Flickvännen vill inte att jag tar MC kort!

californication

Guest
Spray skrev:
2176945 Jag tror iallefall det är baserat på rykten...
Vi har bott ihop i snart 3år...
Hästar! Hon rider dressyr på ganska hög nivå

Och som sagt... Inte byta flickvän.

Frågan är hur folk skulle reagera om jag verkligen tog kortet i sommar. Varför klassas de flesta MC åkare som busar? Jag trodde det var mest HD folket och kontrade med "Jag ska ju inte bli nån hells angel.."

Då tycker jag att du ska upplysa henne om hur farligt det är att rida, det är levande djur, man vet aldrig hur dom reagerar.
Motorcykeln gör som du vill, en häst kan hoppa till och det kan gå riktigt illa.

Accepterar hon inte ditt intresse - dumpa. Vem vill vara ihop med någon som inte låter en ha egna intressen? Visst kan man vara orolig och liknande, men vafan, någon måtta får det ju vara! :huvet

KVINNOFOLK, det är allt jag säger.

/C, som har en syrra som fick whiplash efter en spark av häst, och som nu gått över till hojar istället. ;)

(Tror hon dig inte, så skicka henne till mig. Ridit själv i 14år och råkat ut för diverse skador, bla blivit släpad efter en häst i stigbygeln ;) )
 
Last edited:

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
fråga om du inte får bada utomhus heller, fler som drunknat i år än som dött i mc-olyckor. Och som i inlägget ovanför, ridning är bra mycket farligare än motorcykel. Känner fler som skadat sig inom ridningen än inom motorcykelåkandet, och jag känner inte många som rider...

Stå på dig!

Och man är inte en whimp för att man tar hänsyn till sin tjej! Att bara köra över sin tjej och helt strunta i vad hon tycker är inte så sunt för förhällandet det heller. Som tur är har jag en tjej med egen hoj, det är den bästa lösningen, inget gnäll, ingen ryggsäck :D
 
Last edited:

jimpo

"THE DUKE"
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Bagarmossen
Hoj
Duken såld, numer en rosa honda cb 900 f i delar.
Spray skrev:
2176877 Blev inspirerad av BigPhils tråd eftersom han fick så mycket hjälp med sina problem. :(

Hade ett prat med min sambo idag om mina planer på att ta MC kort i slutet av sommaren. Hon blev helt ställd och blev först arg, sedan lessen. Vidare deklarerade hon
1. Att hon aldrig någonsin skulle kunna tänka sig att åka bakpå en motorcykel,
2. Det är vidrigt med MC åkare, eftersom det mest är gamla som kör.
3. Skinnkläder är äckliga och allra minst _Jag_ skulle passa i ett sådant...
4. Alla som kör MC har en stämpel som busar och att hon hävdade också att folk i allmänhet ser ner på MC åkare eftersom de inte brukar uppfattas som normala...? Stämmer detta föresten?
5. Jag har dålit omdömmde och skulle aldrig klara av att köra motorcykel normalt.. :(
6. En bekant till henne jobbar som sjuksköterska...

Sedan avslutade hon med "gör det om du vill, men jag kommer vara orolig varje gång du är ute och åker".

Vad ska jag göra? Att det är farligt är ju svårt att förneka =/

hon tillhör överklassen va...? gör vad DU vill mannen, låt inte nån brackbruds jävla nojjer styra dig.
 
Last edited:

rogga R6

www.vsbracing.se
Gick med
2 Apr 2006
Ort
NYKÖPING
Hoj
minimoto/snart barnvagn
skriv in dig nu direkt
köp hoj nu på en gång

vad ska hon säga allt e ju klart ! bara ut och åk
 

Cable guy

TROR DU JAG BRYR MEJ???
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
Husqvarna 510 smr -06
Låt henne teckna en fet livförsäkring i ditt namn med henne som förmånstagare! På så sätt får hon ju lite kompensation om olyckan skulle vara framme :död

Då kommer hon tjata på dig att åka mer hoj.... Alla glada och nöjda! :rofl
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Köp en fyrhjuling, åker man ju på B-kort
 

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Hästar! Hon rider dressyr på ganska hög nivå
Troligen har din sambo kunnat överföra en del av erfarenheterna av samspel ryttarinna/häst på samspelet med pojkvännen, så var lite uppmärksam på det.

I övrigt är jag mest orolig över de frågor du ställde om sporthojar som visar att du kanske inte har så mkt MC-vana ännu ?
Har du kört/åkt någon motordriven tvåhjuling förut ?
Vad tror du är mest lockande grejen för dig med att skaffa hoj ?
De är ju som själva sinnebilden för utlevd frihetslängtan, komma bort från vardagens krav och anpassning för en stund.
Det kan finnas risker med att gå direkt från trampcykel till de extremaste sporthojarna. Nog kan det tänkas att en del överlever även det men det är nog säkrare att ta det hela lite gradvis. Och hur vet du att den hojtypen är vad du gillar ? Typiskt lyckosam utbildningshistorik är att ha börjat med något mindre/enklare för att träna upp sig och bemästra grunderna, och förstå själva fordonet och skillnaden mellan olika hojtyper.
 

Mart

Fem fyror är fler än fyra
Gick med
10 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
K6 Suzuki GSX 1300 R
Lite hårt att säga att du ska dumpa bruden men om jag vore dig så skulle jag köpa en hoj (kanske en äldre 750 och öva skiten ur den tillsammans med en handledare)... sedan skulle jag dumpa bruden, ta kortet och njuta av livet!

Som andra redan sagt, hon har ingen som helst rätt att få dig att känna dig skamsen för dina drömmar... nja, vissa drömmar kanske men inte drömmen att ta A-lappen.

Ta kortet för f*n men det här är kanske lite fel forum att ställa den där frågan... jag känner att jag är något partisk, ja kanske rent överjordiskt förbannad på din flickvän för att hon ställer dig mot väggen så där.

Men det är nog bara jag.
 

Barrichello

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Ort
Piteå
Hoj
Blidde inget :(
Lyssnar du på henne kommer du att bli grymt bitter så småningom. Att begränsa varandra leder oftast till att den ena blir bitter och bryter upp.
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Var inte så sabla orolig över vad flickvän/sambo/fru tycker. Hon vänjer sig. Ingen orkar vara sur över något i mer än några veckor. Tanka hem lite nätporr från http://www.puretna.com så klarar du dig tills hon är kontaktbar igen :)

Ridning eller hojåkning ger båda en mycket viktig avkoppling som man behöver för att orka med vardagsslitet. När man sitter på sadeln oavsett om man har en häst eller hundra hästar under den så är man 100% fokuserad på just det man håller på med.
 

TurboBuser

NR Racing
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Med GixxerLady
Hoj
Buse-07 Fullvuxen med 313 rwhp!
Gör aldrig som brudar vill när det gäller sånt här för då blir du förutsägbar och tråkig o när hon har tröttnat på att hunsa dig dumpar hon dig som en hund och då står du där...

LEV LIVET FÖR FAN !!! :squid
 

Art Vandalay

#149 Open
Gick med
9 Nov 2003
Ort
Örebro
Hoj
KTM 525 SMR
DanL skrev:
2296039 Gör aldrig som brudar vill när det gäller sånt här för då blir du förutsägbar och tråkig o när hon har tröttnat på att hunsa dig dumpar hon dig som en hund och då står du där...

LEV LIVET FÖR FAN !!! :squid

Håller med till fullo, det är DITT liv gillar hon det inte är det bara att avsluta förhållandet. Se det så här, hur ska du kunna göra en kvinna lycklig om du inte är lycklig själv????
Tänk på den!!!!!!
Köp en snabb sak nu så du får lite kul i livet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :yoparty
 

stone

mek@spoonvalleyracing.se , depåtomte :-)
Gick med
11 May 2005
Ort
Halmstad
Hoj
KTM 690 SMC R
:corn
En vis man sa en gång:
Ju mer jag lär mej om kvinnor, desto mer älskar jag min hoj :hihi
 

Warlock

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2006
Ort
Paradiset
Hoj
None for the moment
stone skrev:
2296208 :corn
En vis man sa en gång:
Ju mer jag lär mej om kvinnor, desto mer älskar jag min hoj :hihi

SÅ sant som det är sagt :rofl :rofl :rofl


Ang. ridning kontra mc åkning: blir du avslängd av en häst och missar den stora stenen i diket så kanske hästen sparkar i hjäl dig i stället en sån grej hände en polares moster för inte så länge sen :död och begraven numera.
missar du den stora stenen i en hojvurpa så är det inte troligt att hojen sparkar i hjäl dig. Vad jag vill ha fram är att alla intressen har sina risker och "det är farligt att leva man kan faktiskt dö" lev livet medan du kan i morron kan det vara försent, det verkar ju faktiskt som bruden accepterade i sista änden, så bjud henne på "baguette" och hojen på schysta kurvor så blir nog allt bra :tummenupp
 

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Ort
08 + 1 813
Hoj
Panigale
låt bli o ta kort, tänk om du kommer till en korsning och tjejen inte är med ( eftersom hon inte ville ) och du vet inte var du ska svänga, då kan du ju få stå där i evigheter :rolleyes:
 

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1 07
Bevisa motsatsen.

Det bästa du kan göra är att bevisa motsatsen på alla punkter. Om du gör det rätt så kommer hon att be om att få följa med på dina turer som blir era turer. nOm inte så byt paket till ett bättre. :banana
 

Spray

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Sverige
Hoj
Cagiva
Körkortstillståndet är fixat, teoriprovet är kirrat, uppkörningstiden bokad...


"Troligen har din sambo kunnat överföra en del av erfarenheterna av samspel ryttarinna/häst på samspelet med pojkvännen, så var lite uppmärksam på det."
Gunnar,
Kan du utveckla? Lät intressant...

Naaaaaj ingen hoj än, får vänta tills man har råd :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top