Problemet är att man har ju sånt tryck i slangen så man slår ju ut tänderna på'na om man skulle ge sig på nåt sånt![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Problemet är att man har ju sånt tryck i slangen så man slår ju ut tänderna på'na om man skulle ge sig på nåt sånt![]()
P-piller är ju inte helt utan biverkningar heller. Å det är ju trots allt hormoner man stoppar i sig. Så att käka de som non-stop är nog ingen bra idé ändå. Som någon sa tidigare, det säkraste för killar är väl ändå kondom? Å har man ett förhållande där det inte går att lita på tjejen får man väl be henne äta pillret framför dig?
Och litar man inte på att cheyen verkligen sväljer p-pillret kan man göra som man gör med katterna; hålla för munnen och stryka halsen nedåt till sväljreflexen kommer.
Nåja, jag har det nog ganska bra som inte är "lyxhustru".
![]()
En massa tänkvärd text...
Hur många är det inte som vid en skilsmässa struntar helt i sina barn för att förverkliga sig själva. Dumpar ungarna hos mor och farföräldrar för att själva sticka på Ålandskryssning o.s.v.
En massa tänkvärd text...
//Madelene
Det ser jag inte som ett fel. Om fler gjort så under deras förhållande, "dumpat" barnen hos mor- och farföräldrar, för att åka iväg på en romantisk kryssning, eller något annat äventyr någon gång då och då, då hade det kanske varit färre skilsmässor? Dessutom är det väl bara bra om barnen får träffa andra människor, så som mor- och farföräldrar, än bara sina egna föräldrar?
Jag blev "dumpad" hos min mormor och morfar (må de vila i frid) när jag var liten, medan mina föräldrar åkte på en semester. Jag tror nog ingen led eller förlorade på det, förutom möjligtvis min kära mor som var lite hispig och ville vända om så fort de kommit iväg.
Så varför skulle inte föräldrar som skilt sig få lov att göra det någon gång då och då?
Jag tror hon menar: så länge barnen känner trygghet och fortfarande begriper vart "hem" är![]()
Videovåldet tycker jag är en bidragande orsak till allt det onda som händer i världen. Här har kyrkan helt klart en roll att spela för att stävja det ohämmade videovåldet.
massa kloka ord som vanligt
//Madelene
Nåja, jag har det nog ganska bra som inte är "lyxhustru".
![]()
För är man barnfri...ja då tittar folk lite snett på en som om man inte vore riktigt klok.
Det som påverkat min inställning till det hela är förmodligen för att jag själv är ett skilsmässobarn. Och det suger nåt alldeles jävla förbannat. Även om mina föräldrar bråkade och inte ville leva med varandra så VILLE JAG att dom skulle det. Än idag..31 år senare.
. //Madelene
Man kan ju inte bara förutsätta att barnet kommer få en helvetesuppväxt bara för att föräldrarna inte är ihop.Vistt...nya och bättre tider nu då eller???
När folk ynglar av sig för varje ny partner dom skaffar, och sen knappt har tid eller lust att bry sig om sina avkommor. För det är ett jävla bestyr med en vecka här och en vecka där och barn som inte ens har egna rum hos mamman eller pappan för att dom nya barnen bor där.
Hur kul känns det måntro.??
Folk måste inte hänga ihop i kärnfamilj. Men barn behöver sina föräldrar och inte 2 jävla egon som ska förverkliga sig själva.
Därmed inte sagt att föräldrar BARA måste vara just det. Det är klart att dom ska ha egen tid och göra saker för sig själva. Men barnens behov borde komma först. Det är bättre att vara egoist utan barn...än med.!!
Visst yngla på bara...men TA HAND om avkommorna oxå. Så dom slipper bli psykfall som springer runt på stan sen, för att dom inte fick någon grundläggande trygghet.
//M Ossig.![]()
Jag blev "dumpad" hos min mormor och morfar (må de vila i frid) när jag var liten, medan mina föräldrar åkte på en semester. Jag tror nog ingen led eller förlorade på det, förutom möjligtvis min kära mor som var lite hispig och ville vända om så fort de kommit iväg.
Så varför skulle inte föräldrar som skilt sig få lov att göra det någon gång då och då?
öö se te å ble på tjöcken nu då..
Självklart så ska barn får lära känna sina mor och farföräldrar och umgås med dom.
MEN det jag menar är att vissa föräldrar som separerar, dom prioriterar sig själva HELA tiden. Även när det är "deras vecka". Och man blir nästan osams om vem ska ska HA barnen. "jag kan inte denna helgen" .. "nää inte jag heller"Ja...vem ska då barnen få vara hos.
Jag vill ha några snorisar har jag ju sagt!!!![]()
Det är dags att vi män också får dom valmöjligheterna, att säga att vi vill ha barn och försöker, trots att vi inte vill, eller att tvinga en kvinna att föda våra avkommor trots att dom inte vill ha barn, genom att påstå att vi minsann skyddar oss..
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |