Flyttar ni på häcken vid körning???

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Hur aktiva är ni på att flytta röven vid aktiv körning?

Var ute och åkte med en lirare för et tag sen och han var nästan värre än Rossi på att flytta röven.. :rolleyes:

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
självklart hänger man .
dock inte Så extremt på landväg.
men nr man komemr till bana, då e det bara hänga på!

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Normalt sett flyttar jag den inte så mkt, men vid "aktiv" körning får man hänga en del ifall det ska hända nåt (har en tung hoj och väger 57 kg...)

Akesson

f.d Bandagsfreak
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-01, no more
Iceman1975 skrev:
Hur aktiva är ni på att flytta röven vid aktiv körning?

Var ute och åkte med en lirare för et tag sen och han var nästan värre än Rossi på att flytta röven.. :rolleyes:

Ja! Viktfördelning är viktigt även på landsväg, men ofta kör man ju inte i sådana hastigheter att det behövs så mycket som på bana!

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
Flyttar det lilla :arsele som jag har lite iallafal, ligger ju i flugviktsklassen (192cm på 63kg)

Känns som man har mer marginal att gå på när det går snabbt genom en kurva.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Japp, nästintill alltid. Det kommer så naturligt och jag kan inte svänga annars har jag upptäckt. :näsblod

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Penguin skrev:
Japp, nästintill alltid. Det kommer så naturligt och jag kan inte svänga annars har jag upptäckt. :näsblod

Samma här, ropade jag. Började "burka" medvetet efter en banåkning, och sedan dess känns det naturligt och jag tänker inte på att jag gör det, det bara görs.

Edit: enda undantaget är när jag skjutsar, då känns det bara obekvämt att flytta på sig hela tiden. Å andra sidan kör man betydligt lugnare med skjuts också.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Gillar inte att fladdra runt med arslet när man åker landsväg. Ojämna och guppiga vägar gör nog att detta stör mer än gör nytta tycker jag. Bana är en helt annan sak.

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Jag rengjorde sadeln med biltemas vinyl-blask och den blev så hal efter det så arschlet glider omkring lite hursomhelst när jag har mina gore-texbrallor på... :)

Flåklypa

Il tempo gigante
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R6...skrapad både styrbord och babord.
Självklart! Jag flyttar mig alltid från marken....det känns så läskigt att vara nära asfalten.

Ninja_Alex

MOTOGP!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-9R E2P, Styrdämp, DB-glas, Kolfiber, miniblinkers, Akrapovic system, bänkad 142 SAE, sönderslitna RR-däck....
det är som med allt annat, behöve rman inte flytta på häcken så gör man de inte... känns lite onödigt att göra det när det går sakta... men jo visst, klart man hänger ut lite, det är ju det som är hela njutningen i körningen...

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Penguin skrev:

Känner igen det där. Jag får anstränga mig för att inte burka på landsväg. Men cykeln går helt enkelt dit den ska när jag burkar. Tycker det är skitläskigt att sitta rakt upp när man ska till o svänga. Skitläskigt, det lutar ju så jäkligt. :D

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
CorbenDallas skrev:
Känner igen det där. Jag får anstränga mig för att inte burka på landsväg. Men cykeln går helt enkelt dit den ska när jag burkar. Tycker det är skitläskigt att sitta rakt upp när man ska till o svänga. Skitläskigt, det lutar ju så jäkligt. :D

Håller med ovanstående talare till 100%. Vanesak, känns obehagligt att inte burka.

// - P

Jussi

Nu med mindre hår
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Gixxer 750, Husqvarna TE510
Jag tycker det verkar ge större marginaler om man putar ut rumpan lite, särkskilt on det är lite gupp i vägen. Sen om det spelar nån jättestor roll på landsväg tror jag inte men det känns bättre. Och så höjer det poser faktorn :rolleyes:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
CorbenDallas skrev:
Tycker det är skitläskigt att sitta rakt upp när man ska till o svänga. Skitläskigt, det lutar ju så jäkligt. :D
Och sen vaknade du med en blöt kudde i fejset....

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
WestW skrev:
Gillar inte att fladdra runt med arslet när man åker landsväg. Ojämna och guppiga vägar gör nog att detta stör mer än gör nytta tycker jag. Bana är en helt annan sak.

Håller fullständigt med dig!

// Niklas

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
jag är oxå en liten skit (60 kilogram) så jag klättrar runt ganska aktivt på hojen.. ibland nästan så man vädrar bägge skinkorna.. då känner man sig cool :tungan :rolleyes: :lol

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
mb skrev:
Normalt sett flyttar jag den inte så mkt, men vid "aktiv" körning får man hänga en del ifall det ska hända nåt (har en tung hoj och väger 57 kg...)

Du väger alltså 16kilo mindre än jag :3freak (172 lång)

Tycker inte om att sitta stumt på hojen i kurvor....

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
GSXR1100R skrev:
Och sen vaknade du med en blöt kudde i fejset....

Sluta nu med dina våta drömmar. Jag har sagt till dig att jag INTE vill vakna på DIN kudde!!! :rofl Jag vill ha lammkött o inte nån seg gammal gubbe som du! :arsele :arsele

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
CorbenDallas skrev:
Sluta nu med dina våta drömmar. Jag har sagt till dig att jag INTE vill vakna på DIN kudde!!! :rofl Jag vill ha lammkött o inte nån seg gammal gubbe som du! :arsele :arsele

Här har du mej Corben :D

Jag brukar flytta häcken lite grann i kurvorna om farten är sånär hög och kurvan är hyfsat skarp :)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år