Flickvännen vill inte att jag tar MC kort!

gia

bättre än hoj
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
1hk offroad
Spray skrev:
2176945 Jag tror iallefall det är baserat på rykten...

Hästar! Hon rider dressyr på ganska hög nivå

Men va faan! :huvet

Hästar är också en risksport där man får räkna med ibland livshotande skador.
Att MC-förare bland sjukhuspersonalen är allmänt betraktade som organdonatorer är ju också en sanning jag inte kan sticka under stol med.

Sen kan ju många av hästfolkets fördomar gentemot just hojåkare vara att deras hästar blir rädda för ljudet när ni burnar förbi i 180 knyck.
Men har man vett så vänjer man in sin havremoppe med dylika ljud. Jag har inte haft problem med att sällskapa ut med crossar på min havremoppe i skogen. Fakta!

Jag är både hästägare och utbildad inom vården och jag vill fortfarande ta hojkort!
Så GO FOR IT! Du får min röst iaf!
 

heathrow

Lev varje dag som om det vore den sista!
Gick med
30 Aug 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki SV 1000, Honda Hornet 900
En död häst är en bra häst, säg åt henne att lägga den på mackan så hon får lite kött på benen och vågar åka med dig =)
 

white musketeer

Mycket att lära men fan så kul!!
Gick med
26 Nov 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Triumph daytona "vanja"
Spray skrev:
2176945 Jag tror iallefall det är baserat på rykten...
Vi har bott ihop i snart 3år...
Hästar! Hon rider dressyr på ganska hög nivå

Och som sagt... Inte byta flickvän.

Frågan är hur folk skulle reagera om jag verkligen tog kortet i sommar. Varför klassas de flesta MC åkare som busar? Jag trodde det var mest HD folket och kontrade med "Jag ska ju inte bli nån hells angel.."

Skit i vad folk tycker!! :fatta! Ta kortet, köp en båge i lagom storlek , Kör med huvudet och ta det lugnt.

Hon kommer att fatta efter lite övertalning...
Rider hon vet hon mycket väl hur det känns med en väldans massa kraft mellan benen!!
min egen tolkning. Hojkortet är det bästa jag gjort sen jag sålde raggarbilen
Hoppas få se dig ute och åka sen :tummenupp
 

Snuttan

Ny medlem
Gick med
23 May 2006
Ort
Jorå...
Hoj
röd å vit...
Så var även jag tvungen att bli medlem då...

...bara för att kunna svara, jag också.

Du är ung, tjejen är ung (antar jag). Kan vara värt att ta kortet så fort som möjligt, så har du en lång och kul tid framför dig! Tjejens argument är inte särskilt bra tycker jag, och hur mycket tid lägger hon ner på sin ridning? Vad får du? Vad blir nästa grej hon kommer att vilja få dig att avstå från? Och kommer du att låta henne styra då också? Hur länge kommer förhållandet att hålla?

Själv är jag sjuksköterska, och har sett en del "paket" som varit med om olyckor. Och då inte bara på MC. Man kan skadas och man kan dö, men sån´t är livet. Man kan bli ihjälkörd av en bilförare när man står och väntar på bussen (Stockholm i morse), man kan råka ut för elolyckor och cykelolyckor. En släkting till mig kom i kläm under sin bil och dog. Det finns inget som är säkert här i livet förutom att vi alla en gång kommer att dö av olika anledningar. Fyll åren med liv och glädje, och gör vad du känner att du vill! Men kör med huvudet och inte över din förmåga! Good luck!
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Snuttan skrev:
2184382 ...bara för att kunna svara, jag också.

Du är ung, tjejen är ung (antar jag). Kan vara värt att ta kortet så fort som möjligt, så har du en lång och kul tid framför dig! Tjejens argument är inte särskilt bra tycker jag, och hur mycket tid lägger hon ner på sin ridning? Vad får du? Vad blir nästa grej hon kommer att vilja få dig att avstå från? Och kommer du att låta henne styra då också? Hur länge kommer förhållandet att hålla?

Själv är jag sjuksköterska, och har sett en del "paket" som varit med om olyckor. Och då inte bara på MC. Man kan skadas och man kan dö, men sån´t är livet. Man kan bli ihjälkörd av en bilförare när man står och väntar på bussen (Stockholm i morse), man kan råka ut för elolyckor och cykelolyckor. En släkting till mig kom i kläm under sin bil och dog. Det finns inget som är säkert här i livet förutom att vi alla en gång kommer att dö av olika anledningar. Fyll åren med liv och glädje, och gör vad du känner att du vill! Men kör med huvudet och inte över din förmåga! Good luck!

Dagens bästa inlägg :tummenupp
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag tycker du ska ta ett snack med tejpmannen. Silvertejp kan användas till mycket.
 

Amenshit!

Ny medlem
Gick med
23 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki ER-6N Guzzi T5 och en gammelkawa
Spray skrev:
2176877 Blev inspirerad av BigPhils tråd eftersom han fick så mycket hjälp med sina problem. :(

Hade ett prat med min sambo idag om mina planer på att ta MC kort i slutet av sommaren. Hon blev helt ställd och blev först arg, sedan lessen. Vidare deklarerade hon
1. Att hon aldrig någonsin skulle kunna tänka sig att åka bakpå en motorcykel,
2. Det är vidrigt med MC åkare, eftersom det mest är gamla som kör.
3. Skinnkläder är äckliga och allra minst _Jag_ skulle passa i ett sådant...
4. Alla som kör MC har en stämpel som busar och att hon hävdade också att folk i allmänhet ser ner på MC åkare eftersom de inte brukar uppfattas som normala...? Stämmer detta föresten?
5. Jag har dålit omdömmde och skulle aldrig klara av att köra motorcykel normalt.. :(
6. En bekant till henne jobbar som sjuksköterska...

Sedan avslutade hon med "gör det om du vill, men jag kommer vara orolig varje gång du är ute och åker".

Vad ska jag göra? Att det är farligt är ju svårt att förneka =/
Tjejen tröttnar på dig, ifall du lyder henne. Kvinnor har aldrig direkt uppskattat toffelhjältar. Konstigt egentligen, eftersom de så ofta försöker få en att bli en sådan..?!
 

Spray

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Sverige
Hoj
Cagiva
Hej alla,

Jag var och fick hälsodeklarationen ifylld av en optiker idag :) Ska skicka in snarast så jag har mitt körkortstillstånd :)


Ringo skrev:
2186071 Vill du komma ner hit och hjälpa till i koalareservatet? Möjlighet till mc-körning året runt finns.

Knappast med den där avataren :)
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Det ville inte min flickvän heller, men... :squid
 

Gabor

Guest
Spray skrev:
2187546 Hej alla,

Jag var och fick hälsodeklarationen ifylld av en optiker idag :) Ska skicka in snarast så jag har mitt körkortstillstånd :)

Vill du ha facit i hand ? Vill du veta vad som händer dig i framtiden ?

Tror inte det eller hur ?
Lev här, nu.
DITT liv.
Respektera och behandla människor som du själv vill bli behandlad, är något som din flickvän borde tänka på. Om du och hon kan prata med varandra utan att angripa problem istället för att uppmuntra så kommer ni att ha en stor chans att tillsammans få hur kul som helst med alla era fritidsysselsättningar.

Fan, ni är ju precis i början på livet, det är nu ni formas till dom ni kommer att vara om 20 år.

Verkar som om du behöver öka på ditt självförtroende och höja din självkänsla.

Tjejer vill ha en stark kille som står på sig, kan ta för sig och samtidigt vara så pass lyhörd och vettig att han respekterar hennes vilja och kan kompromissa utan att det ska vara på bekostnad av relationen.

Älskar man varandra så respekterar man varandra också.

Vet deffinitivt vad jag talar om, 30 års hoj åkande, 3 barn, kraschat äktenskap mm...kompromisser har inte alltid varit min starka sida men det som livet gett mig är att jag är den jag är, och fan va jag har haft det bra under alla år :

Tack vare HOJLIVET och alla dessa underbart roliga människor och upplevelser. Så mitt råd: Ta KÖRKORTET.
 

Flåhäng

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
KTM 690 Enduro
Spray skrev:
2176877 Blev inspirerad av BigPhils tråd eftersom han fick så mycket hjälp med sina problem. :(

Hade ett prat med min sambo idag om mina planer på att ta MC kort i slutet av sommaren. Hon blev helt ställd och blev först arg, sedan lessen. Vidare deklarerade hon
1. Att hon aldrig någonsin skulle kunna tänka sig att åka bakpå en motorcykel,
2. Det är vidrigt med MC åkare, eftersom det mest är gamla som kör.
3. Skinnkläder är äckliga och allra minst _Jag_ skulle passa i ett sådant...
4. Alla som kör MC har en stämpel som busar och att hon hävdade också att folk i allmänhet ser ner på MC åkare eftersom de inte brukar uppfattas som normala...? Stämmer detta föresten?
5. Jag har dålit omdömmde och skulle aldrig klara av att köra motorcykel normalt.. :(
6. En bekant till henne jobbar som sjuksköterska...

Sedan avslutade hon med "gör det om du vill, men jag kommer vara orolig varje gång du är ute och åker".

Vad ska jag göra? Att det är farligt är ju svårt att förneka =/


Hehe, gör som jag..

Köp bågen först och ställ hem den. Säg sedan att nu måste jag ju ta kortet för annars står ju bara hojen o möglar!

Do IT!

/R
 

ZerQ

hmm jaha
Gick med
11 Jun 2005
Ort
Hudiksvall
Hoj
Yamaha XJ900
Hej

Det är bara att stå på dig, ingen tjej giller en toffel och du allra helst kommer inte att må bra av det.

Jag tog kortet förra sommaren och har aldrig varit så nöjd med livet som nu. Min tjej har alltid respekterat mina önskemål och idéer så den biten var inte några problem.

Men hon skulle minsann inte åka med mig, Glöm det! Jag satte in min envisa sida och fick med henne på en tur förra midsommaren. Nu är det jag som får tjatet om att ut och åka någongång!! :tummenupp

Livet är till för att levas, utan våra drömmar faller livet ganska fort till ett svensson liv. Jag har försakat många chanser att göra något kul här i livet och kan bara säga:

Ta kortet, åk lugnt och kom hem varje gång, tjejen kommer att vänja sig.

/Johnny
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Spray skrev:
2176877 Blev inspirerad av BigPhils tråd eftersom han fick så mycket hjälp med sina problem. :(

Hade ett prat med min sambo idag om mina planer på att ta MC kort i slutet av sommaren. Hon blev helt ställd och blev först arg, sedan lessen. Vidare deklarerade hon
1. Att hon aldrig någonsin skulle kunna tänka sig att åka bakpå en motorcykel,
2. Det är vidrigt med MC åkare, eftersom det mest är gamla som kör.
3. Skinnkläder är äckliga och allra minst _Jag_ skulle passa i ett sådant...
4. Alla som kör MC har en stämpel som busar och att hon hävdade också att folk i allmänhet ser ner på MC åkare eftersom de inte brukar uppfattas som normala...? Stämmer detta föresten?
5. Jag har dålit omdömmde och skulle aldrig klara av att köra motorcykel normalt.. :(
6. En bekant till henne jobbar som sjuksköterska...

Sedan avslutade hon med "gör det om du vill, men jag kommer vara orolig varje gång du är ute och åker".

Vad ska jag göra? Att det är farligt är ju svårt att förneka =/

Japp punkt 2,3 och 4 stämmer punkt 1, 5 och 6 har nog du svaret sjäv på.
 

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Ort
Södertälje
Hoj
Kawasaki zzr600
Spray skrev:
2176877 Hade ett prat med min sambo idag om mina planer på att ta MC kort i slutet av sommaren. Hon blev helt ställd och blev först arg, sedan lessen. Vidare deklarerade hon
1. Att hon aldrig någonsin skulle kunna tänka sig att åka bakpå en motorcykel,
Sedan avslutade hon med "gör det om du vill, men jag kommer vara orolig varje gång du är ute och åker".

Punkt nr 1 var min ståndpunkt när min kära sambo meddelade den glada nyheten att han tänkte skaffa sig en röd skönhet vid sidan om mig. :4skrika
Dessutom var jag alltid orolig. :(
Man är inte sämre än att man kan ändra sig.. :)
(Låt henne "prata" med någon här på sporthoj och lufta sina frågor..)
 

Spray

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Sverige
Hoj
Cagiva
Gabor skrev:
2188706 Så mitt råd: Ta KÖRKORTET.

Jag har bestämt mig. Det blir kort! Brevet till länsstyrelsen ligger på köksbordet, frankerat och klart :banana

En viktigare grej: Jag talar redan nu mer öppet med tjejen om kortet. Hon såg tex. Hälsodeklarationen och ansökan om körkortstillstånd och döm av min förvåning: Hon tog det lugnt! "Aha är det papper till motorcykelkortet :) ? "

Hon är som förbytt, inte ett ont ord?! Förstår ingenting. Kanske har hon PMS eller nått..

Skönt är det iaf. :banana :banana :banana Hoppas jag hinner ta kortet i år!
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
Spray skrev:
2190548 Jag har bestämt mig. Det blir kort! Brevet till länsstyrelsen ligger på köksbordet, frankerat och klart :banana

En viktigare grej: Jag talar redan nu mer öppet med tjejen om kortet. Hon såg tex. Hälsodeklarationen och ansökan om körkortstillstånd och döm av min förvåning: Hon tog det lugnt! "Aha är det papper till motorcykelkortet :) ? "

Hon är som förbytt, inte ett ont ord?! Förstår ingenting. Kanske har hon PMS eller nått..

Skönt är det iaf. :banana :banana :banana Hoppas jag hinner ta kortet i år!

Ja klart du ska säga som det är...
Det är inte en så stor grej egentligen.
Lycka till - du kommer inte ångra dej!
/Fredde
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Spray skrev:
2190548 Jag har bestämt mig. Det blir kort! Brevet till länsstyrelsen ligger på köksbordet, frankerat och klart :banana

En viktigare grej: Jag talar redan nu mer öppet med tjejen om kortet. Hon såg tex. Hälsodeklarationen och ansökan om körkortstillstånd och döm av min förvåning: Hon tog det lugnt! "Aha är det papper till motorcykelkortet :) ? "

Hon är som förbytt, inte ett ont ord?! Förstår ingenting. Kanske har hon PMS eller nått..

Skönt är det iaf. :banana :banana :banana Hoppas jag hinner ta kortet i år!

Jä rajt.

Hon knullar numera hejvilt med den nya, välutvecklade och vältrimmade arbetsmiljökonsulten på hennes jobb. Där fick du för mckort!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top