Folksam+SMC=fiasko?

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
sandstream skrev:
2232729 Jag kan inte förklara bolagens premier men visst tjänar de pengar på sina försäkringstagare, det är ju det ett företag går ut på.

Men inte för Klass 7-11. Dom andra klasserna 1-6 betalar 7-11 förlust, tragiskt men sant. Hade 1-6 haft en egen "budget", skulle 7-11 vara så dyr att ingen normal inkomstagare skulle kunna köra sporthoj.

Mvh//ZS
 

Ulfis

aka Retep
Gick med
13 Oct 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
VFR800 -08, CBR600 -96
sporTlovEr skrev:
2213547 35 årsdagen lättar upp försäkringen rejält!

har själv gått kursen, och får rabatt, så från 2800 kr till 2300 kr helår halvförsäkring för en R1:a, ganska överkomligt :tummenupp

Du kar alltså köpt en självrisk på 25% för en reduktion i premie på 500kr?

Det var ungefär det "erbjudande" jag tackade nej till. Jag betalar idag 3450kr fkr halv/helår och skulle också få en sänkning med 500kr. Det går "fetbort" för mig i alla fall.:tummenner

Folkskam har lurat mig riktigt ordentligt. I våras så ringde jag och frågade vad min premie skulle bli och fick då ett riktigt lågt pris. Detta fick mig att boka BKK så snart det gick. Men till vilken (ekonomisk) nytta?

Nej... en bra ide, men som vanligt i praktiken så har den schabblats bort. :huvet
 

sandstream

Guest
Zilversurfer skrev:
2232753 Men inte för Klass 7-11. Dom andra klasserna 1-6 betalar 7-11 förlust, tragiskt men sant. Hade 1-6 haft en egen "budget", skulle 7-11 vara så dyr att ingen normal inkomstagare skulle kunna köra sporthoj.
Kan stämma, är inte insatt i hur fördelningen för utbetalningarna ser ut.
Kör själv med enbart trafik.
 

Juh@

Fanatisk GDS
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Mölndal
Hoj
ZX10R-2011
Retep skrev:
2262314 Du kar alltså köpt en självrisk på 25% för en reduktion i premie på 500kr?

Det var ungefär det "erbjudande" jag tackade nej till. Jag betalar idag 3450kr fkr halv/helår och skulle också få en sänkning med 500kr. Det går "fetbort" för mig i alla fall.:tummenner

Folkskam har lurat mig riktigt ordentligt. I våras så ringde jag och frågade vad min premie skulle bli och fick då ett riktigt lågt pris. Detta fick mig att boka BKK så snart det gick. Men till vilken (ekonomisk) nytta?

Nej... en bra ide, men som vanligt i praktiken så har den schabblats bort. :huvet

Kollade du vad en helförsäkring skulle ha kostat.Om du ligger på 3450 på helår så finns det nog inte så mycket att göra på priset. Jag sparade 2800:-/år på hel/hel efter kursen och ligger idag på ca 8000:-. Helt klart värt 1000:- för en trevlig och nyttig dag på banan.

Edit: PS TryggHansa ville ha 31443 för samma försäkring.
 
Last edited:
Nyheter
GASGAS presenterar nya EC125

Nya GASGAS EC 125 har sitt ...

Automatisk växellåda tillval hos Yamahas motorcyklar

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

Top