Flying Eagle skinnställ, bra eller anus?

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
OM det fortfarande är Flying Eagle stället som den här tråden gäller , så kan jag bara säga att det är ett kanonställ till de pengarna. Hade ett för 2 somrar sen...satt som en smäck o luftigt o skönt. Det enda negativa var innefodret i byxorna som var lite dumt... Fötterna trasslade in sig i det när man skulle ta det på sig. Annars ett kanonställ. Om det skyddar ??... Tja... Det klarade i alla fall en vurpa i 140Km/h in i ett staket o sen saltomortaler X anatal varv på asfalten. Hade ett flying eagle ryggskydd oxå.....

Så jag ser inte att detta stället skulle vara särskilt mycket sämre än värsta Alpinestars stället.... Poserfaktorn då , men kan du leva utan den så KÖP ! :tummenupp
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Så otroligt infantilt att tro att ett något billigare och sämre skinnställ som inte har "det rätta" märket ramlar sönder av sig sig själv..

Jag valde nu senast ett billigare ställ, väldigt nöjd, men kommer definitivt att köpa dyrare nästa gång, mest kanske för at jag är prylbög.. Och fåfäng..

Man kan inte alltid ha det dyraste.. Antar att dom som har dom tuffaste "rätta" ställen är dom som står mest vid korvmojen i sin lilla by och visar sin retta för kidsen... :rolleyes:

Flying eagle är inte gjort av ica-kassar, håller dock säkert sämre än ett ställ för 10k mer, men dom är ju klassade med vissa normer som alla andra ställ..
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
H4 skrev:
Du har nog rätt, men vad ska man göra när man inte har tillräckligt pengar för ett riktigt ställ?

Är det bättre att åka runt i jeans än skinnstället ovan?


köp begagnat

Köpte ett i nyskick beggad för 1/10 av nypris
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Folkezx9r skrev:
OM det fortfarande är Flying Eagle stället som den här tråden gäller , så kan jag bara säga att det är ett kanonställ till de pengarna. Hade ett för 2 somrar sen...satt som en smäck o luftigt o skönt. Det enda negativa var innefodret i byxorna som var lite dumt... Fötterna trasslade in sig i det när man skulle ta det på sig. Annars ett kanonställ. Om det skyddar ??... Tja... Det klarade i alla fall en vurpa i 140Km/h in i ett staket o sen saltomortaler X anatal varv på asfalten. Hade ett flying eagle ryggskydd oxå.....

Så jag ser inte att detta stället skulle vara särskilt mycket sämre än värsta Alpinestars stället.... Poserfaktorn då , men kan du leva utan den så KÖP ! :tummenupp
Precis! :tummenupp
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
P-E skrev:
Märke är dyrare, låt säga att du får betala 3-4 tusen för märket. Men inte mer, är ett ställ 10000 kr dyrare är det nog bättre.
Nej, det stämmer inte... Jag har ett alpinestars TZ-1, farsan har ett alpinestars patriot, vi har jämfört dom, sömmar och dragkedjor är precis samma, mitt har tom en del skydd som inte hans har... Svanskoteskydd och revbensskydd, det har inte hans. Ändå kostar hans ca 5000 mer. Förmodligen bara för det har lite tuffare design.
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
KalleNorton skrev:
Nej, det stämmer inte... Jag har ett alpinestars TZ-1, farsan har ett alpinestars patriot, vi har jämfört dom, sömmar och dragkedjor är precis samma, mitt har tom en del skydd som inte hans har... Svanskoteskydd och revbensskydd, det har inte hans. Ändå kostar hans ca 5000 mer. Förmodligen bara för det har lite tuffare design.
Är dom köpt ur samma kollektion och är det samma typ av skinn i ställen?
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag köpte ett allväderställ från Flying Eagle i höstas för 1500 spänn, att ha när det är kass väder och jag är än så länge mycket nöjd med det. Har inte provvurpat (ännu :rolleyes: ), men det både känns och ser ut att vara av utmärkt kvalitet. Förhoppningsvis är deras skinnställ lika prisvärda. :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top