Lätt bästa artikeln om Malaysia flighten:
http://mobile.nytimes.com/2014/03/17/world/asia/malaysia-airlines-flight.html?from=global.home
http://mobile.nytimes.com/2014/03/17/world/asia/malaysia-airlines-flight.html?from=global.home
Kraschade i Rom häromåret, endast personskador.
Nu är Boeing 777 också ett helvetesflight.
A340 är hatad sedan tidigare.
Schysst att jag är bokad på en flight med vardera, undrar om båda störtar.
Du kan ta och sätta upp varenda flygplansmodell på din lista när det är välplanerade terroristorganisationer som ligger bakom
Btw så ska du inte lita så mycket på dagens så kallade "kvalitetsmedia", då dem är helt sjukt korrupta och greedy om att skriva om vad som helst som kan smutskasta andra när dom många gånger inte har en jävla aning vad dem pratar om och drar sig inte en sekund för förtal.
just sayin'...
A340/A330 störtar rakt i havet om det börjar blåsa och regna, det känns inte helt bra.
Men påståendet från Rainman stämmer dock fortfarande, quantas never crashed.
Kul tråd det här. Jag kan säga på rak arm att om man tror att man kan höja flygsäkerheten genom att resa med Boeing istället för Airbus så är det helt fel. Allt handlar om vem det är som flyger och vilken utbildning och säkerhetskultur som finns på bolaget. Airbus eller Boeing har ingenting med saken att göra.
A340/A330 störtar rakt i havet om det börjar blåsa och regna, det känns inte helt bra.
Snackar vi Air-France kraschen så var det ju två grejer som hände. 1) en av hastighetssensorerna frös i någon minut för att sedan åter börja fungera flera minuter innan planet slog ned. Denna hastighetssensor finns både i vissa boeing och airbus-plan. 2) Knäpp grod-styrman får för sig att panikartat dra spaken bakåt i mer än tre minuter trots att planet larmar om stall där alla med någon flygutbildning vet att spaken ska fram, snudd på oavsett vilket tillstånd planet har för övrigt.
Vill man pigga upp Markus lite så finns det ju en teori om att planet kraschade i havet,
men inte gick sönder
Så sakta sjunka ner 100-4000meter ner i djupet och vänta på döööööden, det vore väl någe?
Ruggigt. Detta kan sluta hur som helst.
Jag har aldrig sett ett jetplan flyga så lågt över vår ö tidigare. Jag kunde till och med urskilja dörrarna på planet, säger en av invånarna.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/obor-ska-ha-sett-forsvunna-planet/
Och exakt hur skulle det sjunka om det är intakt?
Bortsett från kapning, vad är mardrömsscenariot?
– Att planet gick ner i en brant vinkel mot vattenytan och att det står intakt på havsbotten.
Jag tycker det är ett så sjukt oattraktivt erbjudande faktiskt:
Premiärminister bekräftar krasch: Ingen överlevde
Ny brittisk satellitdata. Anhöriga kineser flygs till Australien.
Men åh vad gärna man skulle vilja:
1. flyga
2. över Indiska oceanen
3. med Malaysian
...om ens anhörig var med på den flighten.
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |