Folk dör ju för faen?!!

manneman

Guest
Idag var jag ute och tog en runda med ett gäng pågar och töser men efter ett tag tröttnade jag.
Varför måste vi alltid köra i detta förbannade herrejössestempo, visst är det kul när det svänger men vi hetsar ju varandra till sådan överdrift i körningen???

Idag slog jag av och körde ett mer städat tempo om än med ganska hög snittfart. nu låg jag "bara" runt 110-120 mot normala 130-140 och det på cykelvägars bredd med massor av grus och tjälskador som är rena skateboardramperna vilka sänker nöjet totalt tillsammans med ett självmordstempo på dylika sträckor eller att det ska gassas i 352 på rakorna. Givetvis blev jag hopplöst efter för ärligt talat är jag pissless på att köra som en KamiKaZepilot, tre man har trillat av pinnen enbart den gångna veckan och jag hade träffat 2 av dem IRL, (Marcus & Ezzo) en polare ligger på sjukhus med söndertrasat ben som förmodligen aldrig blir helt bra så det är inte kul längre i år.(Ripster)
135 km/h på en asfalterad skogsstig med hus på var sida känns inte motiverat...
Jag kör hoj, det är ett måste för mig men jag har en 14 årig påg, en 17 årig tös och en 43 årig dam som sitter och väntar på mig och ska jag köra med livet som insats så står jag över hädanefter.

Det hetsas som faen och dyker man upp senare då är man en rutten sill eller en dålig förare och ingen vill ju vara en rutten sill.
Tyvärr slutar man dock sina dagar oftast som en rutten sill när man försöker sig på ett tempo som man inte klarar av.
Samtidigt så kanske man klarar av att svänga på cykelstigar i warpspeed men dönar in i sidan på en bil, kör på en sten så styret wobblar till, sladdar på grus etc

Blyslädetempo...nope inte för mig, men varför ska det hetsas till warpspeed?


Det enda vi är helt säkra på här i livet är att vi ska dö...


...frågan är bara när... :(
 
Last edited:

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Ja, man får sig en tankeställare när folk i ens närhet verkligen dör. Alltså borta för alltid. På riktigt.
Tyvärr så gasas det vidare inom ett par dagar. :(
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Borde det inte gå att fixa lite samåkningar med förbestämt att det inte ska gå fort som fan? (Bara lite fort)?
Du kan ju knappast vara ensam om att känna så?

Själv har jag inte varit med på några samåkningar, mycket för att jag med min hoj antagligen aldrig skulle kunna hänga med i tempot ens om jag ville.
 

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Kan bara, lite stillsamt sådär, hålla med manneman.
Allmänna vägar är ingen RR-bana och de som vill räjsa får väl lov att skaffa licens och hållas på banorna. Inte måste väl en sporthojs-freak med automatik vara en 1%-are (alltså skita fullständigt i normer o regler)? Om det följer med cykeln på köpet då har vi trassel...
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Kör mer själv så kör du prexis som du själv känner dig bekväm med.

Ställer man dessa frågor så kör man med fel folk.

"Varför måste vi alltid köra i detta förbannade herrejössestempo, visst är det kul när det svänger men vi hetsar ju varandra till sådan överdrift i körningen???

Det hetsas som faen och dyker man upp senare då är man en rutten sill eller en dålig förare och ingen vill ju vara en rutten sill."

Mina 2 öre.

Edit: Sen att det omkommer folk i samband med hoj kommer förhoppningsvis inte som en överaskning? Hur otrevligt det än är.
 
Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Just därför föredrar jag att köra ensam. Kör jag med någon som inte åker i mitt tempo och jag ligger först tittar jag bara i backspegelarna för att se om denne hänger med och tappar då helt fokus på det framför mig. Samma sak om jag ligger efter, då tycker jag antingen att det går för sakta eller för fort och på så sätt blir det inte heller roligt.

Jag vill sätta mitt eget tempo, efter mina egna förutsättningar och efter hur jag bedömer trafiksituationen, vägens beskaffenhet, väder, osv.

Kurser och bandagar där jag sätter ribban för mig själv och skiter i alla andra är när jag har det som roligast på hoj.
 

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Skåne
Hoj
letar....
Håller med första inlägget.
Jag har alltid blivit retad för att jag kör så sakta...men fan jag vill leva nästa år oxå.
Jag har ingen prestationsångest som jag tror många hojåkare har.
Det gäller inte att ha snyggast hoj, köra snabbast av alla dumjävlar.
DET HANDLAR OM ATT NJUTA OCH KOMMA HEM HEL TILL DOM SOM ÄLSKAR DIG.

Jag var uppe i stockholm och höll i en körning där vi delade upp alla i 3 grupper, långsam medel och snabb. Tyvärr fick jag bryta då en av mina väninnor blev påkörd av en polisbil.
Kommentarerna jag fick av de i långsam grupp var -mkt bra tempo, skönt att köra normalt utan att behöva pressa sig över sin förmåga, äntligen en bra grupp att köra i, mer sånt.
Det säger mig ganska mkt.
Det finns många riktigt duktiga hojåkare på våra gator, men tyvärr finns det lika många kassa bilförare gruskastare kommunpolitiker som förvaltar våra vägar osv.
Det räcker med ett släpp så kan det vara kört.

Kör med insidan mina vänner och inte med gashandtaget och prestationsångesten.
Vill se er skriva här i måååånga år framöver.
//Annelie
 
Last edited:

mr öland

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2010
Ort
ÖL-AND
Hoj
06 ktm 660
jag förstår va du menar jag kör mest själv för kör man i grupp så trissas
hasten upp bara och jag tycker inte det är så roligt då
för det är bara en tidsfråga när en olycka ska hända
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
När vi är i grupp brukar vi kolla vem som kör långsammast, och så kör vi i det tempot.

Jag kör precis så långsamt jag vill.
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Om man är ett gäng kompisar så väntar min in varandra i nästa vägkorsning eller så och då kan alla köra i sitt tempo.
Var stark och fall inte för grupptrycket.
 

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Om folk sväljer stoltheten o går några smc-kurser, prövar sig fram i lugn o ro, lägger pengar på bandagar o kurser istället för miniblink o ny frän tankpad, men framföar allt, kör inte över sina egna begränsningar, så kanske det hade skett lite mindre olyckor, eller har jag fel????
 

Havre

Vardagspucko
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Malmö
Hoj
Ducati Hyperstrada
Synd att det inte finns någon "Gilla"-knapp på första-inlägget. Håller med dig om allt, SH's vettigaste inlägg hittils? :tummenupp.

Att vara tuffast och snabbast kan väl moppefuckona få hålla på med? Det finns ju trots allt möjligheter för dem som verkligen vill gazza att göra så på div. banor och bandagar. Att leka motoGP på allmän väg är rätt onödigt. Mina 50 ören... :glömdet
 

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Ort
Göteborg!
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Kör ej över din förmåga.


Men de e la klart har man hästar så blir det la att man använder dom med!
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Så du menar det finns två sorts vägar att köra eller vad är poängen med kommentaren?

Klart jag inte menar.

Men dom flesta vill ju köra på dom där små knixiga vägarna som är riktigt roliga. Oftast har dom inte mitträcken och trafiklysen. Säkra NEJ men det är där man ser och möter flest som kör hoj, slumpen kanske?
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top