Flying Eagle skinnställ, bra eller anus?

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Har någon erfarenhet av Flying Eagle skinnställ?

Det är den här som jag talar om:

showpic.php

Är väldigt billigt, kostar runt 3 laxar. Är på väg att köpa ett sådant, men är det verkligen något att ha med tanke på hur mycket det kostar? Skyddar det tillräckligt bra?

P-E

Guest
H4 skrev:

showpic.php

Är väldigt billigt, kostar runt 3 laxar. Är på väg att köpa ett sådant, men är det verkligen något att ha med tanke på hur mycket det kostar? Skyddar det tillräckligt bra?

JAG skulle då inte köpt det. Skulle inte köpt något ställ under 7000 på normal pris. De har någea värsting ställ på lelles för 5000-6000, från förra året. Finns det inte i din storlek köp ett nytt ställ för 8-10000. Då ställ och näst viktigast efter ryggplatta och hjälm. Det är en billig försäkring som kan rädda ditt liv. Köper man ställ, handskar, stövlar och hjälm och ryggplatta på en gång får man 15% rabatt om det är nya grejer, alltså inte förra årets modeller. Ett skinnställ kan man ha i 10 år så varför inte köpa en bra ställ. Det du visade bild på var inte ens snyggt!

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
P-E skrev:
JAG skulle då inte köpt det. Skulle inte köpt något ställ under 7000 på normal pris. De har någea värsting ställ på lelles för 5000-6000, från förra året. Finns det inte i din storlek köp ett nytt ställ för 8-10000. Då ställ och näst viktigast efter ryggplatta och hjälm. Det är en billig försäkring som kan rädda ditt liv. Köper man ställ, handskar, stövlar och hjälm och ryggplatta på en gång får man 15% rabatt om det är nya grejer, alltså inte förra årets modeller. Ett skinnställ kan man ha i 10 år så varför inte köpa en bra ställ. Det du visade bild på var inte ens snyggt!

Du har nog rätt, men vad ska man göra när man inte har tillräckligt pengar för ett riktigt ställ?

Är det bättre att åka runt i jeans än skinnstället ovan?

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
korvgubbe skrev:
Om jag bara lyckas banta bort något kilo så lär det här sitta som en smäck.. däremot är jag jäkligt nöjd även om jag för tillfället är aningen för tjock!

http://www.louis.de/_20d63fdad3fdd8...526wgr%253D780%2526page%253D0&artnr_gr=208450

Det här skinnstället då är klart mycket bättre än flying eagle stället?

Farsan ska åka ner till Tyskland på Tisdag, och han har tänkt köpa ett sådant ställ. Problemet är att jag kan inte hänga med och testa storlekar.

Hur ska man då veta? 185, väger 80 kg.

Last edited:

P-E

Guest
H4 skrev:
Det här skinnstället då är klart mycket bättre än flying eagle stället?

Snyggare är det iallafall. Stälen är ju billigare av en anledning. De är oftast sämre än dyrare ställ. Fråga dina föräldrar vad de tycker, köra utan ställ och skrapa upp hela kroppen eller bjuda på lite extra. Fast ett sånt ställ skyddar ju bättre än inget.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
H4 skrev:
Du har nog rätt, men vad ska man göra när man inte har tillräckligt pengar för ett riktigt ställ?

Är det bättre att åka runt i jeans än skinnstället ovan?

Frågar du mig så vurpar jag hellre i ett ställ för 3000 än i jeans.

Billson

South Coast Supermotards #95
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
KTM 525 SM -05
H4 skrev:

showpic.php

Frågan är hur kvalitén på sömmar och matrial är, för så lite pengar så känns det som om de gjort avkall på något i alla fall.
Får hoppas att det fyller sin funktion.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
P-E skrev:
Snyggare är det iallafall. Stälen är ju billigare av en anledning. De är oftast sämre än dyrare ställ. Fråga dina föräldrar vad de tycker, köra utan ställ och skrapa upp hela kroppen eller bjuda på lite extra. Fast ett sånt ställ skyddar ju bättre än inget.

I ena meningen säger du att det är viktigare att det är säkrare sen bedömer du stället efter hur det ser ut ???

Hur vet du att dom billigare är sämre ???

Gärna lite fakta tack.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Iallafall, tittar man på likadana hjälmar i Sverige - Tyskland så märker man att priset i Tyskland är mindre.

Undra vad ett sådant Vanucci skinnställ hade kostat i Sverige?

ducceper

sdk m2525
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Ducati 998, crescent compact 78 orange
En kompis har ett ställ från flying eagle, Inget fel på det stället. Bra skydd, bra sömmar.Finns ju inget som säger att det e sämre bara för att det e billigare. Sen kanske dom inte lagt lika mycket på design, passform.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
H4 skrev:
Iallafall, tittar man på likadana hjälmar i Sverige - Tyskland så märker man att priset i Tyskland är mindre.

Undra vad ett sådant Vanucci skinnställ hade kostat i Sverige?

Börja med att slå på 9% moms till och fraktkostnader.

Sen dom skyhöga påslagen en Mc-affär ha på kläder så hamnar du säkert runt en 7000-8000,men blir stället bättre eller sämre för det är ju frågan ?

Farbron, inköpare på ett tysk företag.

P-E

Guest
Långa farbron skrev:
I ena meningen säger du att det är viktigare att det är säkrare sen bedömer du stället efter hur det ser ut ???

Hur vet du att dom billigare är sämre ???

Gärna lite fakta tack.

Ett stäl är billigare av någon anledning.

Är det lite billigare kan det bero på att fabriken där de görs ligger när vattnet och lättare kan skickas iväg, eller att de görs i samma land som de säljs. Eller att de har ett mindre lager och därför inte betalar lika mycket för osålda kläder.

Är de mycket billigare beror det oftast på matrialet de är gjorda av. Kvaliten på arbetet osv osv.

Igår tror jag att jag läste, om det där andra billiga skinstället, Som börjar på v. :D Någon skrev att en stället inte såg allt för bra ut efter en vurpa.

Dainese och Alpinestars och de andra märkes ställen är dyrare för att de har märke. Men inte 10000kr dyrare. Det måste vara bättre ställ eftersom de är så pass mycket dyrare.

Och självklart köper man hellre det stället än inget alls. Om han VERKLIGEN inte kan fixa fram pengar på något sätt är han illa tvungen att köpa ett lågpris ställ. Men då tyckte jag att han kunde köpa det som började på V då det är klart mycket snyggare.

Ulfis

aka Retep
Gick med
13 Oct 2004
Hoj
VFR800 -08, CBR600 -96
Väldigt många åsikter men det verkar som om ingen VET något om just Flying Eagle. :7peta

Är det någon som ens har hållit i ett sånt eller är det bara munnen som går.... :bladder

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
P-E skrev:

Är det lite billigare kan det bero på att fabriken där de görs ligger när vattnet och lättare kan skickas iväg, eller att de görs i samma land som de säljs. Eller att de har ett mindre lager och därför inte betalar lika mycket för osålda kläder.

Är de mycket billigare beror det oftast på matrialet de är gjorda av. Kvaliten på arbetet osv osv.

Igår tror jag att jag läste, om det där andra billiga skinstället, Som börjar på v. :D Någon skrev att en stället inte såg allt för bra ut efter en vurpa.

Dainese och Alpinestars och de andra märkes ställen är dyrare för att de har märke. Men inte 10000kr dyrare. Det måste vara bättre ställ eftersom de är så pass mycket dyrare.

Och självklart köper man hellre det stället än inget alls. Om han VERKLIGEN inte kan fixa fram pengar på något sätt är han illa tvungen att köpa ett lågpris ställ. Men då tyckte jag att han kunde köpa det som började på V då det är klart mycket snyggare.

Sen är kanske Flying Eagles skinnställ bättre än V med tanke på priset, eller?

Ska man enbart gå efter pris eller märke?

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
Slappna av. De har väl klara samma CE test och allt vad det heter som alla andra ställ. Högt pris behöver inte nödvändigtvis betyda att det är så otroligt mycket bättre.
Men märkesnördar finns det ju gott om.

//Fredda

Tzr_Racing

Supa bör man annars dör man!
Gick med
5 May 2004
Hoj
Tzr 125 (med vita miniblinkers av carbon,styrdämpare å lite annat smått å gått:P)
P-E skrev:

Håller med på alla sätt å vis! :tummenupp

P-E

Guest
H4 skrev:
Sen är kanske Flying Eagles skinnställ bättre än V med tanke på priset, eller?

Ska man enbart gå efter pris eller märke?

När de är så pass billiga tycker jag du ska ta det andra då det enligt min mening är mycket snyggare. Båda kostar ju runt 3000:-

Edit, testa ringa Lelles MC, de har några racing ställ på rea för ca 4-5000. Förra årets modeller.

Last edited:

Lucifer

fd Crash test doll
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
R6 (såld) 206 cc (såld)
Tror absolut att ett ställ kan va minst lika bra även om det är billigt. Däremot tycker jag inte att du ska köpa ett ställ som du inte kan prova innan. Det kan skilja otroligt mycket mellan två ställ som är samma storlek (olika märken alltså).

Om du har klen ekonomi (vet hur det är) så tycker jag att du ska kolla upp beg ställ. Det finns otroligt många som gått upp/ner i vikt eller bara "måste ha det nyaste". Man kan göra bra kap anser jag i alla fall. Har du ungefär 3000:- att lägga så kan du hitta finfina beg ställ.

Lycka till i vilket fall. :)

Edit: Rekomenderar även delat ställ. Mer praktiskt i mina ögon.

Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Vanuccistället kostade 800 euro förra året. Skulle det varit här med den svenska momsen hade den då kostat 7.835:- . Har sålts på reorna på Louis.de för 499 och nu sålde dom ut dom för 249 euro. Kanske för att det är en ny modell på gång eller nått? Är som sagt inget ordinariepris på dom ställen. Finns väldigt få storlekar kvar nu dock. Säljs annars i sverige på www.bikeshop.se för reapriset 4.595:-

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln