mjukis skrev:2668963Har köpt mig en ny hd (10000 spinnaren äntligen!) men vill/orkar inte installera XP på nytt.
Funkar väl att bara flytta över allt från dem gamla hårddisken till den nya så funkar det?
Varför inte när Windows rullar?Biturbo skrev:2668999Ja det funkar. Men du kan inte göra det medan du kör vindows. Dvs. du lär göra det från en annan dator alternativt boota från en diskett eller cd.
Du kan ju också använda ghost (el. dylik programvara) och göra en kopia till den nya disken.
andersbrink skrev:2670177Norton Partition Magic eller Norton Ghost fixar att kopiera dina diskar. Se bara till att den nya disken blir Unhidden och Primary då du kopierar.
Under booten den andra gången när Norton jobbar så kommer du att få upp två (2) XP-installationer du kan starta, välj den första. Innan du swappar diskar ska du ta bort filerna från X:\WINDOWS\TEMP\ så att inte den nya disken kör "copy from disk1 to disk2" vid första uppstarten.
Är disk2 mindre än disk1 måste du göra en Resize av primärpartitionen på disk1 så att disk1 ryms på disk2.
JKay skrev:2670193...alltså, enklare att installera om XP och alla program för att få det helt bra. Anser jag i alla fall. Det brukar bli mest klydd när man ska flytta en redan existerande installation till ny HD.
Trodde jag också, innan datorn vägrade detektera min nya dvd-spelare hur jag än gjorde. Byglade om, och vips fanns den plötsligt i BIOS. Innan fanns det inte ett spår av att den existerade. Varken i BIOS eller windows.mjukis skrev:2671441Jumprarna ska inte spela ngn roll.
FreddaGädda skrev:2671477Trodde jag också, innan datorn vägrade detektera min nya dvd-spelare hur jag än gjorde. Byglade om, och vips fanns den plötsligt i BIOS. Innan fanns det inte ett spår av att den existerade. Varken i BIOS eller windows.
mjukis skrev:2671528http://wdc.custhelp.com/cgi-bin/wdc.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=872&p_created=1039465570
Titta på bilden i länken, jag ser ingenstans där man ska bygla disken för varken master eller slave. SATA diskar verkar inte funka på samma sätt dom IDE.
mjukis skrev:2671475Blir rätt lack på detta nu. Funkade inte att bara skapa partition och formatera.
XP´s installations pgm hittar ingen disk!? Vad göra?
Har 3 saker att välja på i boot priority:
1: VIA VT6420 1st HDD Vad är detta?!
2: Intel UNDI, PXE-2. Ännu mera, vad är detta?!
3: Cd-rom
Har nog testat alla varianter snart, borde ju vara så att Cd ska va först, sen HDD (vad det nu är för HD tjockafes,
Starstriker skrev:26721531.CD
2. HD (hårddisken)
3. Intel ( vad nu det där är, kanske en gammal floppy?)
Vad är problemet? Stoppa i din Win Xp-skiva och kör. Ska du formattera din gamla/nya disk så är det bara att typ klicka yes på allt i setupfasen när du installerar om XP.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |