Drysen
Sporthoj® Gold™ account holder
- Gick med
- 4 Dec 2006
Det är mitt fel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Videovåldet tycker jag är en bidragande orsak till allt det onda som händer i världen. Här har kyrkan helt klart en roll att spela för att stävja det ohämmade videovåldet.
Vad är det som skulle vara oetiskt och oansvarigt?
Att skaffa barn eller att skilja sig?
precis som frågan lydde?
att skaffa barn, sedan skilja sig..
eller snarare att skaffa barn när förhållandet inte pallar det.
Tror inte det är så många som skiljer sig, sen skaffar barn![]()
Om man planerar att inte skilja sig när man skaffar ungar, men förhållandet
spårar ur ändå, är det oetiskt och oansvarigt?
Om man väljer att vara ensamstående förälder, är det oetiskt och oansvarigt?
Är skilsmässa alltid mer oetiskt och oansvarigt än inte skilsmässa?
kort svar :
nej
ja
nej
längre svar:
1: dåliga saker kan alltid hända, människor växer ifrån varandra etc etc.
men man kan ju alltid förvissa sig om att ens partner pallar stressen av ett barn som tar all uppmärksamhet (t.ex.), innan man tillverkar det.
2: (om jag förstår dig rätt) nej jag är lite gammaldags och vill att mina barn ska ha en fungerande familj. att skaffa ett barn och vilja vara den enda föräldern, det är inte en familj och ett barn Behöver en familjs stöd under uppväxten.(väldigt svårt för en människa att fylla rollen av två)
3:att utsätta ett barn för föräldrars förhållande som är en ren katastrof är oansvarigt.
Problem och gräl kommer alltid att finnas 2 människor emellan, dock betyder inte det att man ska springa och skilja sig så fort det tar emot lite.
så, mina åsikter om det iaf. möjligen är jag lite naiv, men jag tycker att ett barn blir lyckligast om barnet har en hel, stabil familj att växa upp med.
kontentan är ju att göra det som är bäst för barnet/n så långt det går.
Det är väl en "betänketid" på minst 6 månader om man vill skiljas när man har barn under 16 år. Fast å andra sidan är det ju många som skaffar barn utan att vara gifta och inte behöver ta hänsyn till den regeln..
Har man nått vett i skallen så tror jag inte att en skilsmässa eller separation är ett lätt beslut när man har barn. Barnen påverkas ju i allra högsta grad och det är ju dom som får dra det tunga lasset med att flänga fram och tillbaka mellan föräldrar. Dock tror jag att ett barn mår bättre av att föräldrarna skiljer sig än att de får leva mitt i en krigszon där föräldrarna inte kommer överens. Men det är nog viktigt att föräldrarna i ett sånt läge verkligen beter sig som vuxna och inte håller på med pajkastning och annat trams så att barnen kommer i kläm.
Är det per automatik bättre för barnen om föräldrarna är gifta/sambos?
Är det per automatik bättre för barnen om föräldrarna är nyktra än alkisar?
Är det per automatik bättre för barnen om föräldrarna är nyktra än alkisar?
Jag tror (observera tror, för jag har knappt någon erfrenhet från detta) inte att det är så viktigt om föräldrarna krökar eller ej, utan om de mår bra och har tid och energi att ge barnet den uppmärksamhet och kärlek den behöver. Sedan om man gör detta bakis eller inte bakis borde inte ha så stor betydelse om man sätter barnet i fokus.
Vart vill du komma?
Det var du som startade tråden med åsikter som mer hör hemma i KD än i dagens samhälle, som skiljer sig lite sedan den klassiska kristna normen bildades.
Alltså tror jag frågan inte längre är relevant utan vi borde fokusera på hur man är en bra förälder och varför man skaffar barn.
Äh, vafan är det för mossig åsikt att ett barn har rätt till en kärnfamilj?
.
Precis, knulla runt så mycket ni kan så löser ni all världens problem.Äh, vafan är det för mossig åsikt att ett barn har rätt till en kärnfamilj?
Nya tider nu, skulle folk enbart få skaffa barn med personer de kan tänka sej vara kedjade till resten av livet, ja då skulle inte många barn bli gjorda.
Själv kan jag lätt tänka mej jobba fram lite ungar även om jag vet att förhållandet med tjejen inte kommer hålla.
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning