Folket med miniblikers.

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
Hej
Men de Kellerman Micro jag har är LED-blinkers. Hade de haft glödlampor hade de fått bytas i ett på min hoj.
Grejen med gummileden är att den förhindar att hela blinkersen går av av utmattning så att den hänger i kablarna när man kommer hem.

/Good vibrations
Japp.led är nog att föredra.Tror inte det fanns den typen då jag köpte mina 2003.

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Ska pröva dom här, varianten med carbonlook på baksidan och klarglas, om dom ser lika ok ut i verkligheten som på bild.

Iofs inte led, men tyckte dom var klart prisvärda med ett pris på 520:- ink frakt för 4st. Godkända och E-märkta enligt hemsidan, och detta innebär förhoppningsvis att dom då ska vara lagliga.

Bifogat

• H1600973.jpg
    H1600973.jpg
    44.2 KB · Visningar: 58
Last edited:

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Det står E 11 på dem...vet inte om det gör dem lagliga? Kommer ändå inte besikta med dem nu...

Då är de lagliga!
Definitivt ett alternativ till de som söker vettiga blinkers till denna säsong dock.
Riktigt vettigt prissatta... men nu har jag ju som sagt redan Kellermann Micro 1000 LED White på min GSX.

D.Krona

-WildPig MC-
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
ZX9R-98:a Fighter & enduro WR250F-05:a
Ska pröva dom här, varianten med carbonlook på baksidan och klarglas, om dom ser lika ok ut i verkligheten som på bild.

Iofs inte led, men tyckte dom var klart prisvärda med ett pris på 520:- ink frakt. Godkända och E-märkta enligt hemsidan.

Kör med sådana både fram och bak.. dock ej carbonlook :zpy
kvalitén var sisådär.. "skramlade" i dem.. men löste det med en klick limm bakom den reflektorbricka som ligger i dem.. för övrigt snygga!

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Kör med sådana både fram och bak.. dock ej carbonlook :zpy
kvalitén var sisådär.. "skramlade" i dem.. men löste det med en klick limm bakom den reflektorbricka som ligger i dem.. för övrigt snygga!
Nu tycker jag iofs inte att man ska behöva göra något för att förbättra en sådan sak på något som är nytt ,men ok, med priset i åtanke kan det kanske vara värt båda besväret och limmet.

Dock, om kvalitét inte är högre än så på insidan, hur verkar den då vara ur slitagesynpunkt på utsidan? Blir den snabbt sliten/ful?

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Då är de lagliga!
Definitivt ett alternativ till de som söker vettiga blinkers till denna säsong dock.
Riktigt vettigt prissatta... men nu har jag ju som sagt redan Kellermann Micro 1000 LED White på min GSX.

Ja men då så:tummenupp
Men som sagt, kan inte besikta med dem eftersom de skall sitta vid skjutspinnarna vilket gör att den högra inte syns när besiktningsavgassystemet (långt ord:rolleyes: ) sitter på...

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Ja jag är som sagt fortfarande ute efter några snygga miniblinkers, men har inte riktigt hitta några som jag gillar.

Nu syns det väldigt illa, men jag har sådana flushmounted på min fram. Det tycker jag är snyggt!

-@

Bifogat

• garagei.jpg
    garagei.jpg
    41.5 KB · Visningar: 60
Last edited:

Fidden

...
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
Aprilia Falco + Kawasaki zzr1100
Jag köpte mina miniblink på Mc-varuhuset. Det jag missade att kolla upp var att det var 10w på orginalblinkarna (glödlampa). De jag köpte var på 21w (halogen) vilket fick till följd att reläet vred sig i plågor och helst inte ville blinka alls. Jag gjorde en räd till Biltema efter diverse fruktlösa försök att hitta 10w med rätt sockel och lampstorlek. Nu sitter det 4w bak och 21w fram och det funkar bra med lagom blinktakt. Frågan är bara om min fullösning är bra i längden?:gnissla

Bifogat

• Aprilian2.JPG
    Aprilian2.JPG
    30.3 KB · Visningar: 61
Last edited:

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R

Iofs inte led, men tyckte dom var klart prisvärda med ett pris på 520:- ink frakt för 4st. Godkända och E-märkta enligt hemsidan, och detta innebär förhoppningsvis att dom då ska vara lagliga.

Har sådana på min hoj och på en sommar har det børjat rosta inuti dom pga at dom inte ar tata,dom har slutat funka 2 gågnger efter fukten har gjort sitt. gummi armarna har børjat ruttna efter en sommar...det ar nog bra at dom ar billiga....

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Har sådana på min hoj och på en sommar har det børjat rosta inuti dom pga at dom inte ar tata,dom har slutat funka 2 gågnger efter fukten har gjort sitt. gummi armarna har børjat ruttna efter en sommar...det ar nog bra at dom ar billiga....
Det lät ju inte övertygande precis :va

Handlar det "bara" om att täta blinkersen så är det ju iofs inget större problem, iaf inte om jag ändå måste fixera insatserna, men det är givetvis värre om gummiarmarna ruttnar. Har iofs inte lackerat allt klart ännu, så det är inget större problem att få på lite skyddande lack på armarna. Frågan är givetvis om det är värt besväret, och även om det nu blir så att jag fixar problemen så anser jag dom i så fall inte längre som prisvärda, för en färdig blinkers som inte funkar som "bolt on" rakt av kan ju inte anses vara det :huvet

Får se hur jag gör nu, kan väl återkomma med detaljbilder på dom när dom kommer om dom är så dåliga, så inte fler beställer dom pga av det förmånliga priset :rolleyes:

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
sånna här kan jag rekommendera, dom lyser riktigt bra och är inte så jättedyra några kronor över 300:-/par

Bifogat

• 20a.jpg
    20a.jpg
    81.2 KB · Visningar: 62

MrxXx

Hojlös
Gick med
23 Nov 2005
Hoj
Ingen för tillfället
Såhär blev min bakdel efter viss ombyggnad. Kellerman led blinkers o Shark baklampor.

Gsxr-600 bakdel.JPG

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM