Folk som skaffar barn och skiljer sig

P-piller är ju inte helt utan biverkningar heller. Å det är ju trots allt hormoner man stoppar i sig. Så att käka de som non-stop är nog ingen bra idé ändå. Som någon sa tidigare, det säkraste för killar är väl ändå kondom? Å har man ett förhållande där det inte går att lita på tjejen får man väl be henne äta pillret framför dig?

Och litar man inte på att cheyen verkligen sväljer p-pillret kan man göra som man gör med katterna; hålla för munnen och stryka halsen nedåt till sväljreflexen kommer.

Nåja, jag har det nog ganska bra som inte är "lyxhustru".

:gnissla

Och litar man inte på att cheyen verkligen sväljer p-pillret kan man göra som man gör med katterna; hålla för munnen och stryka halsen nedåt till sväljreflexen kommer.

Nåja, jag har det nog ganska bra som inte är "lyxhustru".

:gnissla

Du är bara avundsjuk ditt djävla stycke! :kolbaz

En massa tänkvärd text...

Hur många är det inte som vid en skilsmässa struntar helt i sina barn för att förverkliga sig själva. Dumpar ungarna hos mor och farföräldrar för att själva sticka på Ålandskryssning o.s.v.

En massa tänkvärd text...

//Madelene

Det ser jag inte som ett fel. Om fler gjort så under deras förhållande, "dumpat" barnen hos mor- och farföräldrar, för att åka iväg på en romantisk kryssning, eller något annat äventyr någon gång då och då, då hade det kanske varit färre skilsmässor? Dessutom är det väl bara bra om barnen får träffa andra människor, så som mor- och farföräldrar, än bara sina egna föräldrar?

Jag blev "dumpad" hos min mormor och morfar (må de vila i frid) när jag var liten, medan mina föräldrar åkte på en semester. Jag tror nog ingen led eller förlorade på det, förutom möjligtvis min kära mor som var lite hispig och ville vända om så fort de kommit iväg. :)

Så varför skulle inte föräldrar som skilt sig få lov att göra det någon gång då och då?

Det ser jag inte som ett fel. Om fler gjort så under deras förhållande, "dumpat" barnen hos mor- och farföräldrar, för att åka iväg på en romantisk kryssning, eller något annat äventyr någon gång då och då, då hade det kanske varit färre skilsmässor? Dessutom är det väl bara bra om barnen får träffa andra människor, så som mor- och farföräldrar, än bara sina egna föräldrar?

Jag blev "dumpad" hos min mormor och morfar (må de vila i frid) när jag var liten, medan mina föräldrar åkte på en semester. Jag tror nog ingen led eller förlorade på det, förutom möjligtvis min kära mor som var lite hispig och ville vända om så fort de kommit iväg. :)

Så varför skulle inte föräldrar som skilt sig få lov att göra det någon gång då och då?

Jag tror hon menar: så länge barnen känner trygghet och fortfarande begriper vart "hem" är :)

För är man barnfri...ja då tittar folk lite snett på en som om man inte vore riktigt klok.

Det som påverkat min inställning till det hela är förmodligen för att jag själv är ett skilsmässobarn. Och det suger nåt alldeles jävla förbannat. Även om mina föräldrar bråkade och inte ville leva med varandra så VILLE JAG att dom skulle det. Än idag..:gråta 31 år senare.

. //Madelene

Håller med dig, vill man inte ha barn så får man tiotusen frågor om varför :huvet .

Tackar min lyckliga stjärna för att jag aldrig fått uppleva några gräl mina föräldrar emellan, inte ett ont ord men beslutet att inte skaffa några barn har jag stått fast besluten vid länge.

Vistt...nya och bättre tider nu då eller???

När folk ynglar av sig för varje ny partner dom skaffar, och sen knappt har tid eller lust att bry sig om sina avkommor. För det är ett jävla bestyr med en vecka här och en vecka där och barn som inte ens har egna rum hos mamman eller pappan för att dom nya barnen bor där.

Hur kul känns det måntro.??

Folk måste inte hänga ihop i kärnfamilj. Men barn behöver sina föräldrar och inte 2 jävla egon som ska förverkliga sig själva.

Därmed inte sagt att föräldrar BARA måste vara just det. Det är klart att dom ska ha egen tid och göra saker för sig själva. Men barnens behov borde komma först. Det är bättre att vara egoist utan barn...än med.!!

Visst yngla på bara...men TA HAND om avkommorna oxå. Så dom slipper bli psykfall som springer runt på stan sen, för att dom inte fick någon grundläggande trygghet.

//M Ossig. :rolleyes:
Man kan ju inte bara förutsätta att barnet kommer få en helvetesuppväxt bara för att föräldrarna inte är ihop.

Snackade med en tjej för rätt länge sedan, som "ordnat" barn med sin kompis. Hon och han hade känt varandra rätt många år och var som ler och långhalm, men de hade aldrig varit tillsammans på "riktigt". De hade bestämt, att hade de inte fått barn på var sitt håll innan de var 35, då skulle de få ett tillsammans.

Det blev tydligen en liten kille och hon sade att det fungerade hur bra som helst. Mannen bodde ungefär 100 meter från henne, så barnet gick fritt fram och tillbaka hur han ville och var lika välkommen på båda ställen. Högtider brukade de fira tillsammans, men inte alltid.

Hon berättade, att då det inte fanns känslor på det sättet, inte heller svartsjuka, så blev det mer eller mindre aldrig några bråk dem emellan. Det var tydligen inte så vad gällde hennes väninnor och vänner, som var gifta. De flesta förhållanden där hade gått i kras och barnen blev lidande på grund av allt bråk som lett fram till skilsmässan och efteråt. Samma väninnor och vänner hade tyckt att de här två jag berättar om var mer eller mindre idioter som fick barn tillsammans utan att vara kära i varandra.

Bra eller dåligt? Ett alternativ som kanske fungerar för fler än bara dem?

Jag håller med där angående preventivmedel för män, det bara MÅSTE komma ett verksamt sådant snart förutom den föga upphetsande gummiblåsan.

Jag känner killar som har blivit lurade att bli livstidsförsörjare av dräggiga kvinnor som hävdar att dom minsan äter piller (för man ska ju stanna och ta sitt ansvar, för barnets skull) och även en som trodde att dom försökte skaffa barn medans puckot till brud fortsatte att äta piller i smyg...

Det är dags att vi män också får dom valmöjligheterna, att säga att vi vill ha barn och försöker, trots att vi inte vill, eller att tvinga en kvinna att föda våra avkommor trots att dom inte vill ha barn, genom att påstå att vi minsann skyddar oss..

Då jävlar skulle det bli liv i aftontidningarna!

Självklart så ska barn får lära känna sina mor och farföräldrar och umgås med dom.

MEN det jag menar är att vissa föräldrar som separerar, dom prioriterar sig själva HELA tiden. Även när det är "deras vecka". Och man blir nästan osams om vem ska ska HA barnen. "jag kan inte denna helgen" .. "nää inte jag heller" :rolleyes: Ja...vem ska då barnen få vara hos.

öö se te å ble på tjöcken nu då..

Jag vill ha några snorisar har jag ju sagt!!! :fakta

Last edited:
Självklart så ska barn får lära känna sina mor och farföräldrar och umgås med dom.

MEN det jag menar är att vissa föräldrar som separerar, dom prioriterar sig själva HELA tiden. Även när det är "deras vecka". Och man blir nästan osams om vem ska ska HA barnen. "jag kan inte denna helgen" .. "nää inte jag heller" :rolleyes: Ja...vem ska då barnen få vara hos.

Hos sina mor- eller farföräldrar såklart. :banana

Scenariot du tar upp, där håller jag fullständigt med dig! De vet ju om att det är "deras vecka" så då får de planera utifrån det. Svårare än så behöver det ju inte vara. Och om det någon enstaka gång dyker upp något, då kan mor- och farföräldrar få chansen att umgås lite med sitt barnbarn. :)

Jag vill ha några snorisar har jag ju sagt!!! :fakta

Freudiansk felskrivning?

(Man fattar av det andra du skriver att du inte vill, men det blir lite lätt mixade budskap om du utelämnar negationen...).

Tycker det var bra att du skrev om barnets perspektiv!

Man kämpar ju mot att de skall känna så, men om inte båda drar på samma håll blir det lätt boförälderns sätt som blir norm. Den som har den huvudsakliga vårdnaden, samt resurserna, kan också påverka barnet till att tro den andre är en större svikare än vad som är fallet. Många, företrädesvis fäder, är bortkörda! Vem kommer säga emot om man kallar dem svikare?

En separation kan ta hårt ekonomiskt och har man inte boende och ekonomi till att ge barnen en dräglig vistelse tror (vet) jag att många avstår, kan tom vara lite typiskt manligt, om man tillåts generalisera. Vem gillar att bli petad och sen tvingas betala med vad man själv behöver till barnens vistelse? Från samhälleligt håll lägger man ju sten på börda och skall man se till barnens totala situation är ju underhållssystemet helt absurdt och mer att betrakta som trakassareier av tredje part, (barnen)!

För övrigt anser jag att det är föräldrarna som skall flacka och bo på två ställen, inte barnen. Vuxna kan upprätta andra kommunikationsvägar än att geografiskt befinna sej på samma ställe, vilket är rimligt att begära om man talar ansvar, anser jag.

Poängterar igen att man har från samhällets sida ensidigt fokuserat på boförälderns, (läs; ensamma mammans), bekvämlighet och välbefinnande. Finns i stort sett ingenting som ser till barnens trygghet och välbefinnande vare sej socialt eller ekonomiskt i familjepolitiken och "rättskipningen". Finns inga som helst styrmedel som säkerställer att barnen får det de behöver.

I många fall tror jag Far/Mor -föräldrar kan vara själva räddningen för barnen. Levt lite längre, stimmar inte upp så lätt och har ofta både tid och resurser att ge barnen lite uppmärksamhet och uppmuntran, ngt barnen kan ty sej till när föräldrarna ballar ur. Många blir ju bättre mot sina barnbarn än mot sina barn. Problemet för varannanhelgbarn är ju hur man hinner odla den värdefulla kontakten med den "äldre" generationen. Är ganska säker på att min dotter har glädje både av morföräldrar och farföräldrar!

Du förtjänar respekt för vad du skrivit i tråden! Tycker du skall bajsa på omgivningens förväntningar vad barn beträffar.

Pappa med en fantastisk dotter jag aldrig släpper/släppt kontakten med trots avstånd och en mor helt utan samarbetsvilja! är vi oense om något brukar hon hånskratta och säga; "ring familjerätten".

Härda ut är total skit. Skilj er om det inte fungerar. Tveka inte pga barnet. Tro mig - det är bara skit för dem. Önskar ännu idag att de skiljt sig och varit lyckliga istället för härdat ut idiotin.

Det är dags att vi män också får dom valmöjligheterna, att säga att vi vill ha barn och försöker, trots att vi inte vill, eller att tvinga en kvinna att föda våra avkommor trots att dom inte vill ha barn, genom att påstå att vi minsann skyddar oss..

Underhållskravet är ett j*vla piss. Skriv på ett förbannat dela-kostnaden kontrakt när det är dags att skaffa unge istället. Då bestämmer kvinnan fortfarande över sin kropp och mannen ifall unge är något han vill veta av eller ej.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick