Flytta till spanien över vintern

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Detta låter som helt underbart, att åka ned dit så länge. Kanske får ett jobb där nere, och då ses vi kanske. Du är väl "nätbar" där nere oxså Swedie, eller?!?!
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Shit va kul det skulle vara... satt idag och drömde om en husvagn med nån ställning för hojarna bakpå så man kunde vara nere i Spanien och åka när alla fryser. Har man fast adress så kan man väl vara nere och söka jobb med A-kassa 3 månader?
 

rainman

...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
*
Rigge skrev:
Shit va kul det skulle vara... satt idag och drömde om en husvagn med nån ställning för hojarna bakpå så man kunde vara nere i Spanien och åka när alla fryser. Har man fast adress så kan man väl vara nere och söka jobb med A-kassa 3 månader?

Vet inte hur länge, men man kan åka till vilket eu-land som helst och ha a-kassa medans man söker jobb.
 

Henken

Guest
Om ett mirakel inträffar & nån köper bilen nu så följer jag lätt med. Kanske jobbar lite därnere så man slipper bränna allt. Har ändå inget bättre för mig efter 20 p kursen.
 

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I mina träningskläder
Hoj
Kona CC 04
Therudeboy skrev:
Hm kommer aldrig bli mogen oavsett ålder,ska ju köpa en större hoj i december/januari så kanske man kommer ner och ansluter om inte åldern krånglar med dig? ;) hade varit skönt att prata lite spanska igen så man inte glömmer av den helt./loco


Ja sticker gärna ner typ v. 51 o 4 veckor framåt...Måste oxå fräscha upp spanskan...bedrövligt vad man glömmer av.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
nemen! va trevligt! Jag har just nu TOKLUST å festa... så mycket festa det kommer å bli där nere!!! :)

Argh! Skit eskilstuna suger juh! Var ute igår å trodde mig kunna hitta nån bar med fart i. ALLT VAR DÖTT!!

Kanske att vi gör så här att vi skaffar en FET husbuss, vari vi både sover, grisar å parkar hojjarna (eller släp). Tror det kan bli en bra lösning!

Vad sägs!? Vilka är på? Jag är fetpå. Kan väl max bli 3-4st personer isåfall med en bilbussdeal. måste ju ha plats för s.k "prominent material". :cool:
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
BaGeL skrev:
Finns ju alltid plats men vet inte om du tycker om att sova i en båt ;) . Jobbar på dagarna som dykinstruktör och festar på kvällarna det e livet :öl

hur stort utrymme? vad är det för båt? jag har sovit i båt i 1 och en halv månad i Californien. Båt är inga problem så länge dusch finns. Hur är det med parkering å grejjer?

var bor du? södra eller norra delen? vill inte att det ska gå under 10 grader på dagen. :zpy

har du internet uppkoppling? eller finns det i närheten? (där man kan koppla upp egen laptop)
 

BaGeL

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
mm
Swedie skrev:
hur stort utrymme? vad är det för båt? jag har sovit i båt i 1 och en halv månad i Californien. Båt är inga problem så länge dusch finns. Hur är det med parkering å grejjer?

var bor du? södra eller norra delen? vill inte att det ska gå under 10 grader på dagen. :zpy

har du internet uppkoppling? eller finns det i närheten? (där man kan koppla upp egen laptop)
Det är en motorkryssare på 40-42 fot så det finns plats. Just nu är det jag och en kompis som sover här men det finns bäddar för 8 pers. Dusch finns men har ingen aning om vart man kan få tag på en parkering. Vi bor på Palma. :hej
 

BaGeL

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
mm
Sitter på ett internetcafe nu men frågar du snällt här så ska du nog kunna få koppla upp dig.
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Om nån vill hyra min 1a till överpris och det finns ok möjligheter för billigt boende (den båten verkar ju inte fel) så låter det ju helt strålande.

Seriös funderare kan tas, jag kan säkert sköta en del arbete där nerifrån.

Fast då behövs lite bredband helst...
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Trevligt! har du nummer jag kan ringa på? (PM är väl bäst)

jag är mycket intresserad av att åka sirru...

ska till å köpa en laptop isåfall. ska oxå köpa nån sorta bil. Palma är väl ingen ö va? ifall det är en ö.. kan man ta båt dit så man kan släpa hojjen dit per bil?
 

BaGeL

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
mm
Swedie skrev:
Trevligt! har du nummer jag kan ringa på? (PM är väl bäst)

jag är mycket intresserad av att åka sirru...

ska till å köpa en laptop isåfall. ska oxå köpa nån sorta bil. Palma är väl ingen ö va? ifall det är en ö.. kan man ta båt dit så man kan släpa hojjen dit per bil?
Palma är typ huvudstaden på mallorca. Det är sämre med mobilnummret har ingen sådan sak med mig, så vet inte hur vi ska till väga now.
Dags att snuffa jobbadag imorron :rolleyes:
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Fy fan. Jag måste ju med :(
Tyvärr kan jag inte förrens nästa vinter då hela 950R e betald.

Hatar mitt liv.

Se till att bo nära en bana så ni kan gasa på den.

750RR
 

Jonas24

Ny medlem
Gick med
21 May 2003
Ort
Malmö
Hoj
VFR750-94
Har bott i Spanien (malaga o Alicante) i tva ar och anser val mig vara ratt palast om detta underbara land. Malaga ar det busenkelt att fa typ barjobb i (underlattar dock enormt om man kan spanska som jag :D ) Jobbade pa bilfirma sista halvaret jag var dar o utvecklade mina sociala kontakter o min spanska enormt genom detta jobb. Fylleri o sant e praktiskt taget gratis o det finns massor med damer att vila ogonen pa. Genuint spanskt e Malaga fortfarande om man jamfor med turistskitorterna overflodade med vralande cp-engelsman i fotbollstroja som vagrar att overhuvudtaget anpassa sig till landet man befinner sig i o enbart kakar bacon, bonor, o agg o skit... Det e bra mycket billigare an i Sverige fast nu har dem ju infort euron sa nu vet jag inte... Spanjorerna e vanliga men det ar latt att missuppfatta dem da dem har ett annat (vildare) satt att kommunicera pa. Allt jag kommer pa for tillfallet. Har ni nagra fragor om boende eller ovrigt i Spanien sa fram med det bara. Spanjorerna i Malaga speciellt dem aldre har valdigt krassa kunskaper i det engelska tugget sa det far ofta bli armar o ben som Roland i Tallinn
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top