand till för att skydda
på argument 4 säger jag, visst har man kanske en stämpel som galning av vissa när man kör hoj, något som inte stör mig alls, det är ju deras problem att de är trångsynta.
på argument 5 säger jag, men du har tillräkligt omdöme att inse det?
på argument 6 säger jag, vad kul, det gör min mamma också.

Att hon är orolig är väl bra, då bryr hon ju sig aif om dig. Jag är också orolig när min flickvän är ute och kör hoj.

Visst innebär hojåka vissa risker, men jag lever hellre ett liv med lite risker än att leva ett tråkigt liv och ångra allt man inte gjorde.
 

burnout

gasa mera ;-)
Gick med
16 Nov 2005
Ort
täby
Hoj
ingen för tillfället
var fan kom att hennes polare e sjuksköterska in :va .
va har det med ditt hojkort att göra
 

skalman77

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda 600 Hornet
Varit i samma sits...

Jag hade samma diskussion med min chick förra äret. Hon insåg dock till slut att det inte var någon idé att försöka stoppa mig. Jag köpte då direkt en hoj, så att hon inte skulle kunna ångra sig under min övningskörning. Nu i år så har jag jobbat hårt för att få med henne på en tur på pallen. Och hon har äntligen gått med på att testa.

Så ta du kort så skall du se att det lugnar sig så fort du börjat köra - och vem vet - nästa år kanske hon till och med åker med dig bakpå :)

/Skalman
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Hästar, för helvete!!!!!!!!!!!!

Då kan ju du tvinga henne att lägga av med sina äckliga illaluktande hästar som kostar en förmögenhet!

Du behöver ju inte "åka" bak på hästen och hon behöver inte åka bak på bågen.

Det är ju ditt liv så låt inte nån sur flickvän bestämma över dig. Du kommer inte att ångra dig!
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Mannen!!

Fy helvete... Hur länge har du haft henne på halsen, ärligt talat... Folk som försöker styra istället för att uppmuntra.

Om hon tar en dröm från dig, ska du ge igen med samma mynt... Ta något hon älskar att göra ifrån henne.


Jag skulle aldrig ha funnit mig i dom där idiotiska argumenten, det är ju solklart att hon är rädd. Rädsla är starkt och farligt, det du kan göra är att åter igen ta ett snack... Dra ner till brostugan och ta en fika, så ser hon vad det är för folk som döljer sig bakom hjälmarna...

Som någon sa, det här är defenitivt första spiken i din kista grabben. Måla inte in dig i ett hörn nu... Lev ditt liv, inte någon annans förihelvete...

Varför kan inte alla dessa brudar lägga sig ner och ta en funderare alt. dö? Jag har så många polare som blivit invalidiserade innanför pannbenet av sina vidriga flickvänner med psykotiska storhetsvansinnesideér om hur mina polare borde vara...


Men gillar du henne är det här verkligen något ni MÅSTE bearbeta. Hon kan inte få rätt, det kommer skada ER... Ni kan komma till en förhandling, kanske något annat ni kan hitta på tillsammans, men för gudsskull, lägg dig inte ner nu, stå på dig......
 

FTW

WTF?
Gick med
2 May 2006
Ort
-
Hoj
800, blåsvart
Orkar inte läsa igenom hela tråden just nu, så ni får ursäkta om det blir upprepningar av vad andra har sagt.

Men, stå på dig!! Hennes argument var ju bara sk*tsnack, bara fördommar... Vadå mest gamla som kör?? Vadå äckliga?? Men kom igen..

Ta hojkort! Smyg inte ens med det, gå och skriv in dig på skolan, gå hem och berätta det för henne. Det är inte ett alternativ. Det är upp till henne om hon vill dumpa dig för att du vill ha ett extra A på körkortet..

(och gör hon det är hon inget att ha i alla fall..)

Så gjorde jag! Funkade finfint! :tungan Dom är mest oroliga i början, sen går det över. Nu, 2 år senare, vill hon själv skaffa grejjer så hon kan följa med :banana

MEN VART FAN ÄR SOLEN ??
 

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
Hej,

Lite nyfiken bara.... vet inte din tjej om att hästridning också är farligt?
Det är minst lika farligt som att åka hoj då man sitter på ett djur som du inte har 100% kontroll över.

Tycker som så många tidigare att hennes argument inte håller. Trist att hon ska ha en sådan syn på MC-åkare. Men det är väl likvärdig syn som majoriteten av oss har på hästfolk :hihi

Stå på dig och skaffa dig ett kort, har en polare som gjorde detta mot flickvännens vilja... de har idag köpt hus och ska ha barn till hösten... saker kan alltid ordna till sig till det bättre :)
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Maria1980 skrev:
2181191 Nu var du hård, menade inte att döda tråden. :pannkyss
Stenhård!

Nu när tråden ändå är körd kan jag berätta att jag fick tillbaka dom där pengarna av trafikstjälarföreningen. 7500 pjux tillbaka, så tack för tipset! :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top