Lätt bästa artikeln om Malaysia flighten:
http://mobile.nytimes.com/2014/03/17/world/asia/malaysia-airlines-flight.html?from=global.home
http://mobile.nytimes.com/2014/03/17/world/asia/malaysia-airlines-flight.html?from=global.home
Kraschade i Rom häromåret, endast personskador.
Nu är Boeing 777 också ett helvetesflight.
A340 är hatad sedan tidigare.
Schysst att jag är bokad på en flight med vardera, undrar om båda störtar.
Du kan ta och sätta upp varenda flygplansmodell på din lista när det är välplanerade terroristorganisationer som ligger bakom
Btw så ska du inte lita så mycket på dagens så kallade "kvalitetsmedia", då dem är helt sjukt korrupta och greedy om att skriva om vad som helst som kan smutskasta andra när dom många gånger inte har en jävla aning vad dem pratar om och drar sig inte en sekund för förtal.
just sayin'...
A340/A330 störtar rakt i havet om det börjar blåsa och regna, det känns inte helt bra.
Men påståendet från Rainman stämmer dock fortfarande, quantas never crashed.
Kul tråd det här. Jag kan säga på rak arm att om man tror att man kan höja flygsäkerheten genom att resa med Boeing istället för Airbus så är det helt fel. Allt handlar om vem det är som flyger och vilken utbildning och säkerhetskultur som finns på bolaget. Airbus eller Boeing har ingenting med saken att göra.
A340/A330 störtar rakt i havet om det börjar blåsa och regna, det känns inte helt bra.
Snackar vi Air-France kraschen så var det ju två grejer som hände. 1) en av hastighetssensorerna frös i någon minut för att sedan åter börja fungera flera minuter innan planet slog ned. Denna hastighetssensor finns både i vissa boeing och airbus-plan. 2) Knäpp grod-styrman får för sig att panikartat dra spaken bakåt i mer än tre minuter trots att planet larmar om stall där alla med någon flygutbildning vet att spaken ska fram, snudd på oavsett vilket tillstånd planet har för övrigt.
Vill man pigga upp Markus lite så finns det ju en teori om att planet kraschade i havet,
men inte gick sönder
Så sakta sjunka ner 100-4000meter ner i djupet och vänta på döööööden, det vore väl någe?
Ruggigt. Detta kan sluta hur som helst.
Jag har aldrig sett ett jetplan flyga så lågt över vår ö tidigare. Jag kunde till och med urskilja dörrarna på planet, säger en av invånarna.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/obor-ska-ha-sett-forsvunna-planet/
Och exakt hur skulle det sjunka om det är intakt?
Bortsett från kapning, vad är mardrömsscenariot?
– Att planet gick ner i en brant vinkel mot vattenytan och att det står intakt på havsbotten.
Jag tycker det är ett så sjukt oattraktivt erbjudande faktiskt:
Premiärminister bekräftar krasch: Ingen överlevde
Ny brittisk satellitdata. Anhöriga kineser flygs till Australien.
Men åh vad gärna man skulle vilja:
1. flyga
2. över Indiska oceanen
3. med Malaysian
...om ens anhörig var med på den flighten.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |