wheelielover
Lite lagom dum i huvudet:)
dukeIIfbg skrev:2039547Vad spelar de för roll vad dina gubbar på jobbet säger?? när de inte står någonstans i lagboken?? de är väl ändå lagen som gäller??
Nja,jobbar ju på Polisen så...
dukeIIfbg skrev:2039547Vad spelar de för roll vad dina gubbar på jobbet säger?? när de inte står någonstans i lagboken?? de är väl ändå lagen som gäller??
wheelielover skrev:2041740dukeIIfbg skrev:2039547Vad spelar de för roll vad dina gubbar på jobbet säger?? när de inte står någonstans i lagboken?? de är väl ändå lagen som gäller??
Har både kollat i ASB kontrollplan samt deras regbesiktningshandbok och hittar inget förutom i kontrollplanen att OM skylten sitter mellan bakskärm och hjul så ska den underkännas som svåravläst. Observera att det finns inget som säger att din hoj måste vara utrustad med bakskärm.
Så om man har belysning i hjulhuset så får man bara böter?!SmacK skrev:2039141fick ombesikting för det.. men har för mig att det var för att jag saknade skyltbelysning.
Rasorblade skrev:2042885Så om man har belysning i hjulhuset så får man bara böter?!
sirSmokealot skrev:2044283Jag förstår att du hoppas på det....
Mr_M5 skrev:2038868Tänkte kolla med er som flyttat in era skyltar ifrån stänkan bak till hjulhuset... Vad säger Farbror Blå om detta? Är dom verkligen skittjuriga på detta som vissa säger..? Erfarenheter..?
Håller på att göra en liknande operation på min KTM 660, flyttar även skyltbelysningen så det blir lite ljus i a f.
Mvh Kimmen.
Det står ingenstans att man inte får ha den där, men polisen tycker det är olagligt. end of storie....Slappa skrev:2045539Vilket svamel det ska vara om den här frågan jämnt, "min morfars farfars far hade en kompis som hade en kompis som"
Dåligt att de ska vara så svårt att hitta vad som gäller
Rasorblade skrev:2045716Det står ingenstans att man inte får ha den där, men polisen tycker det är olagligt. end of storie....
Suomalainen skrev:2045998Jo, om hojen är helfordonsgodkänd så får du inte ändra ett skit på hojen, din är det och därför får du INTE flytta den. Som sagt, du får inte ens ta bort backspeglarna på den trots att det inte är lag på det på hojar. End of story...
Rasorblade skrev:2046039Vi pratade om skylten....och dess anvisningar....Jag vet att min hoj e helgodkänd bla bla...
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|