Flygande inspektion!

Jag blev tagen i en flygande i lördags...Bilinspektören började glatt fråga om hojen och gopro kameran. Då kommer det fram en kvinnlig polis.
-Du blåste förbi vår buss rätt friskt igår!!! Hade jag haft en mätning hade du fått böter! -Det tror jag inte nä, min hoj stod i garaget ;)

Givetvis fick man nedslag och 1500 i böter för diverse ändringar på hojen. Men men vill man köra fin får man ju pröjsa.

När det är dags för böterna så fick man ju höra världens utlägg om körningen dagen innan. Jag satt mest och ja jo, mhmm, jodå så att eee. Sen säger den trevliga polisen att anledningen till att jag kommer ihåg ditt namn, din adress och ditt personnummer är för att vi fyller år samma dag. JA men GRATTIS! Tog böterna och flinade lite för mig själv åt situationen. Hur stor är chansen?

Precis innan jag ska starta hojen skriker bilinspektören glatt - Hamnar filmerna på sporthoj eller?
-Kanske det men dom är inte filmade från denna hojen!

Antar att denna tråden var för att skriva av sig lite

Låter som du har ögonen på dig. Det var nog ingen tillfällighet att de stoppade just dig tror jag av din berättelse att döma.

Kolla hur e-märkningen ser ut på en org. dämpare. Gå till närmaste screentryckeri som gör märkskyltar. Fixa en liten lagom skylt å smacka på dämaren.
Eller om de har etsning och dämparen har sådant material som är etsningsbart, ta med dämparen å få dit en org. märkning... Hur ska besiktningen veta VEM som märkt dämparen...?

Vad jag vet är det inte olagligt att tjöra en "orginaldämpare" som det sitter ett Yoshi, Acra eller nå annat märke på :D

Hur svårt kan det vara :D

Låter som du har ögonen på dig. Det var nog ingen tillfällighet att de stoppade just dig tror jag av din berättelse att döma.

Ja dom har helt klart ögonen på mig just nu. :yoparty Men det var bara en tillfällighet att vi blev stoppade i lördags. Dom hade mätning på motorvägen vid erikslund och vi kom på 107an (rätt vägnr?) från bjuv mot ängelholm. Och då var dom ju rätt snabba med att vifta in oss. Man får ju ge dom en chans imellanåt så vi valde att stanna.

Anledningen till allt det här med e märkta saker måste ju vara att då kan dom dra in ännu mer pengar från alltsom oftast hederliga människor. :huvet

Anledningen till allt det här med e märkta saker måste ju vara att då kan dom dra in ännu mer pengar från alltsom oftast hederliga människor. :huvet
Jo nog är det intresset av att dra in pengar, men inte till staten utan till bilindustrin.
Det är bilindustrins lobbyism inom EU som gjort att vi har heltypsgodkännande av fordon.
Hellst skulle dom nog se att man inte fick byta till andra E-godkända produkter så man va tvungen att köpa allt orginal. Har för mej att det va BMW som drev frågan om att man inte skulle få ha andra torkarblad än orginal.

Kolla hur e-märkningen ser ut på en org. dämpare. Gå till närmaste screentryckeri som gör märkskyltar. Fixa en liten lagom skylt å smacka på dämaren.
Eller om de har etsning och dämparen har sådant material som är etsningsbart, ta med dämparen å få dit en org. märkning... Hur ska besiktningen veta VEM som märkt dämparen...?

Vad jag vet är det inte olagligt att tjöra en "orginaldämpare" som det sitter ett Yoshi, Acra eller nå annat märke på :D

Hur svårt kan det vara :D

Ja och man kanske t.o.m. kan rycka bort klistermärket, då kanske det skulle funka :banana

Å få tag i en reg.tid i närheten va visst svårare än jag trodde. 17 aug. va den tidigaste och körförbudet inträder 15 juli :6surkart

vad heter det när man ska besikta en nybiggd hoj? är inte det reg.besiktning också?

isåfall så blir ju hojen godkänd med den dämpe så borde man inte kunna åka på den grejen något mera.

'Är i Linköping denna veckan och när jag kom körandes på Industrigatan kom det 2 kromslädar med raka rör som drog järnet. Small bra i husen runt om.
100 meter längre fram står batongarbetarna tror ni de stoppade dem, nej för fan 50 meter bakom kom ju en R1:a som de plockade in istället.

vad heter det när man ska besikta en nybiggd hoj? är inte det reg.besiktning också?

isåfall så blir ju hojen godkänd med den dämpe så borde man inte kunna åka på den grejen något mera.

Bekymret är att hojar nyare än ca år 2000 är helfordonsgodkända. Vid regbes. ska de vara i originalutförande, inkl den ljuddämpare hojen levereras med

Bekymret är att hojar nyare än ca år 2000 är helfordonsgodkända. Vid regbes. ska de vara i originalutförande, inkl den ljuddämpare hojen levereras med

ok..

är du säker på att det är 2000? jag har inte vart tvungen att ha varken originalburk eller backspeglar på min från 2001 när jag har besiktat.

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick